Ar pirmokui tikrai reikalingas telefonas: pedagogo komentaras

Vaikui pradėjus lankyti mokyklą, ne vienai šeimai iškyla dilema: pirkti jam telefoną ar nepirkti? Ar tikrai jis būtinas, jei iki mokyklos automobiliu atveža tėtis, o po mokyklos saugiai pasiima mama?
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Ar pirmokui būtinas telefonas – kokios yra naudojimo mokykloje taisyklės ir ko daugiau - naudos ar žalos - jie atneša? Šiuos klausimus pateikėme visapusiško ugdymo mokyklos „Sokratus“ pedagogui Justui Dalinkevičiui.

Mūsų visų gyvenimą vis labiau paveikia technologijos. Vaikų gyvenime technologijos – ne išimtis. Vienas didesnių šiuolaikinio žmogaus iššūkių - santykis su technologijomis ir gebėjimas jas naudoti pagal paskirtį. Neretas suaugęs žmogus gali išlaikyti tam tikrą distanciją nuo technologijų, todėl kyla didėlė problema ir aktualumas kalbėti apie vaiko ir technologijų santykį.

Pirmokas ateina į naują pasaulį, kuriame pilną naujovių, įdomybių. Pirmokas įgauna daug naujų įgūdžių, ne tiek akademine, bet ir technologine prasme. Kai kur jau bandoma diegti ir informatikos pamokas pradinėse klasėse, todėl kyla klausimas – ar reikia pirmokui mobilaus telefono?

Vienareikšmio atsakymo nėra, yra daug kintamųjų, nuo kurių gali keistis situacija. Jei vaikas yra pratinamas būti savarankiškas, tai yra, nueiti dalį kelio iki mokyklos vienas, dėl saugumo būtų protinga pirmokui turėti paprastą (neišmanų) mobilų telefoną. Egzistuoja praktika, jog sėkmingai į mokyklą atvykę vaikai paskambina tėvams, jog jie atvyko ir viskas gerai. Todėl tokiu atveju, pirmokui naudinga būtų turėti telefoną.

Kitu atveju, kodėl reikėtų telefono, yra papildoma veikla po pamokų ir didelis tėvų užimtumas, ilgos darbo valandos, slenkantis grafikas. Vaikui būtinas ryšio palaikymas ir domėjimasis jo gyvenimu, tai lemia jo tiek emocinį, tiek akademinį vystymąsį. Jei šeima didelė ir turi auklę, telefonas yra būtinas palaikyti ryšį su pirmoku. Auklė niekada neatstos tėvų, o telefonas – gyvo bendravimo.

Mokykloje telefonu naudojimosi taisykles nusistato kiekviena mokykla individualiai. Pakankamai dažna praktika – surinkti telefonus prieš pamokas ir gražinti telefoną po pamokų. Kiti – neleidžia išsitraukti iš kuprinių. Dar kiti naudoja telefonus ugdymosi procese. Svarbu viena – jog pirmoką kuo mažiau blaškytų išoriniai dirgikliai ir jis galėtų tobulinti savo gebėjimus mokykloje.

Kodėl nereikėtų pirmokui telefono? Tai iš dalies yra blaškantis daiktas, mokykloje vaikui pradeda rūpėti pažiūrėti, kiek valandų, pratęsti žaidimą, o jei telefono nėra, nėra ir nerimo, kurio priežastis – telefonas.

Ypač svarbu mokyti vaikus tinkamai naudoti ir riboti laiką prie technologijų. Technologijos sukelia priklausomybę ir ypač vaikams nėra gerai telefonai – jų kūnai lengviau sugeria elektromagnetinius spindulius.

Nereikia pamiršti, jog telefonas yra komunikavimo priemonė, todėl ir telefono žmogui reikia, kai atsiranda svarbių už šeimos narių asmenų, su kuriais būtina palaikyti ryšį. Kitu atveju, mokiniui telefonas daugiau žaidimo platforma, o ne komunikacijos priemonė. Todėl jei norime, jog vaikas turėtų autentišką santykį su technologijomis, turime pradėti tą santykį kurti mes, suaugusieji, o pamatę rezultatus, mokyti savo pavyzdžiu ir vaikus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Vaikų vasaros stovyklos įkandamos toli gražu ne visoms šeimoms

Dirbantys tėvai gali bent savaitei išleisti vaiką į vasaros poilsio stovyklą. Tačiau jei stovykla negauna valstybės paramos ir tenka mokėti visą kainą, vaikų vasaros poilsis tampa prieinamas tik kiek didesnes nei vidutines pajamas turinčioms šeimoms.

Specialistai sunerimę: vis daugiau mokinių nemoka tinkamai laikyti rašymo priemonės (2)

Išmaniųjų technologijų naudojimas lėtina vaikų smulkiosios motorikos vystymąsi, įspėja Didžiosios Britanijos medikai.

Vaikas skundžiasi, kad pedagogė ant jo rėkia: kaip elgtis tėvams (1)

Pirmokę dukterį auginanti mama klausia specialisto patarimo: ką daryti, jei mokytoja pasitaikė itin valdingo būdo ir mergaitė ne kartą skundėsi, kad ją mokytoja aprėkė.

Priešmokyklinis ugdymas – penkerių metų vaikams (2)

Siekiant, kad daugiau 4-6 metų vaikų lankytų švietimo įstaigas, daugiau penkiamečių dalyvautų priešmokyklinio, o šešiamečių - pradinio ugdymo programoje, įteisintas mokymosi ankstinimas.

Kad ekranai nepagrobtų iš mūsų vaikų, turime kai ką atminti

Televizorius, kompiuteris ir telefonas – tai geriausias daugelio vaikų laisvalaikio leidimo būdas. Vis dėlto kalbant apie šiuolaikines komunikacijos priemones, vaikams būtina nustatyti tam tikras taisykles.

Įvardijo didžiausias problemas, su kuriomis susiduria vaikus auginantys tėvai

Pertvarkant sveikatos priežiūros įstaigų tinklą ir naikinant pediatrijos skyrius sveikatos paslaugos tolsta nuo regionuose gyvenančių vaikų. Taip trečiadienį spaudos konferencijoje Seime pristatydama vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2017 metų veiklos ataskaitą sakė vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė.

Kaip auklėti vaiką, kad jis nebijotų klysti ir mokytis iš savo klaidų

Klaidos... Kartais jos slegia, kartais – įkvepia.

Kaip kiekvienas galime padėti smurtą ar patyčias patyrusiam vaikui

Lietuvoje kas penktas vaikas yra patyręs fizinį smurtą ar tapęs seksualinės prievartos auka, kas trečias - išgyvenęs tėvų skyrybas, daugiau nei pusė mokinių patiria patyčias. Tokios traumuojančios patirtys niekur nedingsta - randai lieka visam gyvenimui.

Vaikas nori vienos knygos, o mama siūlo kitą: kaip surasti aukso vidurį

Vaikų literatūra po truputį augina savo sparnus ir bando pakilti iš suaugusiųjų literatūros šešėlio. Šių metų Vilniaus knygų mugė parodė, kad daugėja vaikų literatūros autorių, jų knygų pristatymų, renginių.

Vaikų reitingavimas trukdo mokytis geriau

Tėvų ir pedagogų nuomonės, kaip vertinti moksleivių mokymosi rezultatus, išsiskiria ir sukelia nemažai aistrų.

Kaip tėvams atpažinti, kad jų vaikas patiria patyčias, ir kaip suteikti pirmąją pagalbą

Vis dar tenka nugirsti komentarų: „Ir kiek gi galima kalbėti apie tas patyčias". Atsakymas labai paprastas, kol problema paplitusi – tol reikia apie ją kalbėti, analizuoti ir edukuoti.

Ar pirmokui tikrai reikalingas telefonas: pedagogo komentaras

Vaikui pradėjus lankyti mokyklą, ne vienai šeimai iškyla dilema: pirkti jam telefoną ar nepirkti? Ar tikrai jis būtinas, jei iki mokyklos automobiliu atveža tėtis, o po mokyklos saugiai pasiima mama?

Priklausomas nuo ekranų vaikas: psichologas įspėja tėvus

Išgirdus frazę „priklausomas", daugeliui mūsų prieš akis iškyla suaugusi, vienokių ar kitokių žalingų įpročių turinti persona.

Prasidėjo registracija į Vilniaus mokyklas: ar yra naujovių?

Kovo 1-ąją prasideda elektroninė registracija į sostinės mokyklas naujiems mokslo metams.

Vaikystėje pasireiškiantis nerimo sutrikimas: kaip jį atpažinti ir padėti vaikui

Pirmą klasę lankanti mergaitė mokykloje beveik nekalba – nei su vaikais, nei su mokytoja. Kaip pagelbėti vaikui, pataria psichologė Živilė Kraujalė.