Pradinukų mokytoja – apie didžiausią iššūkį dirbant su vaikais

 (1)
Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos pradinių klasių mokytoja Veronika Naumova praėjusį birželį Lietuvos edukologijos universitete (LEU) įgijo bakalauro laipsnį, o šį pavasarį jos auklėtiniai baigs pirmąją klasę.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Didžiausias iššūkis mokytojai dirbant su pradinukais yra mokinių emocinio intelekto ugdymas. „Vaikams sunku suvaldyti stiprias emocijas ir nukreipti savo jausmus pozityvia linkme, pastebėti ir suprasti kito jausmus, ypač neigiamus", – apie iššūkius darbe pasakoja mokytoja.

Ji įvairiomis mintimis ir įžvalgomis apie mokymosi procesą ir naujoves dalijasi socialiniame tinkle „Facebook", kuriame yra susikūrusi paskyrą „Mokytoja Veronika". Jauna mokytoja sako, jog idėja kilo natūraliai, nes visada labai norėjo dalytis savo mintimis, sukauptomis žiniomis ir idėjomis, papasakoti, koks nuostabus ir įdomus yra mokytojo darbas. „Socialiniame tinkle esu prisijungusi prie įvairiausių grupių, tačiau nei viena nebuvo susijusi su mokytojo veikla. Taigi nusprendžiau sukurti savo puslapį, kuriame galėčiau reikšti mintis, dalytis patirtimi ir pasakoti apie savo mylimą darbą", – kalba Veronika, kurios įžvalgas jau seka per du tūkstančius sekėjų.

Apie pradinių klasių mokytojo profesiją Veronika svajojo dar būdama pradinukė. „Visada žavėjausi savo pradinių klasių mokytoja. Ji buvo ir yra puikus pavyzdys man", – sako dabar pati pradinukus mokanti LEU absolventė. Gyvenant Vilniuje jai, dar moksleivei, dažnai tekdavo pravažiuoti LEU centrinius rūmus. „Kas kartą pravažiuodama pro LEU pagalvodavau, kad būtent čia yra mano ateitis, čia, o ne kitur, noriu studijuoti. Džiaugiuosi, kad pasirinkau būtent šį universitetą", – sako savo karjeros kelią atradusi jauna mokytoja. Kokia didžiausia pamoka, išmokta universitete? „Kad pažymiai ar įvertinimai balais neatspindi tavo realių gebėjimų", – šypsosi mergina.

Savo darbe Veronika nevengia naudoti ir skaitmeninių technologijų: daugiau žinių trokštančius vaikus moko nuotoliniu būdu per „Skype" programą. Prieš tokią pamoką vaikams yra nusiunčiamos užduotys, kurias reikia atsispausdinti. Taip pat mokytoja nusiunčia įvairios vaizdinės medžiagos. Užduotys atliekamos vėliau, per pokalbį. Taip mokyti ji ėmė todėl, nes dauguma jos mokinių gyvena užsienyje. Kitiems, gyvenantiems netoliese, tokios pamokos padeda sutaupyti laiko, nes tėvams nereikia mokinių vežti pas mokytoją, o ir pačiai Veronikai netenka vykti iki mokinių. Jei reikia, tokią pamoką galima vesti bet kur ir bet kada. Dažniausiai mokiniai kreipiasi norėdami daugiau sužinoti apie morfologiją ir leksiką, kuri jiems yra sudėtingiausia. Tačiau Veronika įsitikinusi, nors tokios skaitmeninės technologijos ir labai palengvina mokymo(si) procesą, gyvo mokytojo ir pilnos klasės mokinių tai pakeisti negalėtų. „Kompiuteriai tėra faktinę informaciją teikianti „mašina", o mums visiems reikia gyvo bendravimo", – teigia ji.

Jauna mokytoja planuoja apie magistrantūrą, o po jų – įkurti savo privačią mokyklą, kuri vadovautųsi Kinijos mokyklų švietimo sistema. Mokytoja žavisi šia ilgaamže kinų išmintimi, kuria remdamasi mokinius skatina suvokti, jog viskas priklauso nuo pastangų, kurias investuoji, ir sekasi tiems, kurie daug mokosi. „Europoje viskas priklauso nuo socialinio paveldo: jeigu mano mama buvo kirpėja, ir aš, ko gero, būsiu kirpėja", – sako mokytoja.

Veronika visada skatina savo mokinius prisiimti atsakomybę už save ir suprasti, kad kliūtis jie gali įveikti patys, kad jie – savo sėkmės savininkai, kurie neturėtų kaltinti sistemos, šeimos, visuomenės ir visų kitų aplinkos žmonių. „To mokau ir savo pirmokus, – priduria Veronika. – A. Schleicheris teigia, kad beveik kiekvienas gali sukurti išsilavinimo sistemą, kurioje pasiseka keliems, tikras iššūkis „prastumti" visą to paties amžiaus grupę. Mano, kaip mokytojos, tikslas, pasiekti, kad visiems patiktų mokymosi procesas ir visi išmoktų."

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Pedagogės komentaras: kaip padėti vaikui pamėgti skaityti knygas

Visapusiško ugdymo mokyklos „Sokratus“ pedagogės Agneškos Vinslavos patarimai tėvams, kaip padėti vaikui pamėgti skaityti knygas.

Neringa Čereškevičienė: kaip išauginti patriotą

„Kai klausau, ką mokykloje kalba vaikai, man atrodo, kad jie peraugo savo tėvus. O gal jie tik pas mus tokie?" - stebisi pradinės mokyklos „Upė" ir vaikų darželio „Tele Bim Bam" įkūrėja, vis rečiau scenoje pasirodanti Neringa Čereškevičienė.

„Gatvės gyvos“ kviečia vaikus į nemokamas ekskursijas po Vilnių

Jau kuris laikas tarp Vilniaus tėvelių sklando gandas, kad yra tokia grupelė entuziastų, pasivadinusių „Gatvės gyvos", kurie organizuoja nemokamas ekskursijas po Vilniaus miegamuosius, pramoninius rajonus, o vaikams – irgi nemokamas edukacines ekskursijas po Vilniaus senamiestį. Taigi smalsumas nuvedė šias ekskursijas vaikams išbandyti. Juolab kad šiemet – Lietuvos šimtmečio metai.

Pradinukų tėvai - ant ledo: mokyklos uždaromos, kur dėti sveikus vaikus neaišku

Dėl gripo ir peršalimo ligų protrūkio vis daugiau mokyklų skelbia karantiną. Ne tik sergantys, bet ir sveiki vaikai liks namie, nors ne tik tėvams, bet ir institucijoms nelabai aišku, ką daryti su nesergančiais pradinukais, kurių nerekomenduojama namuose palikti vienų.

Kaip pasakyti vaikui, kad jis turės brolį ar sesę

Kai šeimoje auga vienturtis, tėvams kyla klausimas, kaip jam pranešti apie tai, kad laukiamas šeimos pagausėjimas. Ar ilgą laiką vienas gyvenęs vaikas nesupyks dėl tokios žinios?

5 aktualūs klausimai apie silantus

Išdygus nuolatiniams krūminiams dantims, rekomenduojama juos padengti silantais - medžiagomis, kurios juos saugos nuo sugedimo.

Į svečius ateina vaiko draugai: ką svarbu žinoti tėvams (1)

Jeigu turite patarimų mamai arba pastebėjimų iš savo šeimos patirties, pasidalinkite jais komentaruose.

Psichologė: ne tik vaikui iki 6 metų amžiaus, bet ir pradinukams nesaugu namuose likti vieniems

Vaikų iki 6 metų be objektyvios būtinybės nebus galima palikti vienų. Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pakeitimo įstatymas įsigalios liepą, tačiau specialistams jau dabar kyla abejonių, ar jis pasitarnaus mažiesiems, kuriais nesirūpina tėvai.

Pedagogas: tai, kaip vaikas jaučiasi mokykloje, lemia jo tolesnę motyvaciją mokytis bei akademinius laimėjimus

Nauji draugai, nauja vieta, naujas mokytojas. Su tokiais iššūkiais susiduria kiekvienas vaikas, atėjęs į pirmą klasę. Kaip jam galima padėti, pasakoja visapusiško ugdymo mokyklos „Sokratus“ pedagogas Justas Dalinkevičius.

Ko galime pasimokyti iš islandų ugdydami vaikus

Kai kalba pakrypsta apie vaikų ugdymą, dažnai pasitelkiamas Šiaurės Europos šalių pavyzdys.

Suaugusiųjų pagalba vaikui, kuriant santykius su draugais

Straipsnio autorė, visapusiško ugdymo mokyklos "Sokratus" psichologė Ramunė Narkevičiūtė, apžvelgia suaugusiųjų pagalbą vaikui, kuriant santykius su draugais pradinėse klasėse.

Neformalaus vaikų švietimo krepšelio naujienos: į būrelius galės ateiti daugiau vaikų

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad nuo sausio mėnesio skyrus papildomų lėšų neformaliojo švietimo krepšeliui, daugiau vaikų galės ateiti į būrelius.

Patarimai, kaip su vaiku kalbėtis apie narkotikus

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento paruošta informacija tėvams, kaip apie narkotikus kalbėti su vaikais.

Įspūdžiai po vizito Islandijos mokyklose: ko galėtume pasimokyti (1)

„Vaikystės sodo“ psichologė Kotryna Lapinskė lankėsi Islandijos mokyklose ir sutiko pasidalinti savo įspūdžiais apie šios šalies mokytojų darbą su nepaklusniu vaikų elgesiu.

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.