Ar pirmokui reikalingas mobilusis telefonas? (psichologo komentaras)

 (7)
Artėjantys mokslo metai kaip ir kasmet kelia daug jausmų. Mažiesiems pirmaklasiams - džiaugsmą ar jaudulį, o jų tėveliams - rūpestį, kaip tinkamai paruošti savo atžalas mokyklai.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Nors didžiausias pasiruošimas vyksta emociškai, dėmesio reikalauja ir materialinis pasirengimas. Pirmaklasius reikia aprūpinti kuprine, kanceliarinėmis prekėmis, sportine apranga, uniforma, pratybų sąsiuviniais, o mūsų dienomis - ir technologijomis. Tyrimai atskleidžia, kad dauguma tėvų mobilųjį telefoną savo vaikams nuperka jau pradinėje mokykloje, didžiausia dalis - vos pradėjus lankyti pirmąją klasę.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kada iš tiesų jau reikia kreiptis į psichologą?
Apie ką dažniausiai meluojame vieni kitiems, kai susilaukiame vaikų?

Tokią tendenciją pastebi ir „Samsung Electronics Baltics" Lietuvos atstovybės vadovas Simonas Skupas. „Vis daugiau tėvų mobiliaisiais telefonais pasirūpina vaikams pradėjus eiti į pirmąją klasę. Sprendimas nupirkti mobilųjį telefoną grindžiamas tuo, kad telefonas leidžia tėvams nuolat palaikyti ryšį su savo vaiku, žinoti, ką jis veikia, kaip jam sekasi. O ir vaikas jaučiasi saugiau žinodamas, jog iškilus bėdai galės susisiekti su artimaisiais."

Labai svarbu, kad prieš gaudamas telefoną į rankas vaikas žinotų, kokiu tikslu jis jam skiriamas, kokie pavojai tyko netinkamai naudojantis ir kuomet negalima juo naudotis. Sąmoningumo ir technologinio etiketo ugdymas turėtų būti viena iš tėvų pareigų.
Gediminas Navaitis

Kyla klausimas, ar pirmaklasis jau yra pasiruošęs prisiimti su telefono turėjimu susijusias atsakomybes. Šeimos (konsultavimo) psichologo ir psichoterapeuto, Mykolo Romerio universiteto profesoriaus G. Navaičio nuomone, ne biologinis, o psichologinis vaiko amžius apsprendžia, kada yra tinkamiausias laikas turėti mobilųjį telefoną.

Psichologo nuomone, tėvai turėtų pasikalbėti su vaikais apie telefono naudojimąsi dar prieš jį įsigyjant. „Labai svarbu, kad prieš gaudamas telefoną į rankas vaikas žinotų, kokiu tikslu jis jam skiriamas, kokie pavojai tyko netinkamai naudojantis ir kuomet negalima juo naudotis. Sąmoningumo ir technologinio etiketo ugdymas turėtų būti viena iš tėvų pareigų" - teigė prof.dr. G. Navaitis.

G. Navaičio teigimu, patyčios dėl mobiliojo telefono neturėjimo ar jo būklės neturėtų būti priežastimi jį įsigyti. „Vaikai visuomet ras iš ko tyčiotis: prastesnė kuprinė, nefirminiai batai ir pan. Niekas nenori būti balta varna, tačiau tai dar nereiškia, kad reikia skubėti pirkti vaikui mobilųjį ir dar ne bet kokį, o brangiausią modelį. Visų svarbiausia - kad vaikai suprastų tikrąją mobiliųjų paskirtį, o supras tik tuomet, kai šeimoje bus skiriama daugiau laiko gyvam bendravimui".

Simonas Skupas pritaria, kad pradinukams tikrai nereikia pirkti brangiausių telefonų. „Pradinukų tarpe populiariausi nebrangūs telefonai, tačiau dažniausiai - išmanieji, nes juose galima įdiegti tėvams naudingas programėles. Telefone įdiegiamos programėlės leidžia tėvams matyti, kur randasi jų vaikai, kokia jų judėjimo kryptis, leidžia apriboti žaidimų laiką ir pan. Tai padeda užtikrinti vaikų saugumą."

„Tavo vaikas" dovana mokyklinukams! Atsiųskite specialų Gustavo nuotykių pamokų tvarkaraštį ir pradžiuginkite savo vaiką.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.

Rasa: visa šeima laukėme gimstant mažylio, bet...

Persileidimą patyrusi moteris klausia specialisto patarimo, kaip apie nelaimingą įvykį pranešti sūnui, kuris labai laukė gimstant broliuko ar sesutės.

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

25 klausimai, kuriuos verta užduoti vaikui

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Eksperimentas: kas nutinka, kai tėvai vaikams neduoda telefono ir kompiuterio

Kviečiame atlikti eksperimentą: šeimoje paskelbti „savaitę be ekranų (arba be telefonų)“. Jeigu abejojate, ar pavyks, pradėkite nuo mažiau - lai būna artimiausias savaitgalis visoje šeimoje be ekranų.

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.