Reklama

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka

Ar įsivaizduojate, kad jūsų vaikas matematikos mokosi važiuodamas traukiniu, o ne pilkoje mokyklos klasėje?
© Asmeninio albumo nuotr.

Taip net ir nemėgstamiausias dalykas gali tapti įdomiu ir suprantamu, o akademinės žinios kuo puikiausiai įsisavinamos keičiant aplinką ir susipažįstant su kasdien reikalingais praktiniais įgūdžiais. Tuo įsitikinę privačios „Herojaus" pradinės mokyklos Kaune įkūrėjai Andrius ir Dovilė Pelegrimai.

„Tyrimais įrodyta, kad smegenys atmintyje palieka tą informaciją, kurią žmogus patiria, o ne išgirsta. Todėl ir vaikams kur kas lengviau įsiminti ir išmokti dalykus, kuriuos sužino užsiimant įdomia veikla. Taip gimsta pamokos muziejuose, pašte, vykstant pirkti daržovių į turgų ar net važiuojant traukiniu. Vaikai ne tik patiria smagų nuotykį, gauna praktiško miesto gyvenimo pamokų, bet ir akademinių žinių," - sako Pelegrimai.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka
© Asmeninio albumo nuotr.

Važiuodamas traukiniu, vaikas ne tik išmoks nusipirkti bilietą, bet ir sužinos, kaip apskaičiuoti traukinio važiavimo greitį. Arba nuvykus į paštą savomis akimis pamatys paštininkų darbą ir išmoks teisingai užrašyti adresą ir čia pat turės geografijos pamoką. Svarbiausia, pasak mokyklos kūrėjų, akademines žinias pateikti vaikams suprantamu, sudominančiu būdu, neapsiriboti mokykline aplinka, kuo daugiau patirti ir už jos ribų, pamokas perkeliant į kuo įvairesnes erdves. Tačiau net jei niekur neinama, pamokos šioje mokykloje vyksta nuolat judant: nuo vieno stalo prie kito, nuo kilimo iki bibliotekos.

Tokiu mokymosi metodu itin patenkinti ir tėvai. Pasak jų, vaikai ne tik greičiau išmoksta pagrindinių dalykų, bet ir laisviau jaučiasi mieste, tampa gerokai savarankiškesni, prasiplečia pasaulėvaizdis, gerokai drąsiau bendrauja.

„Mes neišradome naujos mokymo sistemos ar metodų, tiesiog pasitelkiame tai, kas jau yra ir patikimai veikia kitose šalyse, tokiose kaip Suomija. Integruotą mokymą, kai mokomasi temomis, per kurias susiejami visi mokomieji dalykai ir atsisakoma atskirų dalykų pamokų, Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija rekomenduoja visoms pradinėms mokykloms, tačiau realybėje to nėra," - sako „Herojaus" pradinės mokyklos įkūrėjas.

Pasak jo, tam įprastose mokyklose visų pirma yra per didelės klasės, todėl vienam mokytojui sunku skirti pakankamai daug dėmesio kiekvienam vaikui.

„Mūsų mokykloje klasėse yra po 12 vaikų. Mokytojai gali skirti pakankamai dėmesio kiekvienam. Be to, mūsų mokykloje nėra įprastų namų darbų, nes viską išmokti spėjama klasėje. Paprastai akademinis mokymas trunka iki pietų, vėliau laikas skiriamas ugdomiesiems, kūrybiniams užsiėmimas ir projektams," - sako A. Pelegrimas.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka
© Asmeninio albumo nuotr.

Pasak mokyklos įkūrėjų, kūrybiškumas neturėtų būti suprantamas tik kaip popamokinė ir meninė veikla. Kūrybą būtina skatinti ir technologijose ar kitose srityse, kurios, regis, mažai ką turi bendro su menu. Būtent kūryba padeda pamokų metu gautas žinias realizuoti ir įtvirtinti. Pavyzdžiui, mėgstant rožinę spalvą ir skaityti galima sukurti rožinę biblioteką. Tokia ir gimė „Herojaus" mokykloje su trimis šimtais naujų rožinių viršelių. Arba didelis noras susirašinėti gali paskatinti sukurti mokyklos paštą – nuo vokų su logotipais iki laiškų pristatymo sistemos.

Vaikai skatinami sugalvoti ir iki galo įgyvendinti įvairiausius projektus. Taip jie ne tik pamato, ką galima nuveikti su savo gautomis naujomis žiniomis, bet ir išmoksta planuoti, padaryti darbą iki pat galo ir dirbti grupėmis," - sako A. Pelegrimas.

Pasak „Herojaus" įkūrėjų, vaikus siekti daugiau ir labiau domėtis mokomais dalykais skatina ne tik įdomi veikla, bet mokytojai, kurie savo darbą dirba su įkvėpimu. Mokiniui iš pradžių dalykas gali visai nepatikti, bet jei matys juo užsidegusį mokytoją, nejučia ir pats ims vis labiau domėtis.

Nuotraukų galerijoje – akimirkos iš mokyklos gyvenimo:

„Labai svarbu, kad mokytojai ne tik mylėtų savo darbą, bet aktyviai domėtųsi savo dėstomu dalyku. Juk visada daug įdomiau klausytis to žmogaus, kuris kalba su aistra. Paskui tokį žmogų visada norisi sekti ir į jį lygiuotis. Be to, mūsų mokykloje akcentuojamos gerosios mokinių savybės, pasiekimai. Tai didina mokinių motyvaciją dar labiau tobulėti ir vysto jų asmenybę. Jei nuolat primenama, kur tau nesiseka, ką darai blogai, dingsta noras mokytis, bijoma suklysti," - sako A. Pelegrimas.

A. ir D. Pelegrimams „Herojaus" mokykla niekada nebuvo tik paprastas verslo planas. Viskas prasidėjo nuo popamokinio lavinimo ir pamažu išaugo į priešmokyklines grupes, pradinę mokyklą. Svarbiausias mokyklos tikslas ne tik paruošti vaikus vidurinei mokyklai, bet ir didelį dėmesį skirti asmenybės ugdymui, praplėsti akiratį, suteikti naudingų įgūdžių, kurie pravers kasdien gyvenant mieste.

Užsakymo nr.: PT_74384568

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Edukacinė laida MOKSLO PELĖS kviečia tėvus su vaikais atlikti smagų eksperimentą

Vaikai dažnai nesupranta, kodėl tėvai prigalvoja jiems visokiausių taisyklių ir draudimų.

Kaip prakalbinti vaikus po dienos mokykloje? (3)

Mokykloje vaikai vidutiniškai praleidžia apie 6-8 valandas per dieną.

Kitokia mokykla Kaune: pamokos traukinyje ir rožinė biblioteka

Ar įsivaizduojate, kad jūsų vaikas matematikos mokosi važiuodamas traukiniu, o ne pilkoje mokyklos klasėje?

Logopedė: kaip pastebėti pirmuosius vaiko kalbos sutrikimus

Pirmaisiais gyvenimo metais vaikai intensyviai klausosi – taip jie pradeda suvokti ir įsisavinti aplinkoje girdimos gimtosios kalbos ypatybes, kiek vėliau ima tarti garsus, pirmuosius žodžius.

Dviaukštė lova vaikams: kaip išvengti nelaimės (1)

Naudinga informacija tėvams, kurie planuoja pirkti dviaukštę lovą vaikams.

50 klausimų vaikui vietoj nuobodaus „Kaip sekėsi?“

Penkiasdešimt klausimų, kuriuos galite užduoti savo vaikui vietoj „Kaip praėjo tavo diena?“

Pradinukų mokytoja – apie didžiausią iššūkį dirbant su vaikais (1)

Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos pradinių klasių mokytoja Veronika Naumova praėjusį birželį Lietuvos edukologijos universitete (LEU) įgijo bakalauro laipsnį, o šį pavasarį jos auklėtiniai baigs pirmąją klasę.

Pirmasis telefonas vaikui: ką turi žinoti tėvai

Šiais laikais sakyti, jog reikia vaiką „saugoti" nuo technologijų, inovacijų ar naujovių būtų naivu. Išmanieji prietaisai ir technologijos labai greit įsiveržė į kiekvieno iš mūsų gyvenimus, o vaikams tai jau tiesiog neatskiriama jų gyvenimo dalis.

Emocijos mokykloje ir namuose: kaip padėti vaikams jas pažinti

Mokykloje vaikai praleidžia daug laiko. Čia jie gauna daug naujos informacijos, atlieka savarankiškas bei grupines užduotis, dalyvauja projektuose, išvykose, popietinėse veiklose nuolat bendraudami su bendraklasiais bei mokytojais.

Lietuvoje atsidaro pirmoji Lauko mokykla (11)

Dangus vietoje lubų, medžiai vietoje sienų ir mokyklinę uniformą atstojanti lietaus apranga. Pirmokai nuo šių metų rugsėjo galės peržengti pirmosios šalyje Lauko mokyklos slenkstį.

Kaip surasti aukso vidurį auklėjant vaikus

Lektorė, „Šeimų universiteto" atstovė Tatjana Gedutienė tiek iš asmeninės, tiek iš „Šeimų universiteto" patirties žino, kad nors tėvams kartais labai norisi už vaikus nuspręsti, kam verta skirti daugiau dėmesio ir laiko, o ką galbūt visai uždrausti, to daryti neverta.

Kaip išsirinkti geriausią mokyklą?

Atėjo metas užrašyti savo būsimąjį pirmoką į mokyklą? Kaip ir visiems tėvams, norisi išrinkti pačią geriausią, kurioje vaikas ne tik pasiektų aukščiausių akademinių rezultatų, bet ir tobulėtų dvasiškai, jaustųsi laimingas. Bet kaip žinoti, kuri mokykla yra TA?

Kovo 1 –ąją Vilniuje startuoja prašymų priėmimas į pirmą klasę

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad nuo kovo 1 dienos prašymą lankyti mokyklą galima bus pateikti elektroniniu būdu.

Prie Vilniaus esančioje mokykloje vaikai maudosi eketėje (FOTO) (54)

Žurnale TAVO VAIKAS daug rašėme apie alternatyviuosius darželius. O štai Vilniaus r., Melkio kaimo apylinkėse, įsikūrė privati mokykla, kurios steigėjai – graži šeimų bendruomenė. Įvairių pomėgių žmones sieja noras gyventi toliau nuo miesto šurmulio, artimiau bendrauti, dalytis, kurti sveikesnę aplinką savo vaikams.