Kas svarbiau būsimam pirmokui: mokėti skaityti ar užsirišti batraiščius?

 (7)
Prieš leidžiant vaiką į pirmą klasę, tėvams kyla daugybė klausimų. "Ar jis pakankamai subrendęs?", "Ar privalau jį išmokyti skaityti iki rudens?", "Gal nebelaukti metus ir leisti šešiametį į mokyklą dabar"? Šiuos klausimus pateikėme pedagogei Rasai Paulionienei, kurios komentarą kviečiame ir paskaityti.
© AP/Scanpix

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Konsultuoja Rasa Paulionienė, vaikų darželio „Šilagėlė" pedagogė

Kiekvienam tėveliui ir mamytei jų vaikas yra gražiausias, geriausias ir protingiausias ir tikriausiai nerasim nė vieno tėčio ar mamos, kurie nenorėtų, kad jų vaikui viskas klostytųsi sėkmingai. Dažną kartą, kai vaiko amžius artėja link septynerių, tėvai pradeda mąstyti, ar ne metas jų vaikui į mokyklą? Viskas gerai, jei jūsų vaikas gimęs ne žiemą, o jei ne? Va tada ir prasideda samprotavimai: kada geriau leisti į mokyklą ar šešerių su puse ar septynerių su puse. Gal geriau nesulaukus 7, nes jau kiek moka skaityti ir skaičiuoti, o gal geriau vėliau, nes visai nemotyvuotas? Tai tikras galvos skausmas, nes tėvai nenori vaikeliui pakenkti.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Ar tikrai nuskutus vaikui plaukus, jie užauga vešlesni?
Burnoje tirpstančių spurgų receptas

Vyrauja tėvų nuomonė, kad jei leisim vaiką vėliau, tai jis kaip ir per didelis, jam bus nuobodu, netobulės, praras motyvaciją, nes jau dabar žino visas raides, skaičiuoja, todėl ir skuba tėveliai savo atžalas leisti į mokyklą kuo anksčiau.

Pamėginkim išsiaiškinti, kada tinkamiausias laikas pradėti vaikui lankyti mokyklą. Tam, kad vaikas sėkmingai mokytųsi pirmoje klasėje, jam į klasę reikia ateiti subrendusiam socialiai, fiziškai, na ir turėti atitinkamų ugdymosi gebėjimų. Kad šešiametis pasiruošęs eiti į mokyklą negana, jog jis moka skaityti ar skaičiuoti (daugelis tėvų mano, kad tai svarbiausias rodiklis). Būtina atsižvelgti ir į socialinę, bei fizinę brandą.

Turėdama nemažą darbo su priešmokyklinukais patirtį, galiu drąsiai teigti, kad tėvai, gyvendami šiame greitėjančiame amžiuje, į savo skubantį traukinį norėtų įsitempti ir savo atžalas.
Pedagogė Rasa Paulionienė

Jei būdamas šešerių dar nėra pakankamai savarankiškas, negeba be suaugusiųjų pagalbos apsirengti, užsisegti sagų ar užsitraukti užtrauktuko, negeba savarankiškai naudotis tualetu, bijo likti be tėvelių, yra labai nedrąsus bendrauti su bendraamžiais ar suaugusiais, labai greit susijaudina dėl mažiausios nesėkmės, nepasitiki savo jėgomis, sunkiai išlaiko dėmesį, tokiam vaikeliui dar nereiktų skubėti.

Juk vaiko gyvenime trys ar keturi mėnesiai daug ką reiškia, o jei dar leisim jam metus pasiruošti, lankant atitinkamą ugdymo įstaigą, tai savo vaikeliui ne tik kad nepakenksit, bet padarysit didžiulę paslaugą. Per vienus metus tiek socialiniai, tiek fiziniai gebėjimai išaugs dvigubai. Ir vaikas į pirmą klasę žengs tvirtų septynerių metų be didžiulio streso ir baimių dėl savo nepilnavertiškumo.

Turėdama nemažą darbo su priešmokyklinukais patirtį, galiu drąsiai teigti, kad tėvai, gyvendami šiame greitėjančiame amžiuje, į savo skubantį traukinį norėtų įsitempti ir savo atžalas. Užtikrinu, vaikai tikrai nepavėluos į mokyklą. Yra viskam savas laikas. Na, bet kai kurie tėveliai visgi turi savo nuomonę, atseit, „Mes taip pat ėjome šešerių ir ką, va, užaugome, išsimokslinome, tai norėtume, kad ir mūsų vaikai sektų mūsų pėdomis".

Žinoma, tai nėra blogai, bet ir vaikai vaikams nelygūs. Ne visi vaikai gali būti tokie, kaip tėvai. Tai išties labai individualu. Teko pastebėti, kad buvo atvejų, kai tėvai leisdami savo atžalas anksčiau, vėliau pastebėdavo, kad vaikai per pamokas patiria nemažai neigiamų emocijų, kai nebespėja su visais, nesusikaupia, greit pavargsta tampa irzlūs ir girdėjau mokytojų pastabas, kad jie dar truputėlį per maži, kad dar pusmečio trūksta ir pan. Tačiau tai nėra taisyklė, nes turėjau ir tokių vaikų, kurie atėję į mokyklą šešerių, ją sėkmingai baigė su pagyrimu ar net peršokdami klasę. Tai, pasikartosiu, ne taisyklė.

Todėl, kad nebekiltų nei tėvams, nei mokytojams nesusipratimų, šešiamečiai, kurie ruošiasi anksčiau į mokyklą yra testuojami specialistų, kurie atlikę testus gali pastebėti tai, į ką kartais nekreipia dėmesio tėveliai. Manau vaikams yra pasiruošę padėti suaugusieji, kurie savo darbą išmano ir nori savo patirtimi pasidalinti su jumis, tėveliai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Pedagogės komentaras: kaip padėti vaikui pamėgti skaityti knygas

Visapusiško ugdymo mokyklos „Sokratus“ pedagogės Agneškos Vinslavos patarimai tėvams, kaip padėti vaikui pamėgti skaityti knygas.

Neringa Čereškevičienė: kaip išauginti patriotą

„Kai klausau, ką mokykloje kalba vaikai, man atrodo, kad jie peraugo savo tėvus. O gal jie tik pas mus tokie?" - stebisi pradinės mokyklos „Upė" ir vaikų darželio „Tele Bim Bam" įkūrėja, vis rečiau scenoje pasirodanti Neringa Čereškevičienė.

„Gatvės gyvos“ kviečia vaikus į nemokamas ekskursijas po Vilnių

Jau kuris laikas tarp Vilniaus tėvelių sklando gandas, kad yra tokia grupelė entuziastų, pasivadinusių „Gatvės gyvos", kurie organizuoja nemokamas ekskursijas po Vilniaus miegamuosius, pramoninius rajonus, o vaikams – irgi nemokamas edukacines ekskursijas po Vilniaus senamiestį. Taigi smalsumas nuvedė šias ekskursijas vaikams išbandyti. Juolab kad šiemet – Lietuvos šimtmečio metai.

Pradinukų tėvai - ant ledo: mokyklos uždaromos, kur dėti sveikus vaikus neaišku

Dėl gripo ir peršalimo ligų protrūkio vis daugiau mokyklų skelbia karantiną. Ne tik sergantys, bet ir sveiki vaikai liks namie, nors ne tik tėvams, bet ir institucijoms nelabai aišku, ką daryti su nesergančiais pradinukais, kurių nerekomenduojama namuose palikti vienų.

Kaip pasakyti vaikui, kad jis turės brolį ar sesę

Kai šeimoje auga vienturtis, tėvams kyla klausimas, kaip jam pranešti apie tai, kad laukiamas šeimos pagausėjimas. Ar ilgą laiką vienas gyvenęs vaikas nesupyks dėl tokios žinios?

5 aktualūs klausimai apie silantus

Išdygus nuolatiniams krūminiams dantims, rekomenduojama juos padengti silantais - medžiagomis, kurios juos saugos nuo sugedimo.

Į svečius ateina vaiko draugai: ką svarbu žinoti tėvams (1)

Jeigu turite patarimų mamai arba pastebėjimų iš savo šeimos patirties, pasidalinkite jais komentaruose.

Psichologė: ne tik vaikui iki 6 metų amžiaus, bet ir pradinukams nesaugu namuose likti vieniems

Vaikų iki 6 metų be objektyvios būtinybės nebus galima palikti vienų. Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pakeitimo įstatymas įsigalios liepą, tačiau specialistams jau dabar kyla abejonių, ar jis pasitarnaus mažiesiems, kuriais nesirūpina tėvai.

Pedagogas: tai, kaip vaikas jaučiasi mokykloje, lemia jo tolesnę motyvaciją mokytis bei akademinius laimėjimus

Nauji draugai, nauja vieta, naujas mokytojas. Su tokiais iššūkiais susiduria kiekvienas vaikas, atėjęs į pirmą klasę. Kaip jam galima padėti, pasakoja visapusiško ugdymo mokyklos „Sokratus“ pedagogas Justas Dalinkevičius.

Ko galime pasimokyti iš islandų ugdydami vaikus

Kai kalba pakrypsta apie vaikų ugdymą, dažnai pasitelkiamas Šiaurės Europos šalių pavyzdys.

Suaugusiųjų pagalba vaikui, kuriant santykius su draugais

Straipsnio autorė, visapusiško ugdymo mokyklos "Sokratus" psichologė Ramunė Narkevičiūtė, apžvelgia suaugusiųjų pagalbą vaikui, kuriant santykius su draugais pradinėse klasėse.

Neformalaus vaikų švietimo krepšelio naujienos: į būrelius galės ateiti daugiau vaikų

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad nuo sausio mėnesio skyrus papildomų lėšų neformaliojo švietimo krepšeliui, daugiau vaikų galės ateiti į būrelius.

Patarimai, kaip su vaiku kalbėtis apie narkotikus

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento paruošta informacija tėvams, kaip apie narkotikus kalbėti su vaikais.

Įspūdžiai po vizito Islandijos mokyklose: ko galėtume pasimokyti (1)

„Vaikystės sodo“ psichologė Kotryna Lapinskė lankėsi Islandijos mokyklose ir sutiko pasidalinti savo įspūdžiais apie šios šalies mokytojų darbą su nepaklusniu vaikų elgesiu.

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.