Kokių pusryčių nori vaikai, o kokie iš tiesų būtų naudingi

 (1)
Penktokės Agnės pusryčiai vyktų apžvalgos rate su geriausia drauge, kur mergaitės valgytų blynus arba gertų vaisių kokteilius. Ar dažnai tėvai susimasto apie vaikų svajones? Apie pusryčius irgi galima svajoti.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vilniaus mokinukų svajonės atspindi neribotą vaikų fantaziją ir norą mėgautis maistu artimųjų draugijoje, valgyti nuostabiose pasaulio vietose, kaip Eifelio bokštas, su jiems brangiais šeimos nariais ir draugais.

„Mano pusryčiai vyktų Paryžiuje, nuosavo namo terasoje, valgyčiau su visa šeima! Tai būtų: ragelis su šokoladu, košė, sumuštiniai, arbata, kiaušiniai", - svajojo mergaitė Lurda. „Valgyčiau vaisius, košes ir blynus. Pusryčiaučiau su draugais arba šeima. Mano pusryčiai vyktų karalių rūmuose", - karališkai pusryčiauti trokšta Aurimas.

Kelios mergaitės iš Vilniaus Gabijos gimnazijos taip pat svajoja apie pusryčius Prancūzijoje. Prie Eifelio bokšto su mama, teta ir dėde švediško stalo gardumynais mėgautis svajoja vienuolikmetė Elzė, o lietinius ir buvytes „fri" Vakarė trokšta Prancūzijoje dalintis kartu su Tomu. Vilniaus Naujininkų vidurinėje mokykloje mokosi krepšininkų fanai Gytis ir Konstantinas. Gytis su NBA krepšininku Lebronu Džeimsu visą dieną restorane svajoja saldumynus valgyti, o Konstantinas smaguriautų medumi ir karamele kiekvieną dieną Jono Mačiulio namuose. Kartu su krepšininku, žinoma.

Visos vaikų išsakytos svajonės yra unikalios, tačiau retas vaikas į savo svajonių pusryčius įtraukia maistą, kuris naudingas jų organizmui. Ir čia iškyla labai svarbus tėvų vaidmuo, kurie ne tik turi rodyti pavyzdį kaip pusryčiauti, o ir priimti iššūkį, kokiu būdu kiekvieną rytą sudominti savo atžalą.

Pusryčiai turėtų būti sotūs ir subalansuoti. Per pusryčius, kaip ir per kitus valgymus, turėtume gauti ir angliavandenių, ir baltymų, ir riebalų, taip pat gauti energijos, kurios reikės mokantis. Nesutikčiau su nuomone, kad vaikai nemėgsta košių. Jei jas gamindami būsime kūrybiški ir pagardinsime košes vaisiais, uogomis ar prie košės patroškinsime vaiko mėgstamų daržovių, patikėkite, jokių problemų dėl košių valgymo nebus.

Vaikai per pusryčius gali išgerti stiklinę pieno, suvalgyti varškės. Bet ne varškės sūrelį, nes sūreliuose, kaip ir kituose pusgaminiuose, yra nemažai cukraus. Tėveliams palinkėsiu būti išradingiems eksperimentuojant virtuvėje. Labai paprastas patiekalas, pagamintas su meile ir pateiktas kūrybiškai, tikiu, kad bus puikus apetito žadintojas", - savo patarimais dalinasi Mykolo Romerio universiteto, Edukologijos ir socialinio darbo instituto profesorė, socialinių mokslų daktarė Vida Gudžinskienė.

„Kiekvienas norime, kad mūsų vaikai augtų sveiki, o paklausus, ką daryti, kad taip būtų, tikriausiai daugelis įvardintume sveiką ir subalansuotą mitybą. Žinoma, kasdieninėje mityboje yra labai svarbu, kokius mes pasirenkame maisto produktus, bet dar svarbiau išmokti mėgautis maistu ir supančia aplinka, formuoti visą valgymo ir bendravimo kultūrą. Taip su maistu gauname ne tik maistines medžiagas, bet ir teigiamų emocijų", - apibendrino „Sveikatiados“ projekto vadovė Margarita Čėglytė.

Trijose sostinės mokyklose visą spalio mėnesį vyko „Sveikatiados pusryčių klubo" renginiai. Penktokai klausėsi paskaitų apie sveiką mitybą, sprendė galvosūkius, kūrė sveikos mitybos reklamą, patys ieškojo atsakymų, kodėl vaikai nevalgo pusryčių. Pirmos paskaitos metu atlikta vaikų apklausa, kur be statistinių duomenų pasiteiravo, apie kokius pusryčius jie svajoja. Gauti rezultatai džiugina, kad vaikai maistą supranta ne tik kaip gyvybiškai svarbių maistinių medžiagų ir energijos šaltinį, bet taip pat kaip bendravimo formą. Mokiniai nori mėgautis maistu, valgyti nuostabiose pasaulio vietose, kaip Eifelio bokštas, su jiems brangiais šeimos nariais ir draugais.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Darius Savickas: „Dirbau darželio auklėtoju, dabar esu pirmokų mokytojas"

Šiemet rugsėjo pirmąją mokyklos slenkstį peržengė jaunas pradinių klasių mokytojas Darius Savickas. Pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių.

Psichologė Asta Blandė: tėveliai, leiskite vaikams klysti

Ne vienus metus šeimas, mokyklas, vaikus bei paauglius konsultuojančios psichologės Asta Blandė ir Eglė Gudelienė kasdienių praktikų patirtimi dalijasi su skaitytojais ir pristato knygą apie svarbiausius vaikų gebėjimus, jų atskleidimą bei stiprinimą.

Vaikai ir pinigai: specialistės patarimai, kaip ugdyti finansinį raštingumą

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse.

„Labaiteatras“ kviečia vaikus į netradicines pamokas

Šeimai kuriantis „Labaiteatras" naująjį sezoną pradeda pačių inicijuotu tęstiniu projektu „Į pamoką su „Labaiteatru".

„Išplauk indus, duosiu 2 eurus“: ką apie tokį vaikų auklėjimą mano psichologė

„Išplauk indus, duosiu 2 eurus", „Jei parneši dešimtuką, tėtis sumokės tau 10 eurų", „Jeigu gerai mokysiesi, nupirksime tau „Playstation"." Girdėta? Gal ir patys taip elgiamės? Ar vaikui reikia atsilyginti pinigais? Konsultuoja psichologė Rūta Bačiulytė.

Psichologė pataria, kaip motyvuoti vaikus mokytis (1)

Didžiausia tėvų svajonė – kad vaikui sektųsi darželyje, mokykloje, vėliau – kitose mokymosi įstaigose ir tai atvestų į profesinę sėkmę.

Rugsėjo 1-oji be streso - misija įmanoma

Prieš vaikui pradedant lankyti mokyklą ar darželį, tėvams dažnai kyla daugybė klausimų, o kartu su jais ir nerimo, kaip tinkamai tam paruošti mažuosius, o kartu ir patiems pasiruošti, kad šis naujas gyvenimo etapas būtų sklandus ir be streso.

Kiek miego reikia skirtingo amžiaus vaikams

Miego trukmė ir jo kokybė augančiam organizmui yra ypatingai svarbūs faktoriai, kad vaiko vystymasis būtų sklandus.

Aušra Stančikienė: kaip palengvinti ypatingo vaiko adaptaciją mokykloje

Kaip padėti vaikui grįžti į mokyklą ar kitą ugdymo įstaigą po vasaros atostogų, ypač, jeigu auginate jautrų vaiką arba jam šie mokslo metai - pirmieji. Aušros Stančikienės patarimai.

A. Landsbergienės patarimas, kokios klaidos nepadaryti besiruošiant į mokyklą

Kuprinė, ypač pirmoji vaikui, yra ypač svarbus pirkinys, tačiau renkantis ją, tėvai turėtų atkreipti dėmesį ne tik į atžalos pageidavimus. „Žinoma, vaiko norai yra svarbūs, tačiau dar svarbiau yra tėvų galimybės ir pačios kuprinės funkcionalumas, nes nebūtinai tai, kas gražiausia vaikui, yra ir tinkamiausia“, – teigia socialinių mokslų daktarė Austėja Landsbergienė.

3 dalykai, į kuriuos turi atkreipti dėmesį būsimųjų moksleivių tėvai

Baigiantis vasarai darželinukų, pradinukų ir ypač būsimųjų pirmokėlių tėvelių mintys pradeda suktis apie artėjančius mokslo metus. Apninka rūpesčiai: kaip, kur, kada įsigyti būtiniausių daiktų mokyklai. Na ir, žinoma, nepamirštamas profilaktinis vaiko sveikatos patikrinimas.

Artėjant rudeniui ragina tėvus suklusti dėl vaikų sveikatos

Kiekviena rugsėjo pirmoji ypatinga tiek tėvams, tiek jų atžaloms. Kartu tai ir rūpinimasis mokyklinėmis reikmėmis, apranga bei jaudulys prieš mokslų pradžią. Ne ką mažiau dėmesio reikėtų skirti ir moksleivių sveikatai.

Rugsėjo pirmąją daugiau tėvų galės palydėti vaikus į mokyklą

Artėjant rugsėjo pirmajai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija informuoja apie pasikeitimus naujame Darbo kodekse, pagal kuriuos šiemet daugiau tėvų galės palydėti vaikus į mokyklą pirmąją mokslo metų dieną.

5 žingsniai, kaip sutaupyti išleidžiant vaiką į mokyklą

Liko vos trys savaitės iki mokslo metų pradžios, o tai daugumai šeimų neišvengiamai reiškia pirkimo maratoną, bėgiojant tarp mokyklinių prekių lentynų.

Pratimai, kurie padeda nuraminti įsišėlusį vaiką

Kartais mūsų mažieji nenuoramos taip įsišėlsta, kad nebegali sustoti. Iš nuovargio tampa pikti ir suirzę. Kas, jei ne mama, geriausiai gali padėti savo pipirui? Kartu atlikite mankštą, kuri padės nusiraminti ir atsipalaiduoti.