z
Reklama

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka

Ar įsivaizduojate, kad jūsų vaikas matematikos mokosi važiuodamas traukiniu, o ne pilkoje mokyklos klasėje?
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Taip net ir nemėgstamiausias dalykas gali tapti įdomiu ir suprantamu, o akademinės žinios kuo puikiausiai įsisavinamos keičiant aplinką ir susipažįstant su kasdien reikalingais praktiniais įgūdžiais. Tuo įsitikinę privačios „Herojaus" pradinės mokyklos Kaune įkūrėjai Andrius ir Dovilė Pelegrimai.

„Tyrimais įrodyta, kad smegenys atmintyje palieka tą informaciją, kurią žmogus patiria, o ne išgirsta. Todėl ir vaikams kur kas lengviau įsiminti ir išmokti dalykus, kuriuos sužino užsiimant įdomia veikla. Taip gimsta pamokos muziejuose, pašte, vykstant pirkti daržovių į turgų ar net važiuojant traukiniu. Vaikai ne tik patiria smagų nuotykį, gauna praktiško miesto gyvenimo pamokų, bet ir akademinių žinių," - sako Pelegrimai.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka
© Asmeninio albumo nuotr.

Važiuodamas traukiniu, vaikas ne tik išmoks nusipirkti bilietą, bet ir sužinos, kaip apskaičiuoti traukinio važiavimo greitį. Arba nuvykus į paštą savomis akimis pamatys paštininkų darbą ir išmoks teisingai užrašyti adresą ir čia pat turės geografijos pamoką. Svarbiausia, pasak mokyklos kūrėjų, akademines žinias pateikti vaikams suprantamu, sudominančiu būdu, neapsiriboti mokykline aplinka, kuo daugiau patirti ir už jos ribų, pamokas perkeliant į kuo įvairesnes erdves. Tačiau net jei niekur neinama, pamokos šioje mokykloje vyksta nuolat judant: nuo vieno stalo prie kito, nuo kilimo iki bibliotekos.

Tokiu mokymosi metodu itin patenkinti ir tėvai. Pasak jų, vaikai ne tik greičiau išmoksta pagrindinių dalykų, bet ir laisviau jaučiasi mieste, tampa gerokai savarankiškesni, prasiplečia pasaulėvaizdis, gerokai drąsiau bendrauja.

„Mes neišradome naujos mokymo sistemos ar metodų, tiesiog pasitelkiame tai, kas jau yra ir patikimai veikia kitose šalyse, tokiose kaip Suomija. Integruotą mokymą, kai mokomasi temomis, per kurias susiejami visi mokomieji dalykai ir atsisakoma atskirų dalykų pamokų, Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija rekomenduoja visoms pradinėms mokykloms, tačiau realybėje to nėra," - sako „Herojaus" pradinės mokyklos įkūrėjas.

Pasak jo, tam įprastose mokyklose visų pirma yra per didelės klasės, todėl vienam mokytojui sunku skirti pakankamai daug dėmesio kiekvienam vaikui.

„Mūsų mokykloje klasėse yra po 12 vaikų. Mokytojai gali skirti pakankamai dėmesio kiekvienam. Be to, mūsų mokykloje nėra įprastų namų darbų, nes viską išmokti spėjama klasėje. Paprastai akademinis mokymas trunka iki pietų, vėliau laikas skiriamas ugdomiesiems, kūrybiniams užsiėmimas ir projektams," - sako A. Pelegrimas.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka
© Asmeninio albumo nuotr.

Pasak mokyklos įkūrėjų, kūrybiškumas neturėtų būti suprantamas tik kaip popamokinė ir meninė veikla. Kūrybą būtina skatinti ir technologijose ar kitose srityse, kurios, regis, mažai ką turi bendro su menu. Būtent kūryba padeda pamokų metu gautas žinias realizuoti ir įtvirtinti. Pavyzdžiui, mėgstant rožinę spalvą ir skaityti galima sukurti rožinę biblioteką. Tokia ir gimė „Herojaus" mokykloje su trimis šimtais naujų rožinių viršelių. Arba didelis noras susirašinėti gali paskatinti sukurti mokyklos paštą – nuo vokų su logotipais iki laiškų pristatymo sistemos.

Vaikai skatinami sugalvoti ir iki galo įgyvendinti įvairiausius projektus. Taip jie ne tik pamato, ką galima nuveikti su savo gautomis naujomis žiniomis, bet ir išmoksta planuoti, padaryti darbą iki pat galo ir dirbti grupėmis," - sako A. Pelegrimas.

Pasak „Herojaus" įkūrėjų, vaikus siekti daugiau ir labiau domėtis mokomais dalykais skatina ne tik įdomi veikla, bet mokytojai, kurie savo darbą dirba su įkvėpimu. Mokiniui iš pradžių dalykas gali visai nepatikti, bet jei matys juo užsidegusį mokytoją, nejučia ir pats ims vis labiau domėtis.

Nuotraukų galerijoje – akimirkos iš mokyklos gyvenimo:

„Labai svarbu, kad mokytojai ne tik mylėtų savo darbą, bet aktyviai domėtųsi savo dėstomu dalyku. Juk visada daug įdomiau klausytis to žmogaus, kuris kalba su aistra. Paskui tokį žmogų visada norisi sekti ir į jį lygiuotis. Be to, mūsų mokykloje akcentuojamos gerosios mokinių savybės, pasiekimai. Tai didina mokinių motyvaciją dar labiau tobulėti ir vysto jų asmenybę. Jei nuolat primenama, kur tau nesiseka, ką darai blogai, dingsta noras mokytis, bijoma suklysti," - sako A. Pelegrimas.

A. ir D. Pelegrimams „Herojaus" mokykla niekada nebuvo tik paprastas verslo planas. Viskas prasidėjo nuo popamokinio lavinimo ir pamažu išaugo į priešmokyklines grupes, pradinę mokyklą. Svarbiausias mokyklos tikslas ne tik paruošti vaikus vidurinei mokyklai, bet ir didelį dėmesį skirti asmenybės ugdymui, praplėsti akiratį, suteikti naudingų įgūdžių, kurie pravers kasdien gyvenant mieste.

Užsakymo nr.: PT_74384568

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (5)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

Kaip vaikas jaučiasi mokykloje: 25 klausimai tėvams

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.

Iš kur atsiranda vaikai: kokio amžiaus vaikai jau turi žinoti atsakymą į šį klausimą (1)

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta klausimas, ar reikia pasakoti vaikams tiesą apie tai, iš kur gi jie atsiranda ? Jei reikia, tai kokio amžiaus vaikams?

Z kartos vaikams tėvai nori padėti, bet nežino, kaip tai padaryti

Daugiau nei 15 tūkst. Lietuvos tėvų internete atliko „Z kartos testą tėvams", skirtą įvertinti jų poveikį vaiko motyvacijai ir mokymosi rezultatams.

Patarimai, kaip sumaniai ir neišlaidaujant atnaujinti vaiko garderobą

Prieš atnaujindami mokyklinį vaiko garderobą, pirmiausia peržvelkite drabužius, kuriuos jis jau turi. Išrūšiuokite - ką galite palikti, o ką reikėtų pakeisti ar papildyti.

Darius Savickas: „Dirbau darželio auklėtoju, dabar esu pirmokų mokytojas"

Šiemet rugsėjo pirmąją mokyklos slenkstį peržengė jaunas pradinių klasių mokytojas Darius Savickas. Pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių.

Psichologė Asta Blandė: tėveliai, leiskite vaikams klysti

Ne vienus metus šeimas, mokyklas, vaikus bei paauglius konsultuojančios psichologės Asta Blandė ir Eglė Gudelienė kasdienių praktikų patirtimi dalijasi su skaitytojais ir pristato knygą apie svarbiausius vaikų gebėjimus, jų atskleidimą bei stiprinimą.