Reklama

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka

Ar įsivaizduojate, kad jūsų vaikas matematikos mokosi važiuodamas traukiniu, o ne pilkoje mokyklos klasėje?
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Taip net ir nemėgstamiausias dalykas gali tapti įdomiu ir suprantamu, o akademinės žinios kuo puikiausiai įsisavinamos keičiant aplinką ir susipažįstant su kasdien reikalingais praktiniais įgūdžiais. Tuo įsitikinę privačios „Herojaus" pradinės mokyklos Kaune įkūrėjai Andrius ir Dovilė Pelegrimai.

„Tyrimais įrodyta, kad smegenys atmintyje palieka tą informaciją, kurią žmogus patiria, o ne išgirsta. Todėl ir vaikams kur kas lengviau įsiminti ir išmokti dalykus, kuriuos sužino užsiimant įdomia veikla. Taip gimsta pamokos muziejuose, pašte, vykstant pirkti daržovių į turgų ar net važiuojant traukiniu. Vaikai ne tik patiria smagų nuotykį, gauna praktiško miesto gyvenimo pamokų, bet ir akademinių žinių," - sako Pelegrimai.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka
© Asmeninio albumo nuotr.

Važiuodamas traukiniu, vaikas ne tik išmoks nusipirkti bilietą, bet ir sužinos, kaip apskaičiuoti traukinio važiavimo greitį. Arba nuvykus į paštą savomis akimis pamatys paštininkų darbą ir išmoks teisingai užrašyti adresą ir čia pat turės geografijos pamoką. Svarbiausia, pasak mokyklos kūrėjų, akademines žinias pateikti vaikams suprantamu, sudominančiu būdu, neapsiriboti mokykline aplinka, kuo daugiau patirti ir už jos ribų, pamokas perkeliant į kuo įvairesnes erdves. Tačiau net jei niekur neinama, pamokos šioje mokykloje vyksta nuolat judant: nuo vieno stalo prie kito, nuo kilimo iki bibliotekos.

Tokiu mokymosi metodu itin patenkinti ir tėvai. Pasak jų, vaikai ne tik greičiau išmoksta pagrindinių dalykų, bet ir laisviau jaučiasi mieste, tampa gerokai savarankiškesni, prasiplečia pasaulėvaizdis, gerokai drąsiau bendrauja.

„Mes neišradome naujos mokymo sistemos ar metodų, tiesiog pasitelkiame tai, kas jau yra ir patikimai veikia kitose šalyse, tokiose kaip Suomija. Integruotą mokymą, kai mokomasi temomis, per kurias susiejami visi mokomieji dalykai ir atsisakoma atskirų dalykų pamokų, Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija rekomenduoja visoms pradinėms mokykloms, tačiau realybėje to nėra," - sako „Herojaus" pradinės mokyklos įkūrėjas.

Pasak jo, tam įprastose mokyklose visų pirma yra per didelės klasės, todėl vienam mokytojui sunku skirti pakankamai daug dėmesio kiekvienam vaikui.

„Mūsų mokykloje klasėse yra po 12 vaikų. Mokytojai gali skirti pakankamai dėmesio kiekvienam. Be to, mūsų mokykloje nėra įprastų namų darbų, nes viską išmokti spėjama klasėje. Paprastai akademinis mokymas trunka iki pietų, vėliau laikas skiriamas ugdomiesiems, kūrybiniams užsiėmimas ir projektams," - sako A. Pelegrimas.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka
© Asmeninio albumo nuotr.

Pasak mokyklos įkūrėjų, kūrybiškumas neturėtų būti suprantamas tik kaip popamokinė ir meninė veikla. Kūrybą būtina skatinti ir technologijose ar kitose srityse, kurios, regis, mažai ką turi bendro su menu. Būtent kūryba padeda pamokų metu gautas žinias realizuoti ir įtvirtinti. Pavyzdžiui, mėgstant rožinę spalvą ir skaityti galima sukurti rožinę biblioteką. Tokia ir gimė „Herojaus" mokykloje su trimis šimtais naujų rožinių viršelių. Arba didelis noras susirašinėti gali paskatinti sukurti mokyklos paštą – nuo vokų su logotipais iki laiškų pristatymo sistemos.

Vaikai skatinami sugalvoti ir iki galo įgyvendinti įvairiausius projektus. Taip jie ne tik pamato, ką galima nuveikti su savo gautomis naujomis žiniomis, bet ir išmoksta planuoti, padaryti darbą iki pat galo ir dirbti grupėmis," - sako A. Pelegrimas.

Pasak „Herojaus" įkūrėjų, vaikus siekti daugiau ir labiau domėtis mokomais dalykais skatina ne tik įdomi veikla, bet mokytojai, kurie savo darbą dirba su įkvėpimu. Mokiniui iš pradžių dalykas gali visai nepatikti, bet jei matys juo užsidegusį mokytoją, nejučia ir pats ims vis labiau domėtis.

Nuotraukų galerijoje – akimirkos iš mokyklos gyvenimo:

„Labai svarbu, kad mokytojai ne tik mylėtų savo darbą, bet aktyviai domėtųsi savo dėstomu dalyku. Juk visada daug įdomiau klausytis to žmogaus, kuris kalba su aistra. Paskui tokį žmogų visada norisi sekti ir į jį lygiuotis. Be to, mūsų mokykloje akcentuojamos gerosios mokinių savybės, pasiekimai. Tai didina mokinių motyvaciją dar labiau tobulėti ir vysto jų asmenybę. Jei nuolat primenama, kur tau nesiseka, ką darai blogai, dingsta noras mokytis, bijoma suklysti," - sako A. Pelegrimas.

A. ir D. Pelegrimams „Herojaus" mokykla niekada nebuvo tik paprastas verslo planas. Viskas prasidėjo nuo popamokinio lavinimo ir pamažu išaugo į priešmokyklines grupes, pradinę mokyklą. Svarbiausias mokyklos tikslas ne tik paruošti vaikus vidurinei mokyklai, bet ir didelį dėmesį skirti asmenybės ugdymui, praplėsti akiratį, suteikti naudingų įgūdžių, kurie pravers kasdien gyvenant mieste.

Užsakymo nr.: PT_74384568

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Psichologė Asta Blandė pateikia auksinę formulę, kokios vasaros atostogos vaikui yra geriausios

Kaip suplanuoti vaiko veiklą per vasaros atostogas, kad šis laikas būtų malonus ir prasmingas?

Vilniaus pradinukams pailgintos dienos grupės nuo rudens nekainuos

Vilniaus pradinukams pailgintos dienos grupės nekainuos - savivaldybė išlaikys mokytojus ar iš šalies įdarbintus specialistus, kurie organizuos popamokines veiklas. Toks siūlymas po pateikimo svarstomas Vilniaus savivaldybėje, galutinį sprendimą liepos 25 dieną turėtų priimti miesto taryba.

Vaikai kviečiami atlikti saugumo testą internete

Vasara – nuostabus metas vaikams: jie palieka mokyklinius suolus ir vis daugiau laiko leidžia su draugais. Tiesa, tą jie daro be akylaus suaugusiųjų dėmesio ir sugalvoję įvairiausių užsiėmimų ar ieškodami nuotykių dažnai dar pasiduoda ir draugų įtakai.

Kodėl svarbu ugdyti vaikų pasitikėjimą savimi?

Pasitikėjimas – vienas iš svarbiausių gebėjimų šiandieniniame pasaulyje.

Jei nesiseka prakalbinti vaiką: efektyvūs patarimai tėvams, kurie padės pagerinti tarpusavio santykius

Ar esate išgyvenę tą jausmą, kuomet vaikas atsiriboja nuo jūsų tylos siena? O bet kokie bandymai pasikalbėti, sukelia tik dar didesnius pykčius arba užsidarymą savyje?

10 svarbiausių psichologės patarimų būsimų pirmokų tėvams

Vasara dar tik įpusėja, tačiau būsimųjų pirmokų tėvai jaučia nerimą – kas vaiko laukia rugsėjį?

Informatikos mokysis vaikai nuo pirmos klasės

Šiais metais 10 mokyklų pirmokai dalyvavo projekte „Informatika pradiniame ugdyme", kitais mokslo metais naujovė bus išbandoma dar 90 mokyklų.

Švietimo ekspertai: matematiką reikia ne kalti, o mokytis jos moderniais metodais

Tradicinės matematikos pamokos nebetinka šiuolaikiniams vaikams, teigia specialistai. Kai didžiąją dalį darbo už mus gali atlikti kompiuteriai, o beveik visą informaciją galima rasti internete, svarbiausiais gebėjimais tampa ne mintinai išmoktos formulės, o mokėjimas suprasti dalyko esmę, ją išdėstyti ir spręsti problemas bendradarbiaujant su kitais komandos nariais.

Psichologė: kas geriau vaikui vasarą – stovykla ar močiutė kaime (6)

Prasidėjus vasarai, aplink mirgėte mirga įvairiausių pasiūlymų vaikams rinktis stovyklas: ir pradinukams, ir paaugliams. Ar iš tiesų jos yra geriau, negu poilsis kaime pas močiutę? Ką daryti, jei vaikas sako nenorįs važiuoti į stovyklą?

Didžiulės permainos darželių ir mokyklų valgyklose: kas keičiasi iš esmės

Sveika mityba – iššūkis ne tik šeimoms, bet ir mokymo įstaigoms. Nuo sovietmečio įsigalėję prasti mitybos įpročiai, remiantis vien kalorijomis ir trimis maistinėmis medžiagomis – baltymais, riebalais ir angliavandeniais – nuvedė viešąjį maitinimą į aklavietę.

Psichologė Asta Blandė: „Kaip elgtumėtės, jei kažkas jums iš rankų išplėštų telefoną?"

Prasidėjo vasara, baigėsi pamokos, o atostogauti dar neišvykę tėvai paliks savo atžalas karaliauti namuose ir su draugais kieme.

Vaikystė tarp ekranų: nerimą keliantys naujausi tyrimai ir esminiai patarimai tėvams

Garsi klinikinės vaikų psichologijos specialistė, dr. Elizabeth Kilbey teikia pagalbą šimtams vaikų bei jų šeimos narių ir pastebi, kad vaikų „ekranų manija" – labiausiai aptariama šiuolaikinio vaikų auklėjimo tema.

Knygą vaikams apie Žygimantą Augustą parašę autoriai: didžiuoju Lietuvos kunigaikščiu jis tapo būdamas vos 9 metų

Žygimantas Augustas – vienas garsiausių Lietuvos valdovų, apie kurio galią ir valdymo laikotarpį kuriamos legendos, tačiau apie jo vaikystę ir ankstyvą pakėlimą į didžiuosius kunigaikščius beveik nekalbama.

Kaip lavinti vaiko dėmesį ir susikaupimą

Vieni vaikai gali daugybę laiko praleisti piešdami, kitiems vos ant lapo nubrėžus porą linijų norisi viską mesti ir imtis kitos veiklos.

Vaikas pirmokas, o į mokyklą eiti jau nebenori: psichologės komentaras (1)

Panašią situaciją yra patyrusios daugelis šeimų. Vieną dieną vaikas pareiškia, kad nenori eiti į mokyklą.