Kai tėvai vaikų akivaizdoje naršo savo telefonuose, vyksta kai kas negero

 (31)
Kaip jaučiasi vaikai, kai tėvai jų akivaizdoje vietoj to, kad kalbėtųsi, drauge žaistų ar valgytų pietus, naršo mobiliuosiuose telefonuose? Ogi jie jaučiasi blogai, nes tada juos apima jausmas, kad jie yra nesvarbūs, nemylimi ir nereikalingi tėvams.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tyrimo metu buvo apklausta daugiau kaip 6000 respondentų iš skirtingų pasaulio šalių - Brazilijos, Australijos, Čekijos, Kanados, Vokietijos, JAV, Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos. Vaikų amžius - nuo 8 iki 13 metų.

Rezultatai verčia sunerimti - net 52 procentų visų vaikų nurodė, kad jų manymu, tėvai per daug laiko leidžia prie išmaniųjų telefonų. Tuo tarpu apklaustųjų vaikų tėvai, paklausti, ar jie praleidžia ne per daug laiko išmaniuosiuose telefonuose, net 54 proc. atsakė, kad taip, ir dėl to baiminasi, kad rodo negerą pavyzdį savo vaikams.

Liūdna žinia ir ta, kad net 32 procentai apklaustųjų vaikų nurodė, jog jaučiasi nesvarbūs, kai tėvai naršo telefonuose prie pietų ar vakarienės stalo, pokalbių ir pasivaikščiojimų, taip pat žaidimų su vaikais metu.

Tyrime dalyvavusieji tėvai neslėpė, kad jiems yra sunku rasti balansą tarp to, kiek jie gali naudoti telefoną grįžę namo, kad „baigtų tvarkyti reikalus ir visada būtų pasiekiami prireikus darbo kolegoms" ir neprarastų ryšio su vaikais.

Įdomu, kad iš visų tyrime dalyvavusių tėvų, 25 procentai pageidavo, kad jų vaikai mažiau laiko praleistų prie telefonų. Tony Anscombe, viena siš tyrimo vadovų, tėvams siūlo savo pavyzdžiu vaikams rodyti gerą pavyzdį - mažinti patiems priklausomybę nuo telefonų ir taip perteikti vaikams pavyzdį, kad namuose pirmenybė teikiama gyvam bendravimui, o ne buvimui prie prietaisų.

Pasak jo, vis jaunesnio amžiaus vaikai ima naudoti išmaniąsias technologijas, todėl labai svarbu, kad tėvai šeimose formuotų tinkamus jų naudojimo įgūdžius.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.

Rasa: visa šeima laukėme gimstant mažylio, bet...

Persileidimą patyrusi moteris klausia specialisto patarimo, kaip apie nelaimingą įvykį pranešti sūnui, kuris labai laukė gimstant broliuko ar sesutės.

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

25 klausimai, kuriuos verta užduoti vaikui

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Eksperimentas: kas nutinka, kai tėvai vaikams neduoda telefono ir kompiuterio

Kviečiame atlikti eksperimentą: šeimoje paskelbti „savaitę be ekranų (arba be telefonų)“. Jeigu abejojate, ar pavyks, pradėkite nuo mažiau - lai būna artimiausias savaitgalis visoje šeimoje be ekranų.

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.