Būsimo pirmoko mama: ko aš tikiuosi iš mokyklos

Mano vyriausiasis pradėjo lankyti paruošiamąsias pamokėles mokykloje. Rudenį bus pirmokas. Jaudinausi dėl šio pokyčio, nes tam tikra prasme, kai išleidi savo vaiką į mokyklą, grįžti į ją pats.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Gavau iš mokyklos anketą, kurią reikėjo užpildyti. Ten buvo klausimai „Ko tikitės iš mokyklos, "Kuo mokykla gali padėti Jūsų šeimai?". Atsakiau kažkaip standartiškai.

Man nesvarbūs dešimtukai, aš noriu, kad mano vaiką suptų žmonės, kurie sudomintų vaiką mokymusi. Aš noriu, kad vaikas būtų žingeidus, kad augtų nuolat norėdamas sužinoti kažką naujo. Pirmiausia, jis turi žinoti, kad yra begalė dalykų, kurių jis nežino ir, kad jie yra įdomūs.

Bet aš noriu dar daugiau. Šiandien supratau tai.

Ar žinote apie tuos 2 procentus žmonių, kurie nepasiduoda informaciniam zondavimui? Aš noriu, kad visi trys mano vaikai būtų tarp tų dviejų procentų.

Informacinis zombis – tai tas, kuris kartos tai, kas jam peršama. Technika paprasta – per vidurį stalo pastatomas BALTAS rutulys. Tikslas, kad aplink sėdintys žmonės pasakytų, jog jis JUODAS. Manote tai neįmanoma? Ateina išsilavinę jaunuoliai, jiems prieš eksperimentą pasakoma, kad „čia surinkti išskirtinio intelekto žmonės iš visos šalies, su išskirtiniais gabumais". To pakanka, kad po kelių minučių su tam tikromis manipuliacijomis, maištingasis aukšto intelekto berniukas patvirtintų jog BALTA yra JUODA. Statistiškai šį eksperimentą įveikia tik 2 procentai, kurie tiesiai šviesiai pasako, kad BALTA yra BALTA.

Masių psichologijoj Gustavas Le Bon dar 1895 metais stebėjosi tuo, kad net labai aukštos kvalifikacijos specialistai, suburti į nedidelius sambūrius - komisijas, tarybas, komitetus, priima sprendimus, kurie yra tolygūs paprastos minios nutarimams. Vėliau, būdami atskirai, kaip individualūs asmenys, jie išsižada tų sprendimų. Motyvuodami, kad tai sprendimai, kurių jie patys niekad nebūtų siūlę.

Taip veikia baimė iškristi iš bendruomenės.

Išbandymą atlaiko tik tie, kurie neturi ambicijų kažką įrodyti kitam, palaikyti įvaizdį.

Jų atsakymai skambėdavo taip - „Nežinau, galbūt šitas rutulys JUODAS, bet aš sakau taip, kaip MATAU - MAN kažkodėl dabar ATRODO, kad šitas rutulys BALTAS, labai atsiprašau, bet aš taip matau." Nekategoriškumas. Atvirumas. Nuoširdumas. Nebijojimas pasirodyti neteisiam. Savęs neišsižadėjimas ir pagarba kitam.

Kitas klausimas anketoje buvo „Kuo Jūs galite padėti mokyklai?". Aš pasižadu visom išgalėm prisidėti ir padėti ugdyti tokį vaiką. Aš noriu, kad mano vaikai nebijotų pro langą valgančiam žmogui palinkėti skanaus, nebijotų įėję į patalpą pasakyti LABA DIENA, nesėdėtų viešajame transporte įsikniaubę į planšetes, apsimesdami, kad nepastebi pasaulio.

Net jei jie būtų tokie vieninteliai visoje žemėje, ir tai būtų labai sunku. Net jeigu dėl to jie ims su manim ginčytis ir man nepaklus. Aš noriu, kad jie su manim ginčytųsi.

Ar per daug drąsu tikėtis, kad mano vaikai nebūtų labai išskirtiniai, kad laikui bėgant ta 2 procentų mažuma taptų sveiku ir įprastu visuomenės pagrindu?

Agnė Baltramaitytė

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.

Iš kur atsiranda vaikai: kokio amžiaus vaikai jau turi žinoti atsakymą į šį klausimą (1)

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta klausimas, ar reikia pasakoti vaikams tiesą apie tai, iš kur gi jie atsiranda ? Jei reikia, tai kokio amžiaus vaikams?

Z kartos vaikams tėvai nori padėti, bet nežino, kaip tai padaryti

Daugiau nei 15 tūkst. Lietuvos tėvų internete atliko „Z kartos testą tėvams", skirtą įvertinti jų poveikį vaiko motyvacijai ir mokymosi rezultatams.

Patarimai, kaip sumaniai ir neišlaidaujant atnaujinti vaiko garderobą

Prieš atnaujindami mokyklinį vaiko garderobą, pirmiausia peržvelkite drabužius, kuriuos jis jau turi. Išrūšiuokite - ką galite palikti, o ką reikėtų pakeisti ar papildyti.

Darius Savickas: „Dirbau darželio auklėtoju, dabar esu pirmokų mokytojas"

Šiemet rugsėjo pirmąją mokyklos slenkstį peržengė jaunas pradinių klasių mokytojas Darius Savickas. Pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių.

Psichologė Asta Blandė: tėveliai, leiskite vaikams klysti

Ne vienus metus šeimas, mokyklas, vaikus bei paauglius konsultuojančios psichologės Asta Blandė ir Eglė Gudelienė kasdienių praktikų patirtimi dalijasi su skaitytojais ir pristato knygą apie svarbiausius vaikų gebėjimus, jų atskleidimą bei stiprinimą.

Vaikai ir pinigai: specialistės patarimai, kaip ugdyti finansinį raštingumą

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse.

„Labaiteatras“ kviečia vaikus į netradicines pamokas

Šeimai kuriantis „Labaiteatras" naująjį sezoną pradeda pačių inicijuotu tęstiniu projektu „Į pamoką su „Labaiteatru".

„Išplauk indus, duosiu 2 eurus“: ką apie tokį vaikų auklėjimą mano psichologė (1)

„Išplauk indus, duosiu 2 eurus", „Jei parneši dešimtuką, tėtis sumokės tau 10 eurų", „Jeigu gerai mokysiesi, nupirksime tau „Playstation"." Girdėta? Gal ir patys taip elgiamės? Ar vaikui reikia atsilyginti pinigais? Konsultuoja psichologė Rūta Bačiulytė.

Psichologė pataria, kaip motyvuoti vaikus mokytis (1)

Didžiausia tėvų svajonė – kad vaikui sektųsi darželyje, mokykloje, vėliau – kitose mokymosi įstaigose ir tai atvestų į profesinę sėkmę.

Rugsėjo 1-oji be streso - misija įmanoma

Prieš vaikui pradedant lankyti mokyklą ar darželį, tėvams dažnai kyla daugybė klausimų, o kartu su jais ir nerimo, kaip tinkamai tam paruošti mažuosius, o kartu ir patiems pasiruošti, kad šis naujas gyvenimo etapas būtų sklandus ir be streso.

Kiek miego reikia skirtingo amžiaus vaikams

Miego trukmė ir jo kokybė augančiam organizmui yra ypatingai svarbūs faktoriai, kad vaiko vystymasis būtų sklandus.

Aušra Stančikienė: kaip palengvinti ypatingo vaiko adaptaciją mokykloje

Kaip padėti vaikui grįžti į mokyklą ar kitą ugdymo įstaigą po vasaros atostogų, ypač, jeigu auginate jautrų vaiką arba jam šie mokslo metai - pirmieji. Aušros Stančikienės patarimai.

A. Landsbergienės patarimas, kokios klaidos nepadaryti besiruošiant į mokyklą

Kuprinė, ypač pirmoji vaikui, yra ypač svarbus pirkinys, tačiau renkantis ją, tėvai turėtų atkreipti dėmesį ne tik į atžalos pageidavimus. „Žinoma, vaiko norai yra svarbūs, tačiau dar svarbiau yra tėvų galimybės ir pačios kuprinės funkcionalumas, nes nebūtinai tai, kas gražiausia vaikui, yra ir tinkamiausia“, – teigia socialinių mokslų daktarė Austėja Landsbergienė.

3 dalykai, į kuriuos turi atkreipti dėmesį būsimųjų moksleivių tėvai

Baigiantis vasarai darželinukų, pradinukų ir ypač būsimųjų pirmokėlių tėvelių mintys pradeda suktis apie artėjančius mokslo metus. Apninka rūpesčiai: kaip, kur, kada įsigyti būtiniausių daiktų mokyklai. Na ir, žinoma, nepamirštamas profilaktinis vaiko sveikatos patikrinimas.