Būsimo pirmoko mama: ko aš tikiuosi iš mokyklos

Mano vyriausiasis pradėjo lankyti paruošiamąsias pamokėles mokykloje. Rudenį bus pirmokas. Jaudinausi dėl šio pokyčio, nes tam tikra prasme, kai išleidi savo vaiką į mokyklą, grįžti į ją pats.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Gavau iš mokyklos anketą, kurią reikėjo užpildyti. Ten buvo klausimai „Ko tikitės iš mokyklos, "Kuo mokykla gali padėti Jūsų šeimai?". Atsakiau kažkaip standartiškai.

Man nesvarbūs dešimtukai, aš noriu, kad mano vaiką suptų žmonės, kurie sudomintų vaiką mokymusi. Aš noriu, kad vaikas būtų žingeidus, kad augtų nuolat norėdamas sužinoti kažką naujo. Pirmiausia, jis turi žinoti, kad yra begalė dalykų, kurių jis nežino ir, kad jie yra įdomūs.

Bet aš noriu dar daugiau. Šiandien supratau tai.

Ar žinote apie tuos 2 procentus žmonių, kurie nepasiduoda informaciniam zondavimui? Aš noriu, kad visi trys mano vaikai būtų tarp tų dviejų procentų.

Informacinis zombis – tai tas, kuris kartos tai, kas jam peršama. Technika paprasta – per vidurį stalo pastatomas BALTAS rutulys. Tikslas, kad aplink sėdintys žmonės pasakytų, jog jis JUODAS. Manote tai neįmanoma? Ateina išsilavinę jaunuoliai, jiems prieš eksperimentą pasakoma, kad „čia surinkti išskirtinio intelekto žmonės iš visos šalies, su išskirtiniais gabumais". To pakanka, kad po kelių minučių su tam tikromis manipuliacijomis, maištingasis aukšto intelekto berniukas patvirtintų jog BALTA yra JUODA. Statistiškai šį eksperimentą įveikia tik 2 procentai, kurie tiesiai šviesiai pasako, kad BALTA yra BALTA.

Masių psichologijoj Gustavas Le Bon dar 1895 metais stebėjosi tuo, kad net labai aukštos kvalifikacijos specialistai, suburti į nedidelius sambūrius - komisijas, tarybas, komitetus, priima sprendimus, kurie yra tolygūs paprastos minios nutarimams. Vėliau, būdami atskirai, kaip individualūs asmenys, jie išsižada tų sprendimų. Motyvuodami, kad tai sprendimai, kurių jie patys niekad nebūtų siūlę.

Taip veikia baimė iškristi iš bendruomenės.

Išbandymą atlaiko tik tie, kurie neturi ambicijų kažką įrodyti kitam, palaikyti įvaizdį.

Jų atsakymai skambėdavo taip - „Nežinau, galbūt šitas rutulys JUODAS, bet aš sakau taip, kaip MATAU - MAN kažkodėl dabar ATRODO, kad šitas rutulys BALTAS, labai atsiprašau, bet aš taip matau." Nekategoriškumas. Atvirumas. Nuoširdumas. Nebijojimas pasirodyti neteisiam. Savęs neišsižadėjimas ir pagarba kitam.

Kitas klausimas anketoje buvo „Kuo Jūs galite padėti mokyklai?". Aš pasižadu visom išgalėm prisidėti ir padėti ugdyti tokį vaiką. Aš noriu, kad mano vaikai nebijotų pro langą valgančiam žmogui palinkėti skanaus, nebijotų įėję į patalpą pasakyti LABA DIENA, nesėdėtų viešajame transporte įsikniaubę į planšetes, apsimesdami, kad nepastebi pasaulio.

Net jei jie būtų tokie vieninteliai visoje žemėje, ir tai būtų labai sunku. Net jeigu dėl to jie ims su manim ginčytis ir man nepaklus. Aš noriu, kad jie su manim ginčytųsi.

Ar per daug drąsu tikėtis, kad mano vaikai nebūtų labai išskirtiniai, kad laikui bėgant ta 2 procentų mažuma taptų sveiku ir įprastu visuomenės pagrindu?

Agnė Baltramaitytė

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.

Rasa: visa šeima laukėme gimstant mažylio, bet...

Persileidimą patyrusi moteris klausia specialisto patarimo, kaip apie nelaimingą įvykį pranešti sūnui, kuris labai laukė gimstant broliuko ar sesutės.

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

25 klausimai, kuriuos verta užduoti vaikui

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Eksperimentas: kas nutinka, kai tėvai vaikams neduoda telefono ir kompiuterio

Kviečiame atlikti eksperimentą: šeimoje paskelbti „savaitę be ekranų (arba be telefonų)“. Jeigu abejojate, ar pavyks, pradėkite nuo mažiau - lai būna artimiausias savaitgalis visoje šeimoje be ekranų.

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.