Vaikui sunku susikaupti: priežastis gali būti netikėta

 (1)
Priešmokyklinėje grupėje, o dar labiau pradinėse klasėse keičiasi vaikų dienotvarkė: vaikui tenka mokytis pasėdėti ramiai vienoje vietoje, klausyti, ką sako mokytoja ir atlikti tam tikras užduotis.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Tačiau ne visiems vaikams vienodai gerai sekasi susikaupti. Tai priklauso ne tik nuo vaiko temperamento ir nuo auklėjimo. Kodėl vaikas nesugeba susikaupti? Kas padėtų tai padaryti? Šie klausimai aktualūs daugeliui šeimų.

Išsiblaškę vaikai labai sunkiai sutelkia dėmesį. Tas dėmesys lengvai nukrypsta ir jie susimąsto apie ką nors kita, nes vienu metu jiems tenka apdoroti tiek daug naujų įspūdžių. Yra neramūs, išsiblaškę, daro klaidų ir lengvai viską užmiršta. Tai, kad vaikui sunku sukaupti dėmesį, gali rodyti ir tam tikrų mikroelementų trūkumą jo organizme.

Kas padeda susikaupti?

Smegenims ypač svarbios omega-3 riebalų rūgštys, nakvišų aliejus, kuriame gausu omega-6 gama linoleno rūgšties.

Jos reikalingos:

- smegenų raidai;

- nervų ląstelių judrumui;

- nervų ląstelių informacijai perduoti;

- kad gerai dirbtų nervų sistema;

- medžiagų apykaitai.

Magnis ramina nervus

Kitaip nei raumenys ar riebaliniai audiniai, smegenys negali išsaugoti energijos. Jų darbas priklauso nuo to, kokių mitybos medžiagų gauna.

Kad galėtų geriau sukaupti dėmesį, vaiko organizmas turi būti aprūpintas tinkamomis maisto medžiagomis. Ypač svarbus yra magnis. Vaikas, pakankamai jo gavęs, geriau sutelkia dėmesį, tuo pačiu metu ir mokosi, yra mažiau dirglus. Magnio yra mėsoje, daržovėse, riešutuose, piene ir jo produktuose.

Cinkas gerina nuotaiką

Cinkas – taip pat svarbus mikroelementas, mat dalyvauja daugelyje medžiagų apykaitos procesų. Kad geriau sutelktų dėmesį, taip pat vidinei pusiausvyrai palaikyti, reikia, kad organizme būtų pakankamai cinko. Jo gausu jautienoje, kiaulienoje, paukštienoje, kiaušiniuose, piene, sūryje, neapdorotuose grūduose.

Vaikai, kurie tinkamai maitinasi ir gauna pakankamai mineralinių medžiagų, išmoksta greičiau susikaupti bei geriau mokosi.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Visi vaikai skirtingi: 9 žingsniai, kaip mokyti priešmokyklinuką

Kalbėdami apie šiuolaikinį švietimą ekspertai išskiria būtinybę atsižvelgti į skirtingus kiekvieno vaiko ugdymo poreikius, asmenybę, mokymosi stilių ir kitas aplinkybes.

Rasa: visa šeima laukėme gimstant mažylio, bet...

Persileidimą patyrusi moteris klausia specialisto patarimo, kaip apie nelaimingą įvykį pranešti sūnui, kuris labai laukė gimstant broliuko ar sesutės.

Iki kokio amžiaus vaikai tiki Kalėdų seneliu: psichologės komentaras (4)

Toks laikas anksčiau ar vėliau ateina: kad ir kaip norėtume tikėti pasakomis ir stebuklais, vieną dieną suprantame, kad Kalėdų stebuklą po egle sukuria ne mistinio senelio, o tėčio ir mamos rankos. Kaip reaguoti tėvams, kurių vaikas ima abejoti Kalėdų senelio egzistavimu? Pasidalinti savo mintimis ir patarimais paprašėme psichologės.

Vaikas nenori mokytis: ką svarbu žinoti tėvams

Trijų vaikų mama sunerimusi dėl vyriausios dukters elgesio. Moteriai atrodo, kad aštuonmetė kelia daugiausia rūpesčių.

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (21)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

25 klausimai, kuriuos verta užduoti vaikui

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Eksperimentas: kas nutinka, kai tėvai vaikams neduoda telefono ir kompiuterio

Kviečiame atlikti eksperimentą: šeimoje paskelbti „savaitę be ekranų (arba be telefonų)“. Jeigu abejojate, ar pavyks, pradėkite nuo mažiau - lai būna artimiausias savaitgalis visoje šeimoje be ekranų.

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.