Kokių pusryčių nori vaikai, o kokie iš tiesų būtų naudingi

 (1)
Penktokės Agnės pusryčiai vyktų apžvalgos rate su geriausia drauge, kur mergaitės valgytų blynus arba gertų vaisių kokteilius. Ar dažnai tėvai susimasto apie vaikų svajones? Apie pusryčius irgi galima svajoti.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vilniaus mokinukų svajonės atspindi neribotą vaikų fantaziją ir norą mėgautis maistu artimųjų draugijoje, valgyti nuostabiose pasaulio vietose, kaip Eifelio bokštas, su jiems brangiais šeimos nariais ir draugais.

„Mano pusryčiai vyktų Paryžiuje, nuosavo namo terasoje, valgyčiau su visa šeima! Tai būtų: ragelis su šokoladu, košė, sumuštiniai, arbata, kiaušiniai", - svajojo mergaitė Lurda. „Valgyčiau vaisius, košes ir blynus. Pusryčiaučiau su draugais arba šeima. Mano pusryčiai vyktų karalių rūmuose", - karališkai pusryčiauti trokšta Aurimas.

Kelios mergaitės iš Vilniaus Gabijos gimnazijos taip pat svajoja apie pusryčius Prancūzijoje. Prie Eifelio bokšto su mama, teta ir dėde švediško stalo gardumynais mėgautis svajoja vienuolikmetė Elzė, o lietinius ir buvytes „fri" Vakarė trokšta Prancūzijoje dalintis kartu su Tomu. Vilniaus Naujininkų vidurinėje mokykloje mokosi krepšininkų fanai Gytis ir Konstantinas. Gytis su NBA krepšininku Lebronu Džeimsu visą dieną restorane svajoja saldumynus valgyti, o Konstantinas smaguriautų medumi ir karamele kiekvieną dieną Jono Mačiulio namuose. Kartu su krepšininku, žinoma.

Visos vaikų išsakytos svajonės yra unikalios, tačiau retas vaikas į savo svajonių pusryčius įtraukia maistą, kuris naudingas jų organizmui. Ir čia iškyla labai svarbus tėvų vaidmuo, kurie ne tik turi rodyti pavyzdį kaip pusryčiauti, o ir priimti iššūkį, kokiu būdu kiekvieną rytą sudominti savo atžalą.

Pusryčiai turėtų būti sotūs ir subalansuoti. Per pusryčius, kaip ir per kitus valgymus, turėtume gauti ir angliavandenių, ir baltymų, ir riebalų, taip pat gauti energijos, kurios reikės mokantis. Nesutikčiau su nuomone, kad vaikai nemėgsta košių. Jei jas gamindami būsime kūrybiški ir pagardinsime košes vaisiais, uogomis ar prie košės patroškinsime vaiko mėgstamų daržovių, patikėkite, jokių problemų dėl košių valgymo nebus.

Vaikai per pusryčius gali išgerti stiklinę pieno, suvalgyti varškės. Bet ne varškės sūrelį, nes sūreliuose, kaip ir kituose pusgaminiuose, yra nemažai cukraus. Tėveliams palinkėsiu būti išradingiems eksperimentuojant virtuvėje. Labai paprastas patiekalas, pagamintas su meile ir pateiktas kūrybiškai, tikiu, kad bus puikus apetito žadintojas", - savo patarimais dalinasi Mykolo Romerio universiteto, Edukologijos ir socialinio darbo instituto profesorė, socialinių mokslų daktarė Vida Gudžinskienė.

„Kiekvienas norime, kad mūsų vaikai augtų sveiki, o paklausus, ką daryti, kad taip būtų, tikriausiai daugelis įvardintume sveiką ir subalansuotą mitybą. Žinoma, kasdieninėje mityboje yra labai svarbu, kokius mes pasirenkame maisto produktus, bet dar svarbiau išmokti mėgautis maistu ir supančia aplinka, formuoti visą valgymo ir bendravimo kultūrą. Taip su maistu gauname ne tik maistines medžiagas, bet ir teigiamų emocijų", - apibendrino „Sveikatiados“ projekto vadovė Margarita Čėglytė.

Trijose sostinės mokyklose visą spalio mėnesį vyko „Sveikatiados pusryčių klubo" renginiai. Penktokai klausėsi paskaitų apie sveiką mitybą, sprendė galvosūkius, kūrė sveikos mitybos reklamą, patys ieškojo atsakymų, kodėl vaikai nevalgo pusryčių. Pirmos paskaitos metu atlikta vaikų apklausa, kur be statistinių duomenų pasiteiravo, apie kokius pusryčius jie svajoja. Gauti rezultatai džiugina, kad vaikai maistą supranta ne tik kaip gyvybiškai svarbių maistinių medžiagų ir energijos šaltinį, bet taip pat kaip bendravimo formą. Mokiniai nori mėgautis maistu, valgyti nuostabiose pasaulio vietose, kaip Eifelio bokštas, su jiems brangiais šeimos nariais ir draugais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Ko galime pasimokyti iš islandų ugdydami vaikus

Kai kalba pakrypsta apie vaikų ugdymą, dažnai pasitelkiamas Šiaurės Europos šalių pavyzdys.

Suaugusiųjų pagalba vaikui, kuriant santykius su draugais

Straipsnio autorė, visapusiško ugdymo mokyklos "Sokratus" psichologė Ramunė Narkevičiūtė, apžvelgia suaugusiųjų pagalbą vaikui, kuriant santykius su draugais pradinėse klasėse.

Neformalaus vaikų švietimo krepšelio naujienos: į būrelius galės ateiti daugiau vaikų

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad nuo sausio mėnesio skyrus papildomų lėšų neformaliojo švietimo krepšeliui, daugiau vaikų galės ateiti į būrelius.

Patarimai, kaip su vaiku kalbėtis apie narkotikus

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento paruošta informacija tėvams, kaip apie narkotikus kalbėti su vaikais.

Įspūdžiai po vizito Islandijos mokyklose: ko galėtume pasimokyti (1)

„Vaikystės sodo“ psichologė Kotryna Lapinskė lankėsi Islandijos mokyklose ir sutiko pasidalinti savo įspūdžiais apie šios šalies mokytojų darbą su nepaklusniu vaikų elgesiu.

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.

Rasa: visa šeima laukėme gimstant mažylio, bet...

Persileidimą patyrusi moteris klausia specialisto patarimo, kaip apie nelaimingą įvykį pranešti sūnui, kuris labai laukė gimstant broliuko ar sesutės.

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.