Ką vaikai ras po eglute per šias Kalėdas: įvardijo populiariausias dovanas

Artėjant Kalėdoms tėvai ima sukti galvas, kuo nustebinti savo vaikus. Vyresnieji savo norus ir pageidavimus gali sudėti Kalėdų Seneliui adresuotame laiške. O ką daryti pačių mažiausių tėvams, kurių vaikai savo noru užrašyti dar negali?

Apie žaislų „madų" tendencijas ir populiariausias dovanas mažiesiems pasakoja skirtingų „Ogmios mieste" įsikūrusių žaislų parduotuvių atstovai.

Kaip pastebi bendrovės „Kotryna", valdančios „Baby City" parduotuves, marketingo projektų vadovė Armantė Kavaliauskė, žaislų mados pasaulyje išties egzistuoja, o koja kojon su jomis žengia ir Lietuva. „Dabar visame pasaulyje yra madinga „Ledo šalies" („Frozen") licencija, taip pat dinozaurų tematika. Pasaulis šiuo metu kraustosi iš proto ir dėl interaktyvių žaislų, taip vadinamų žaislų-robotų. Žinoma, visos šios tendencijos atsispindi ir Lietuvoje. Didžiausią įtaką žaislų madoms Lietuvoje daro animaciniai filmukai, reklamos per televiziją, vaikų žaislų mados mokyklose ir darželiuose, visa tai formuoja vaikų norus ir poreikius", - sako pašnekovė.

Anot A. Kavaliauskės, dažniausiai ikimokyklinio amžiaus vaikams tėvai perka lavinamuosius, adaptuotus lietuviškai žaislus, tokius kaip meškučiai, knygelės, gaublys, lėlės. Taip pat tėvai vis dažniau renkasi medinius, pagamintus iš natūralių medžiagų žaislus. Pašnekovė pastebi, kad šiuo metu ypatingai populiari ir traukinukų tematika: „Ikimokyklinio amžiaus vaikų negalime skirstyti į mergaičių ir berniukų kategorijas, nes žaislai yra universalūs, pritaikyti tiek mergaitėms tiek berniukams".

Vaikiškų prekių parduotuvių „Cocone" įkūrėja Gustė Pocevičienė taip pat pastebi ne vieną naują šių metų tendenciją: „Mažiausiems tėvai pradėjo pirkti stalo žaidimus, kuriuos kartu gali žaisti visa šeima. Vaikams nuo trejų metų tėvai šiemet neretai ieško įvairių kūrybinių rinkinių, pernai įdomesnės buvo dėlionės, lėlės. Pastebime, kad vyresniems vaikams vis dažniau perka viską, kas susiję su virtuve: mini virtuves ir įvairius indų rinkinius. Virtuvėles perka net ir berniukams. Kol kas dar nedrąsiai, bet perka. Tarp populiariausių dovanų - magiški triukai. Buvo populiarūs pernai, susidomėjimas jais nesumažėjo ir šiemet".

Trokštamiausias vaikų dovanas atskleidė ir parduotuvių tinklo „Tavo žaisliukas" vadovas Dainius Krasauskas. „Šiemet populiariausia dovana mergaitėms - lėlė iš „Ledo šalies". Berniukams tėvai ieško įvairesnių dovanų: vienas atėjo ir nupirko bokso kriaušę, kitas - konstruktorių, trečias - mašiną ar lenktynių trasą. O mergaitės, panašu, kad tvirtai žino, ko nori. Per televizorių parodė ir visoms prireikė tos lėlės. Galima pusę sunkvežimio jų atsivežti ir visas, ko gero, nupirktų. Mergaitėms dar, žinoma, perka ir lėlių namus - tiek medinius, tiek plastikinius", - juokavo verslininkas.

Kalbintas verslininkas neabejoja, kad žaislų madoms ir vaikų poreikiams didžiausią įtaką daro televiziją. „Vaikai visada tiksliai žino, ko nori. Kaip mamoms rūpi vardiniai rūbai, taip vaikams - vardiniai žaislai", - šypsosi pašnekovas.

G. Pocevičienės teigimu, kad įvairūs filmų ir animacinių filmukų herojai įdomesni tampa mokyklinio amžiaus vaikams, mažesniuosius galima sudominti ir kitokiomis dovanomis: „Manau, kad darželinukams daugiau įtakos turi tėvai. Jo pomėgiai susiformuos pagal tėvų auklėjimą, bendrą veiklą. Jeigu vaikas savarankiškai sėdi prie televizoriaus ir siurbia informaciją, jo norai bus padiktuoti žiniasklaidos. Komercinių herojų poreikis irgi priklauso nuo bendro šeimos požiūrio į tai. Jei šeimoje skatinami ir pildomi tokie norai, vaikas to ir norės. Vaiko poreikiai didžiąja dalimi priklausys nuo tėvų".

Ar euro įvedimas turi įtakos dovanų ieškantiems pirkėjams? A. Kavaliauskė skaičiuoja, kad pernai vidutinis pinigų krepšelis perkant dovanas buvo 28 eurai: „Kol kas pokyčių nepastebime, rezultatai matysis po visų švenčių. Tikimės, kad šiemet vidutinis dovanų krepšelis bus didesnis". Jai antrina ir G. Pocevičienė: „Mano dovanoms skirtas krepšelis tikrai išaugo. Yra nemažai žmonių, kurie sako dar nepripratę prie euro, dar negalintys suskaičiuoti. Tai reiškia tik vieną - kad krepšelis tikrai didės".

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis