Pradinukų mokytoja – apie didžiausią iššūkį dirbant su vaikais

 (1)
Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos pradinių klasių mokytoja Veronika Naumova praėjusį birželį Lietuvos edukologijos universitete (LEU) įgijo bakalauro laipsnį, o šį pavasarį jos auklėtiniai baigs pirmąją klasę.
© Asmeninio albumo nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Didžiausias iššūkis mokytojai dirbant su pradinukais yra mokinių emocinio intelekto ugdymas. „Vaikams sunku suvaldyti stiprias emocijas ir nukreipti savo jausmus pozityvia linkme, pastebėti ir suprasti kito jausmus, ypač neigiamus", – apie iššūkius darbe pasakoja mokytoja.

Ji įvairiomis mintimis ir įžvalgomis apie mokymosi procesą ir naujoves dalijasi socialiniame tinkle „Facebook", kuriame yra susikūrusi paskyrą „Mokytoja Veronika". Jauna mokytoja sako, jog idėja kilo natūraliai, nes visada labai norėjo dalytis savo mintimis, sukauptomis žiniomis ir idėjomis, papasakoti, koks nuostabus ir įdomus yra mokytojo darbas. „Socialiniame tinkle esu prisijungusi prie įvairiausių grupių, tačiau nei viena nebuvo susijusi su mokytojo veikla. Taigi nusprendžiau sukurti savo puslapį, kuriame galėčiau reikšti mintis, dalytis patirtimi ir pasakoti apie savo mylimą darbą", – kalba Veronika, kurios įžvalgas jau seka per du tūkstančius sekėjų.

Apie pradinių klasių mokytojo profesiją Veronika svajojo dar būdama pradinukė. „Visada žavėjausi savo pradinių klasių mokytoja. Ji buvo ir yra puikus pavyzdys man", – sako dabar pati pradinukus mokanti LEU absolventė. Gyvenant Vilniuje jai, dar moksleivei, dažnai tekdavo pravažiuoti LEU centrinius rūmus. „Kas kartą pravažiuodama pro LEU pagalvodavau, kad būtent čia yra mano ateitis, čia, o ne kitur, noriu studijuoti. Džiaugiuosi, kad pasirinkau būtent šį universitetą", – sako savo karjeros kelią atradusi jauna mokytoja. Kokia didžiausia pamoka, išmokta universitete? „Kad pažymiai ar įvertinimai balais neatspindi tavo realių gebėjimų", – šypsosi mergina.

Savo darbe Veronika nevengia naudoti ir skaitmeninių technologijų: daugiau žinių trokštančius vaikus moko nuotoliniu būdu per „Skype" programą. Prieš tokią pamoką vaikams yra nusiunčiamos užduotys, kurias reikia atsispausdinti. Taip pat mokytoja nusiunčia įvairios vaizdinės medžiagos. Užduotys atliekamos vėliau, per pokalbį. Taip mokyti ji ėmė todėl, nes dauguma jos mokinių gyvena užsienyje. Kitiems, gyvenantiems netoliese, tokios pamokos padeda sutaupyti laiko, nes tėvams nereikia mokinių vežti pas mokytoją, o ir pačiai Veronikai netenka vykti iki mokinių. Jei reikia, tokią pamoką galima vesti bet kur ir bet kada. Dažniausiai mokiniai kreipiasi norėdami daugiau sužinoti apie morfologiją ir leksiką, kuri jiems yra sudėtingiausia. Tačiau Veronika įsitikinusi, nors tokios skaitmeninės technologijos ir labai palengvina mokymo(si) procesą, gyvo mokytojo ir pilnos klasės mokinių tai pakeisti negalėtų. „Kompiuteriai tėra faktinę informaciją teikianti „mašina", o mums visiems reikia gyvo bendravimo", – teigia ji.

Jauna mokytoja planuoja apie magistrantūrą, o po jų – įkurti savo privačią mokyklą, kuri vadovautųsi Kinijos mokyklų švietimo sistema. Mokytoja žavisi šia ilgaamže kinų išmintimi, kuria remdamasi mokinius skatina suvokti, jog viskas priklauso nuo pastangų, kurias investuoji, ir sekasi tiems, kurie daug mokosi. „Europoje viskas priklauso nuo socialinio paveldo: jeigu mano mama buvo kirpėja, ir aš, ko gero, būsiu kirpėja", – sako mokytoja.

Veronika visada skatina savo mokinius prisiimti atsakomybę už save ir suprasti, kad kliūtis jie gali įveikti patys, kad jie – savo sėkmės savininkai, kurie neturėtų kaltinti sistemos, šeimos, visuomenės ir visų kitų aplinkos žmonių. „To mokau ir savo pirmokus, – priduria Veronika. – A. Schleicheris teigia, kad beveik kiekvienas gali sukurti išsilavinimo sistemą, kurioje pasiseka keliems, tikras iššūkis „prastumti" visą to paties amžiaus grupę. Mano, kaip mokytojos, tikslas, pasiekti, kad visiems patiktų mokymosi procesas ir visi išmoktų."

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Knygą vaikams apie Žygimantą Augustą parašę autoriai: didžiuoju Lietuvos kunigaikščiu jis tapo būdamas vos 9 metų

Žygimantas Augustas – vienas garsiausių Lietuvos valdovų, apie kurio galią ir valdymo laikotarpį kuriamos legendos, tačiau apie jo vaikystę ir ankstyvą pakėlimą į didžiuosius kunigaikščius beveik nekalbama.

Kaip lavinti vaiko dėmesį ir susikaupimą

Vieni vaikai gali daugybę laiko praleisti piešdami, kitiems vos ant lapo nubrėžus porą linijų norisi viską mesti ir imtis kitos veiklos.

Vaikas pirmokas, o į mokyklą eiti jau nebenori: psichologės komentaras (1)

Panašią situaciją yra patyrusios daugelis šeimų. Vieną dieną vaikas pareiškia, kad nenori eiti į mokyklą.

Vasaros galvosūkis tėvams – vaikų atostogos

Galvosūkis, neretai virstantis galvosopiu... Vaikų vasaros atostogos trunka kur kas ilgiau, nei dirbančių tėvų, tad klausimas, kaip užimti vaikus vasaros atostogų metu, vis dar labai aktualus.

Tėvai nepritaria, kad į mokyklą visi vaikai pradėtų eiti 6 metų (1)

Pasisakantieji už tai, kad vaikai Lietuvoje ir toliau mokyklą privalomai pradėtų lankyti nuo septynerių metų, taria „ne" privalomam mokyklos pradžios ankstinimui ir renka parašus po peticija, kurią inicijavo Vaiko psichologijos centras.

Vaikų vasaros stovyklos įkandamos toli gražu ne visoms šeimoms

Dirbantys tėvai gali bent savaitei išleisti vaiką į vasaros poilsio stovyklą. Tačiau jei stovykla negauna valstybės paramos ir tenka mokėti visą kainą, vaikų vasaros poilsis tampa prieinamas tik kiek didesnes nei vidutines pajamas turinčioms šeimoms.

Specialistai sunerimę: vis daugiau mokinių nemoka tinkamai laikyti rašymo priemonės (2)

Išmaniųjų technologijų naudojimas lėtina vaikų smulkiosios motorikos vystymąsi, įspėja Didžiosios Britanijos medikai.

Vaikas skundžiasi, kad pedagogė ant jo rėkia: kaip elgtis tėvams (1)

Pirmokę dukterį auginanti mama klausia specialisto patarimo: ką daryti, jei mokytoja pasitaikė itin valdingo būdo ir mergaitė ne kartą skundėsi, kad ją mokytoja aprėkė.

Priešmokyklinis ugdymas – penkerių metų vaikams (2)

Siekiant, kad daugiau 4-6 metų vaikų lankytų švietimo įstaigas, daugiau penkiamečių dalyvautų priešmokyklinio, o šešiamečių - pradinio ugdymo programoje, įteisintas mokymosi ankstinimas.

Kad ekranai nepagrobtų iš mūsų vaikų, turime kai ką atminti

Televizorius, kompiuteris ir telefonas – tai geriausias daugelio vaikų laisvalaikio leidimo būdas. Vis dėlto kalbant apie šiuolaikines komunikacijos priemones, vaikams būtina nustatyti tam tikras taisykles.

Įvardijo didžiausias problemas, su kuriomis susiduria vaikus auginantys tėvai

Pertvarkant sveikatos priežiūros įstaigų tinklą ir naikinant pediatrijos skyrius sveikatos paslaugos tolsta nuo regionuose gyvenančių vaikų. Taip trečiadienį spaudos konferencijoje Seime pristatydama vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus 2017 metų veiklos ataskaitą sakė vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė.

Kaip auklėti vaiką, kad jis nebijotų klysti ir mokytis iš savo klaidų

Klaidos... Kartais jos slegia, kartais – įkvepia.

Kaip kiekvienas galime padėti smurtą ar patyčias patyrusiam vaikui

Lietuvoje kas penktas vaikas yra patyręs fizinį smurtą ar tapęs seksualinės prievartos auka, kas trečias - išgyvenęs tėvų skyrybas, daugiau nei pusė mokinių patiria patyčias. Tokios traumuojančios patirtys niekur nedingsta - randai lieka visam gyvenimui.

Vaikas nori vienos knygos, o mama siūlo kitą: kaip surasti aukso vidurį

Vaikų literatūra po truputį augina savo sparnus ir bando pakilti iš suaugusiųjų literatūros šešėlio. Šių metų Vilniaus knygų mugė parodė, kad daugėja vaikų literatūros autorių, jų knygų pristatymų, renginių.

Vaikų reitingavimas trukdo mokytis geriau

Tėvų ir pedagogų nuomonės, kaip vertinti moksleivių mokymosi rezultatus, išsiskiria ir sukelia nemažai aistrų.