Pratimai, kurie padeda nuraminti įsišėlusį vaiką

Kartais mūsų mažieji nenuoramos taip įsišėlsta, kad nebegali sustoti. Iš nuovargio tampa pikti ir suirzę. Kas, jei ne mama, geriausiai gali padėti savo pipirui? Kartu atlikite mankštą, kuri padės nusiraminti ir atsipalaiduoti.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

1. Pažink savo kūną!

Paprašykite vaiko atsisėsti. Paimkite į rankas kamuoliuką ir ridenkite nuo kojų pirštukų, per blauzdas, keliukus, klubus, pilvuką, krūtinę, petukus, rankas, veidą, kaktą, skruostus, apie akis. Ridendama tam tikrą kūno dalį įvardykite. Paskui paprašykite, kad vaikas pakartotų šį pratimą jums. Šis pratimas padės mažiukui ne tik nusiraminti ir atsipalaiduoti, bet ir geriau pažinti savo kūną.

2. Ridename kamuoliuką

Paprašykite vaiko atsigulti, rankas ištiesti į šalis. Dabar mama gali švelniai ridenti kamuoliuką mažylio pilvuku, paskui išilgai kojyčių ir rankyčių. Kad labiau atsipalaiduotų, mažylis gali užsimerkti. Galima vaiką švelniai paglostyti.

3. Katinėlis laka pieną

Ar matėte, kaip rąžosi katinėlis? Vaikas atsistoja keturiom ir ištiesia rankytes į priekį, smakriuku siekia grindis. Paskui tegu pavaizduoja, kaip katinėlis laka pienuką. Kojytes pritraukia prie krūtinės, rankytėmis remiasi į grindis ir nuleidžia žemyn galvytę. Atsipalaiduoja.

4. Aš - medkirtys

Vaikas tegu pabus medkirtys, kuris kapoja malkas. Vaikas gali stovėti arba atsisėsti ant kėdės (taip paprasčiau), plačiai išsižergti, rankas su kamuoliuku ištiesti virš galvytės. Giliai įkvepiame ir lenkiamės žemyn - iškvepiame. Galvytė nuleista, vaikas atsipalaiduoja.

5. Pyrago tešla

Šiam pratimui reikia lengvos lazdelės. Paprašykite vaiko prisiminti, kaip kočiojama pyrago tešla. Jei neprisimins, parodykite. Vaikas atsisėda, kojytės per kelius sulenktos, lazdelė priglaudžiama prie kojų pirštukų. „Kočiodamas" lazda krūtinės link vaikas kojytes pamažu ištiesia - įkvepia. „Kočiodamas" žemyn - iškvepia.

6. Beždžionėlė

Tegu stovintis mažylis kojų pirštukais sugriebia nosinaitę. Kad ją paimtų, jis turi kulniuku atsiremti į grindis. Paskui su nosinaite pakelti kojytę aukštyn ir palaikyti. Pratimą pakartoti kita kojyte. Pratimas ne tik padeda atsipalaiduoti, bet ir lavina pusiausvyrą bei stiprina kojų raumenukus.

7. Žuvytė

Pasiūlykite vaikui įsivaizduoti, kad jis - žuvytė. Tegul atsigula ant pilvuko, rankas ištiesia į priekį ir „plaukia" jas tiesdamas į šalis link sėdmenų. Kai rankytės ištiestos - įkvėpti. Kai jas priglaudžia prie šonų - iškvėpti.

8. Mieganti gėlelė

Ar matėte, kaip vakarais suskleidžia žiedlapius gėlelė? Pabandykite ir jūs tai padaryti kartu su vaiku. Vaikas klūpi ant grindų, rankos į šalis. Paskui tegul krūtinę priglaudžia kaip galėdamas labiau prie kelių, rankas delniukais į viršų - prie kojyčių ir galvą padeda ant grindų. Atsipalaiduoja. Esant visiškai tylai galima išgirsti, kaip plaka vaiko ir mamos širdis.

9. Drugelis

Paprašykite, kad vaikas atsistotų , ištiestų rankas ir pamojuotų jomis taip, lyg dangumi skristų drugelis. Galite kartu paniūniuoti kokią lyrišką melodiją.

10. Atėjo naktis

Tegu vaikas užsideda ant akių rankas, tik ne per stipriai. Tegu sako, ką mato. Šviesu? Tamsu? Gal mato žvaigždes?

11. Svajoklis

Šis pratimas ypač padeda atsipalaiduoti. Jis labai tiks, jei vaikas labai daug ir linksmai bėgiojo. Taigi jis atsigula ant nugaros, rankos ištiestos. Paleiskite arba dainuokite lopšinę. Dainuokite vis tyliau, paskui tik niūniuokite. Paprašykite jo įkvėpti giliai giliai, paskui iškvėpti pro burną ar nosį. Galiausiai abu tyliai pagulėkite.

Svarbu:

- Nebūtina daryti visus pratimus, o tik tuos, kurie patiks jūsų mažyliui.

- Jei mažajam iš pirmo karto mankštelė nepavyks, nenusiminkite, tai gali būti mamos ir vaiko gerai praleistas laikas.

- Bet kokią mankštelę patariama atlikti mažiausiai dvi valandos prieš miegą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Psichologė Asta Blandė pateikia auksinę formulę, kokios vasaros atostogos vaikui yra geriausios

Kaip suplanuoti vaiko veiklą per vasaros atostogas, kad šis laikas būtų malonus ir prasmingas?

Vilniaus pradinukams pailgintos dienos grupės nuo rudens nekainuos

Vilniaus pradinukams pailgintos dienos grupės nekainuos - savivaldybė išlaikys mokytojus ar iš šalies įdarbintus specialistus, kurie organizuos popamokines veiklas. Toks siūlymas po pateikimo svarstomas Vilniaus savivaldybėje, galutinį sprendimą liepos 25 dieną turėtų priimti miesto taryba.

Vaikai kviečiami atlikti saugumo testą internete

Vasara – nuostabus metas vaikams: jie palieka mokyklinius suolus ir vis daugiau laiko leidžia su draugais. Tiesa, tą jie daro be akylaus suaugusiųjų dėmesio ir sugalvoję įvairiausių užsiėmimų ar ieškodami nuotykių dažnai dar pasiduoda ir draugų įtakai.

Kodėl svarbu ugdyti vaikų pasitikėjimą savimi?

Pasitikėjimas – vienas iš svarbiausių gebėjimų šiandieniniame pasaulyje.

Jei nesiseka prakalbinti vaiką: efektyvūs patarimai tėvams, kurie padės pagerinti tarpusavio santykius

Ar esate išgyvenę tą jausmą, kuomet vaikas atsiriboja nuo jūsų tylos siena? O bet kokie bandymai pasikalbėti, sukelia tik dar didesnius pykčius arba užsidarymą savyje?

10 svarbiausių psichologės patarimų būsimų pirmokų tėvams

Vasara dar tik įpusėja, tačiau būsimųjų pirmokų tėvai jaučia nerimą – kas vaiko laukia rugsėjį?

Informatikos mokysis vaikai nuo pirmos klasės

Šiais metais 10 mokyklų pirmokai dalyvavo projekte „Informatika pradiniame ugdyme", kitais mokslo metais naujovė bus išbandoma dar 90 mokyklų.

Švietimo ekspertai: matematiką reikia ne kalti, o mokytis jos moderniais metodais

Tradicinės matematikos pamokos nebetinka šiuolaikiniams vaikams, teigia specialistai. Kai didžiąją dalį darbo už mus gali atlikti kompiuteriai, o beveik visą informaciją galima rasti internete, svarbiausiais gebėjimais tampa ne mintinai išmoktos formulės, o mokėjimas suprasti dalyko esmę, ją išdėstyti ir spręsti problemas bendradarbiaujant su kitais komandos nariais.

Psichologė: kas geriau vaikui vasarą – stovykla ar močiutė kaime (6)

Prasidėjus vasarai, aplink mirgėte mirga įvairiausių pasiūlymų vaikams rinktis stovyklas: ir pradinukams, ir paaugliams. Ar iš tiesų jos yra geriau, negu poilsis kaime pas močiutę? Ką daryti, jei vaikas sako nenorįs važiuoti į stovyklą?

Didžiulės permainos darželių ir mokyklų valgyklose: kas keičiasi iš esmės

Sveika mityba – iššūkis ne tik šeimoms, bet ir mokymo įstaigoms. Nuo sovietmečio įsigalėję prasti mitybos įpročiai, remiantis vien kalorijomis ir trimis maistinėmis medžiagomis – baltymais, riebalais ir angliavandeniais – nuvedė viešąjį maitinimą į aklavietę.

Psichologė Asta Blandė: „Kaip elgtumėtės, jei kažkas jums iš rankų išplėštų telefoną?"

Prasidėjo vasara, baigėsi pamokos, o atostogauti dar neišvykę tėvai paliks savo atžalas karaliauti namuose ir su draugais kieme.

Vaikystė tarp ekranų: nerimą keliantys naujausi tyrimai ir esminiai patarimai tėvams

Garsi klinikinės vaikų psichologijos specialistė, dr. Elizabeth Kilbey teikia pagalbą šimtams vaikų bei jų šeimos narių ir pastebi, kad vaikų „ekranų manija" – labiausiai aptariama šiuolaikinio vaikų auklėjimo tema.

Knygą vaikams apie Žygimantą Augustą parašę autoriai: didžiuoju Lietuvos kunigaikščiu jis tapo būdamas vos 9 metų

Žygimantas Augustas – vienas garsiausių Lietuvos valdovų, apie kurio galią ir valdymo laikotarpį kuriamos legendos, tačiau apie jo vaikystę ir ankstyvą pakėlimą į didžiuosius kunigaikščius beveik nekalbama.

Kaip lavinti vaiko dėmesį ir susikaupimą

Vieni vaikai gali daugybę laiko praleisti piešdami, kitiems vos ant lapo nubrėžus porą linijų norisi viską mesti ir imtis kitos veiklos.

Vaikas pirmokas, o į mokyklą eiti jau nebenori: psichologės komentaras (1)

Panašią situaciją yra patyrusios daugelis šeimų. Vieną dieną vaikas pareiškia, kad nenori eiti į mokyklą.