Sunerimusi mama: ar verta apipjaustyti jaunėlį, jei tai padaryta dičkiui?

Jeigu norite užduoti klausimą psichologui, apsilankykite portalo TavoVaikas.lt skyrelyje „Klausk psichologo“ arba rašykite mums el.p. tavovaikas@delfi.lt.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Agnė klausia:

„Turime labai didelę psichologinę problemą. Esmė ta, kad mūsų vyresnėliui sūnui, kai jam buvo 4 metai, dėl sveikatos teko atlikti apipjaustymą. Dabar jam 11. Mūsų jaunesnėlis, dabar jau 7 metų vis klausia kodėl jis kitoks, kodėl ten pas jį ne taip gražiai atrodo nei pas vyresnįjį. Šiuo metu susiduriame su dilema, gal ir antrąjį apipjaustyti, nors nėra tam medicininių indikacijų. Patarkite kaip mums pasielgus?“

Atsako psichologė Jurga Dapkevičienė.

Iš klausimo lieka neaišku, kodėl jūs norite apipjaustyti savo jaunėlį?.. Kaip iškilo tokia idėja? Ar tai nutiko dėl vaikiško pastebėjimo, kad „pas brolį - gražiau"?.. O jei vaikas pasakytų, kad jam labiau patinka brolio nosis ar akių spalva? - ar tai taip pat taptų psichologinę dilema?..

Kad ir kaip būtų, į vaiko klausimus pirmiausia derėtų atsakyti, o ne skubėti kažką keisti ar griebtis chirurginių intervencijų. Atsakymas galėtų būti, kad ir toks: „Tu labai pastabus. Broliui buvo atlikta operacija, nes patarė gydytojas. Tu turbūt pastebėjai, kad žmonių kūnai skirtingi - vieni storesni, kiti plonesni, tačiau kol tai netrukdo sveikatai, tai neturi didelės reikšmės. O grožis - tik nuomonės klausimas."

Tėvams tenka spręsti daugybę klausimų, susijusių su vaikų sveikata, higiena, gyvenimo būdu, vertybėmis ir kitais aspektais. Mes sprendžiame ir prisiimame atsakomybę už savo sprendimus, jų pasekmes. Kartais nuspręsti būna sunku, tada mes ieškome papildomos informacijos, kuri palengvintų apsisprendimą arba bandome surasti ekspertą, kuris mums patartų, o tuo pačiu pasidalintų atsakomybės našta. Tačiau, kad ir ką tas ekspertas pasakytų, spręsti ir gyventi su to sprendimo pliusais ir minusais tenka pačiai šeimai. Taigi, sąmoningą sprendimą teks subrandinti patiems.

Jei svarstote apipjaustymo galimybę, diskutuodami šia tema galite atsižvelgti į šiuos klausimus: - ar tikrai reikia?.. kam?.. kodėl?.. kada?.. ką tai duos?.. kokių sunkumų gali iškilti?.. su kokiais apribojimais susidursime?..

Manyčiau, kad svarbiausia šioje situacijoje pripažinti, kad problema iškilo dėl jūsų pačių abejonių, o ne vaikiškų klausimų ar norų, kurie gali būti labai permainingi. Dar daugiau - tėvams tenka atsakomybė už tai, kokia kryptimi bus auginami vaiko norai, kaip jie bus nukreipiami.

http://psichologejurga.lt/

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Suaugusiųjų pagalba vaikui, kuriant santykius su draugais

Straipsnio autorė, visapusiško ugdymo mokyklos "Sokratus" psichologė Ramunė Narkevičiūtė, apžvelgia suaugusiųjų pagalbą vaikui, kuriant santykius su draugais pradinėse klasėse.

Neformalaus vaikų švietimo krepšelio naujienos: į būrelius galės ateiti daugiau vaikų

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad nuo sausio mėnesio skyrus papildomų lėšų neformaliojo švietimo krepšeliui, daugiau vaikų galės ateiti į būrelius.

Patarimai, kaip su vaiku kalbėtis apie narkotikus

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento paruošta informacija tėvams, kaip apie narkotikus kalbėti su vaikais.

Įspūdžiai po vizito Islandijos mokyklose: ko galėtume pasimokyti (1)

„Vaikystės sodo“ psichologė Kotryna Lapinskė lankėsi Islandijos mokyklose ir sutiko pasidalinti savo įspūdžiais apie šios šalies mokytojų darbą su nepaklusniu vaikų elgesiu.

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.

Rasa: visa šeima laukėme gimstant mažylio, bet...

Persileidimą patyrusi moteris klausia specialisto patarimo, kaip apie nelaimingą įvykį pranešti sūnui, kuris labai laukė gimstant broliuko ar sesutės.

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.