Reklama

Trečiasis pedagogas – vaikus supanti aplinka

Šiandien, likus vienai dienai iki naujų mokslo metų, Kaune buvo pristatytas pirmasis kvartalas, kuriame ne tik patogiai ir gražiai gyvena šeimos, jų namai apsupti žaliomis zonomis ir išvystyta infrastruktūra, bet ir veikiančiu pradiniu ugdymu nuo „Vaikystės sodas" darželio iki bendrojo ugdymo „Karalienės Mortos" mokyklos.
© Jurgita Lukos Photography

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Viena iš šias ugdymo įstaigas įkvėpusių filosofijų yra Reggio Emilia ugdymo, teigianti, kad vaikus supanti aplinka yra labai svarbi, ji – tarsi trečiasis pedagogas, todėl daro didelę įtaką. Tai pirmasis toks kvartalas Kaune ir Lietuvoje, kur darželis ir pradinė mokykla yra šalia ir pradėjus kokybišką ikimokyklinį ugdymą vaikai nenutoldami geografiškai jį gali tęsti mokykloje. Kauniečiams dažnai kyla klausimai: „O kas paskui, kai vaikas baigs privatų darželį? Kur su kitokia ugdymo filosofija augintą atžalą reikės leisti mokytis toliau?" Reaguodami į besikeičiančius miestiečių poreikius ir augančią vaikų kartą „Vaikystės sodo" ir „Karalienės Mortos" ugdymo įstaigų plėtotojai nusprendė, kad Kaunas puikiai tiks švietimo įstaigų plėtrai ir kartu su viso kvartalo vystytojais „Miesto renesansas" šiandien pristatė naujos kartos mokslo įstaigų projektą moderniame gyvenamajame kvartale.

Į pristatymą susirinko Šančių gyvenamojo rajono gyventojai, seniūnas, bendruomenės pirmininkė, Kultūros ir paveldo departamento atstovai, kaimynai, projekto architektas Gintautas Natkevičius su komanda, vystytojai Edvinas Mamedovas ir Valdas Eidukas, švietimo sistemos atstovė Austėja Landsbergienė ir kiti.

Naujas požiūris į mokyklą ir darželį

2017-ųjų vasarą šiame unikaliame Kauno rajone pradėjo veikti jau antrasis darželis „Vaikystės sodas", kuriame dirbama pagal autorinę kontekstinę ugdymo programą. Čia jau ir vienus metus vaikai mokosi „Karalienės Mortos" pradinėje mokykloje. Abi šios ugdymo įstaigos remiasi ugdymo filosofija, teigiančia, kad vaikus supanti aplinka yra labai svarbi, todėl strategiškai ir buvo pasirinktas Juozapavičiaus 13 kvartalas, kuriame atkuriami XIX a. architektūros elementai, dera istorija ir dabartis, o didelės šviesios erdvės sukuria galimybę mokantis stebėti gamtos ciklų kaitą, orų pasikeitimus, naudotis žaliomis zonomis, rajono gražiais parkais ir upių takais, prireikus tyrinėjimams labai greitai pasiekti miesto centrą.

„Šiandienos mokykla neatliepia šiandienos šeimų – ir ypač vaikų – poreikių. Mokykla, kurios tikslas – vien pažymiai ir reitingai, krinta konkurencinėje kovoje, nors gal ir iš pirmo žvilgsnio taip neatrodo. Šiandien būtinas kritinis mąstymas, gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti, kūrybiškumas. Kuriant tokią mokyklą būtinas atvirumas, lanksčios erdvės, be to, erdvės susibūrimams, nes mokykla vis labiau tampa bendruomenės centru. Džiaugiamės, kad, bendradarbiaudami su „Miesto renesansu", atradome tai, ko ieškojome!" – sako A. Landsbergienė.

Vienintelis toks kvartalas Lietuvoje

Juozapavičiaus 13 – tai kokybiško gyvenimo ieškančių šeimų rajonas, kur viskas pasiekiama ranka. Kvartale yra naujas prekybos centras, biurų pastatai, jau gyvena gyventojai, kuriems itin svarbu taupyti laiką. Kvartalo projektas buvo kuriamas su augimo perspektyva. Čia turi būti patogu gyventi, dirbi, čia turi veikti kokybiška švietimo sistema nuo mažiausių gyventojų iki būsimų gimnazistų. „Mes kuriame ne tik miesto, bet ir šeimos istoriją mūsų su meile puoselėjamame kvartale. Tikime, kad šeimoms bus itin patogu vaikus vesti į darželį ir mokyklą toje pačioje vietoje; ir patiems vaikams viskas bus sava. Kurdami rajoną ir jo veikiančias struktūras stengiamės išlaikyti vientisumą, istorinį koloritą, restauruojami namai išlaikant carinės statybos autentiką – raudonų plytų mūras, unikalios arkos, aukštos lubos, platūs įėjimai į pastatus. Mums svarbus Kaunas ir jo žalia filosofija, todėl rajono plėtros metu nė vienas medis nebuvo išrautas, o dar ir prisodinta naujų. Rajonas tikrai bus vystomas, kad čia būtų patogu ir šeimoms, ir verslui, kas žino, kokie gyventojų poreikiai bus išreikšti, bet mes jų tikrai klausysime ir, jei reikės kad ir naujos ugdymo įstaigos po pradinės mokyklos, ieškosime išeičių, kaip tai įgyvendinti", – sako projekto vystytojai Edvinas Mamedovas ir Valdas Eidukas.

Renginys baigėsi A. Landsbergienės linkėjimu rytoj, rugsėjo pirmosios proga, mokytojams dovanoti knygas, o ne gėles. Knygos turi išliekamąją vertę, jose gyvena istorijos ir padeda mokytojams ir vaikams kurti naujas istorijas.

Užsakymo nr.: PT_75635047

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mokslai ir laisvalaikis

Patarimai, kaip sėkmingai ir be streso išlaikyti egzaminus

Kaip išgyventi egzaminų karštinę? Patarimai abiturientams ir jų tėvams.

Labai svarbus įgūdis, kurį reikia lavinti, kad vaikas augtų savarankiškas ir nebijantis išsakyti nuomonę

Esame girdėję ir patys ne kartą įsitikinę praktiškai, kad viešasis kalbėjimas – viena didžiausių baimių, kuri gali mus apimti.

Po mokyklos – „Gap Year“: atradimų metai ar laiko švaistymas?

Panašu, kad ilgą laiką buvęs kelrodžiu, gyvenimo modelis „mokykla-universitetas-darbas" praranda savo pozicijas.

Kaip ugdyti vaikų verslumą jau nuo ikimokyklinio amžiaus?

Dėl vaikų savarankiškumo, kūrybiškumo, emocinio intelekto, socialinių įgūdžių lavinimo būtinumo diskusijų jau nekyla.

Nuo transplantacijos berniuką išgelbėjo ragenos sustiprinimo operacija

Pažaboti klastingą akių ligą paaugliui padėjo medicinos naujovė, apie kurią sergantis tėvas negalėjo net pasvajoti

Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: ko reikia, kad patyčios išnyktų visiems laikams

Kartais viltingai atrodo, kad didėjant žmonių sąmoningumui patyčios vis mažiau pasireiškia mūsų gyvenime. Tačiau tuomet išgirstam apie subtilias, užslėptas patyčių formas, egzistuojančias net darželiuose, tokias, kurias sunku pastebėti, sunku įrodyti.

Vaikai kviečiami internete atlikti testą ir pasitikrinti, ar jie nepatiria patyčių (1)

Kovai su patyčiomis - naujas interaktyvus kampanijos „Už saugią Lietuvą" įrankis.

Visuomenė tampa vis labiau tolerantiška Dauno sindromą turintiems vaikams

Tyrimas parodė, kad 58 proc. lietuvių Dauno sindromą turintiems vaikams atvertų kelią į bendrojo lavinimo mokyklas.

Spręs, ką daryti, kad vaikai negimdytų vaikų

Žiniasklaidai paskelbus apie pagimdžiusią 12-os metų mergaitę, Lietuvos žmogaus teisių centras suabejojo Lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai programa, kuri pagaliau prasidėjo Lietuvos mokyklose.

Psichologas Vytis Valantinas: patarimai tėvams, kurių vaikai laikys egzaminus

Psichologo Vyčio Valantino trumpa atmintinė tėvams, kurie augina mokyklinio amžiaus vaikus ir šiais metais jų laukia egzaminai.

Dideli šalčiai gali pakoreguoti mokymo įstaigų darbą (1)

Artimiausiomis dienomis sinoptikams prognozuojant šalčius, Švietimo ir mokslo ministerija atkreipia moksleivių ir darželinukų tėvų dėmesį.

A. Landsbergienė pristatė dešimt principų, kaip ugdyti vaikus, kad jie patys norėtų mokytis

Pradėjusi dirbti su ikimokyklinio amžiaus vaikais, o vėliau ir pradinukais, edukologė Austėja Landsbergienė pastebėjo, kad jie ugdomi nenatūraliai - tarsi kiaurą dieną lankytų daugybę būrelių.

Su kokio amžiaus vaikais ir kaip kalbėti apie alkoholį, rūkymą ir narkotikus

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) turimais duomenimis, dažniausiai suaugusieji vaikams apie psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo žalą yra linkę pasakoti tik tada, kai jie tampa paaugliais.

Dėl gripo 135 šalies mokyklose paskelbtas karantinas

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad šiandien Lietuvoje karantinas buvo paskelbtas maždaug 13 proc. visų šalies mokyklų.

Psichologė: svarbiausia, kad seksualinę prievartą patyręs vaikas aiškiai išgirstų: tai ne tavo kaltė

Tylėti - ne išeitis kilus įtarimui, kad vaikas patiria seksualinį smurtą. Vaikų, nukentėjusių nuo seksualinės prievartos, pagalbos centro psichologė Vilma Paliaukienė su naujienų agentūra ELTA pasidalijo patirtimi, ką sakyti ir ko nesakyti vaikui, kuris patyrė seksualinę prievartą.