7 svarbūs patarimai tiems, kas neseniai susilaukė vaikų

Kai gimsta ilgai lauktas ir svajotas kūdikis, jauni tėvai netrukus susiduria su negailestinga realybe. Kūdikis neaišku ko rėkia, jo nuraminti neįmanoma, be galo trūksta miego, hormonai siautėja, o stresas lipa per kraštus. Patariame, kaip sau padėti gimus kūdikiui.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Prašykite pagalbos

Mūsų visuomenėje yra tikimasi, kad mamos prisiims milžiniškas pareigas. Dažnai jos net nėra skatinamos kreiptis pagalbos, kai joms to labiausiai reikia.

Stresą galima sumažinti taip: nustatykite, kas jums sunkiausia tapus mama, o tada susiraskite, kas jums galėtų padėti palengvinti šią užduotį. Pavyzdžiui, jei mamai yra nepaprastai sudėtinga maitinti krūtimi (kas, beje, pasitaiko labai dažnai), ji turėtų susisiekti su žindymo konsultantu, kuris galėtų pateikti keletą praktinių patarimų.

Kita mama, pavyzdžiui, gali norėti valandą per dieną praleisti be kūdikio ir skirti šį laiką savo poreikiams. Tokiu atveju protinga kreiptis pagalbos į patikimą šeimos narį, draugą ar auklę. Taip rasite laiko pasirūpinti savimi, kad galėtumėte geriau pasirūpinti savo kūdikiu.

Būkite organizuota

Visada galite kreiptis į draugus ir šeimą, kad jums padėtų. Svarbiausia, būkite organizuota ir planuokite darbus, paskirstykite juos. Daug draugų ir šeimos narių nori padėti gimus mažyliui. Po gimdymo galima sudaryti sąrašą numatomų poreikių (pavyzdžiui, paruošti maistą, eiti pasivaikščioti, sutvarkyti butą, apsilankyti pas gydytoją ginekologą ir pan.), tada matysite, kas ir kaip jums gali pagelbėti.

Rūpintis naujagimiu yra darbas, trunkantis 24 valandas ir 7 paras per savaitę, kuris palieka mažai laiko tokioms iki tol įprastomis buvusiomis veikloms, kaip maisto gamyba ir namų ruoša. Jei turite draugų ar šeimos narių, kurie gali parvežti maisto, nupirkti būtinų prekių ir panašiai, priimkite siūlomą pagalbą.

7 svarbūs patarimai tiems, kas neseniai susilaukė vaikų
© Shutterstock nuotr.


Maitinkitės sveikai

Maistas yra vienas svarbiausių dalykų, jei kalbame apie savo sveikatą. Dėl to galvokite, ką dedate į savo kūną. Visada paklauskite savęs: „Kokių maistingų medžiagų gausiu iš šio patiekalo ar gėrimo?"

Norėdama išvengti tam tikrų produktų, dėl kurių jūsų mažylį gali alergizuoti, galite pildyti suvalgomo maisto žurnalą. Stebėdama ir fiksuodama, kokius produktus, kur, kada valgėte, greitai sužinosite ką, kada, kur, su kuo ir kodėl reikia valgyti, kad jaustumėtės subalansuota ir rami, kad ir kas benutiktų. Sveikas kūnas turi daugiau energijos ir yra judresnis, todėl galėsite lengviau susidoroti su motinystės užduotimis.

Puoselėkite savo santykius

Virsmas iš partnerių tėvais nėra visada lengvas. Pasikalbėkite su partneriu apie tai, kaip gali pasikeisti jūsų santykiai po to, kai gims kūdikis. Pamėginkite nustatyti keletą pagrindinių taisyklių apie tai, kaip bendrausite ir leisite laiką kartu kaip pora, kai gims jūsų mažylis. Bent kartą per dieną pasiteiraukite, kaip sekasi jūsų antrai pusei ir skirkite šiek tiek laiko bendravimui bei vienas kitam. Tai taikoma ir santykiams su draugais bei kitais šeimos nariais.

7 svarbūs patarimai tiems, kas neseniai susilaukė vaikų
© Fotolia nuotr.

Likite ramūs

Kai nuolat trūksta miego, išlikti ramiems gali būti gana sudėtinga. Tokiu atveju jums pravers žinojimas, ką daryti. Vienas geriausių būdų saugiai, greitai ir pigiai nusiraminti - pradėti judėti! Greitas ėjimas gali būti nepaprastai raminantis. Net dešimties minučių pasivaikščiojimo gali užtekti, kad pakiltų endorfinų (cheminių medžiagų, dėl kurių jaučiamės gerai) lygis smegenyse.

Kvėpavimas

Kitas populiarus streso valdymo būdas - kvėpavimas. Padėkite kūdikį į saugią vietą - lopšį ar lovelę. Tada išeikite į kitą kambarį. Švelniai užmerkite akis ir giliai įkvėpkite per nosį, kad įkvepiant jūsų pilvas išsipūstų. Užlaikykite kvėpavimą akimirkai, tada švelniai iškvėpkite, skaičiuodama iki 10. Tai galite pakartoti tris ar keturis kartus. Sąmoningai sutelkdama dėmesį į kvėpavimą, ne tik nukreipsite dėmesį nuo tą akimirką patirto streso, bet ir paskatinsite psichologinius pokyčius, dėl kurių kūnas ir protas nusiramins.

Rūpinkitės ir savimi

Būti geru mama ar tėvu reiškia žinoti, kaip pasirūpinti ir savimi. Dažnai tėvai yra tokie užsiėmę rūpinimusi savo mažyliais, kad pamiršta, kaip rūpintis savimi. Paradoksas, tačiau geresni tėvai būna tada, kai jie rūpinasi ir savimi. Ką tai reiškia? Reikia tikrai gerai savimi rūpintis. Pamėginkite rasti laiko ir galimybių veiklai, kuri pamaitintų kūną, protą ir sielą.

Rasti laiko ir galimybių nėra lengva, jei žinote, kokie yra naujagimio poreikiai, tačiau gerai planuojant, bendradarbiaujant ir paprašius šiek tiek pagalbos, tai yra įmanoma ir būtina. Pasirinkite dvi veiklas - tai bus puiki pradžia. Pavyzdžiui, šokių pamoka kiekvieną pirmadienį ir pietūs su gera drauge kiekvieną trečiadienį. Arba šeštadienio ryto bėgimas ir antradienio vakaro protų mūšis su darbo kolegomis.

Kad ir kokią veiklą pasirinksite, ja turite mėgautis.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vystymasis

Skaitytoja: kaip ištverti vaiko isterikavimus ir kritimą ant žemės ko nors negavus

Trejų metų dukrytę auginanti mama prisipažįsta sunkiai susitvarkanti su mažylės isterijos priepuoliais. Ką jai patars specialistė?

Birutė: vaikas nemėgsta savo močiutės, tiesiog bėga nuo jos – ką daryti? (20)

Mama klausia specialistų patarimo: ką daryti, jei sūnus nemėgsta močiutės ir nenori su ja pasilikti. Močiutę tai liūdina, mama irgi jaučiasi nepatogiai. Gal yra išeitis?

Ant nugaros miegodamas kūdikis gali uždusti: tiesa ar mitas (8)

Saugaus kūdikio miego taisyklių žinojimas neabejotinai gali padėti išvengti Staigios kūdikių mirties sindromo (SKMS).

Rugsėjo mėnesį yra trys neeilinės dienos – 9, 19 ir 21

Kai šeimos planuoja pagausėjimą, jos iš anksto apgalvoja, kokiu metų laiku gims būsimasis vaikelis. Jeigu paklaustumėte JAV dirbančių pedagogų, kuo jiems ypatingas rugsėjis, daugelis atsakytų, kad būtent šį mėnesį yra švenčiama daugiausia vaikų gimtadienių.

Kaip sužinoti, kokio ūgio užaugęs bus jūsų vaikas (3)

Kažin, kokio ūgio bus mano vaikas? Taip savęs klausia ne vieni mažylio susilaukę tėvai. Preliminarų vaiko ūgį užaugus galima sužinoti atlikus kelis matematinius veiksmus.

Neramaus kūdikio košmaras, arba ko niekada nesupras tie, kam su vaiku lengva (67)

Mano mergaitei jau metukai. Ir pagaliau drįstu parašyti apie pirmojo pusmečio išgyvenimus, auginant reiklią nuolatiniam dėmesiui, itin neramią dukrytę. Pirmasis mudviejų pusmetis buvo mano didžiausias fizinių jėgų ir emocinės pusiausvyros išbandymas.

Kad vardas atneštų sėkmę gyvenime, svarbu kai ką žinoti (5)

Egzistuoja daugybė veiksnių, darančių poveikį žmogaus likimui. Vardas – dažnai toli gražu ne patį nereikšmingiausią vaidmenį atliekantis veiksnys.

Vaikai, kuriems nebus lengva gyvenime: kaip padėti gali tėvai

Vaikai krykštauja, žaidžia, o jis stovi vienas ir stebi arba ramiai sau piešia įsispraudęs kamputyje. Ar sunerimti tėvams? Konsultuoja psichologė psichoterapeutė Rūta Bačiulytė.

Būkite žmonės, niekada nesakykite to pagimdžiusiai moteriai (100)

Vaiką pagimdžiusi mama jautriai reaguoja į aplinkinių pastabas apie vaikų auginimą, žindymą ir kūną po gimdymo. Neretai neatsargiai vieną ar kitą žodį lepteli artimi žmonės - anyta, mama, bendradarbė, draugė.

Miego problemų specialistė: kiek turi miegoti skirtingo amžiaus vaikai (4)

Esu tikra, kad matėte keletą lentelių, kiek valandų tam tikro amžiaus vaikas turi miegoti dieną ir naktį.

Jei vaikas miega tėvų lovoje: dar negirdėti faktai (40)

„Kuo daugiau vaikas myluojamas vaikystėje, tuo ramesnis jis bus suaugęs."

Kokius trūkumus turi vaikų migdymo metodai, kuriais žavisi daug šiuolaikinių mamų (12)

Kūdikio atėjimas į šeimą – didžiulė laimė. Tačiau tėvų džiaugsmas greitai ima blėsti, jei kas naktį juos pažadina verksmas.

Psichologės patarimai apie vaikų miegą, kuriuos išgirsti turėtų visi tėvai (3)

Kūdikio miegas jo gyvenime užima didelę laiko dalį ir labai svarbią vietą.

Kai šokdina ir neklauso nuosavas vaikas: ką patars specialistė

Kaip reaguoti, kai vaikas elgiasi nepagarbiai su jumis ir ožiuojasi? Siūlome keletą galimų šios problemos sprendimo būdų.

5 būdai, kaip atpratinti vaiką nuo čiulptuko: odontologės komentaras

Sakoma, kad pripratimas – antras prigimimas, ir tai galioja ne tik suaugusiesiems, bet ir vaikams.