Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės

Kiekvienos moters nėštumas – atskira istorija. Vienoms devyni mėnesiai prabėga nepastebimai greitai, be jokių negalavimų ir net beveik neapribojus savo fizinio aktyvumo. Kitoms – viskas kardinaliai keičiasi, tenka labiau save prižiūrėti ir saugoti.

Normalu, kad nėštumo metu atsiras naujų, jums dar nepatirtų pojūčių, tačiau juos galima palengvinti ir ramiai laukti gimdymo dienos.

Pirmųjų mėnesių „pokštai"

Pradėkime nuo to, kad dažnai moteris žinią apie nėštumą sutinka su labai dviprasmiškais jausmais. Nors širdis kupina laimės, tačiau ją temdo nežinomybė ir įvairios baimės. Tai visiškai normalu! Apie tai, kaip jaučiatės, papasakokite savo artimiesiems, o ypač – vyrui. Pirmojo trimestro pradžioje prie šio vidinio chaoso gali prisidėti ir nemalonūs organizmo „pokštai". Bene dažniausias – pykinimas. Šiuo laikotarpiu venkite lankytis viešojo maitinimo įstaigose, kur pilna įvairių kvapų. Ryte stenkitės užkąsti, o dienos metu, jei prasideda silpnumas ar pykinimas – prigulkite. Svarbiausia – būkite kantri, nes tai tik laikinas etapas, kuris, apie ketvirtąjį nėštumo mėnesį, turėtų baigtis.

Dar vienas savijautos pokytis, kuris kamuoja dažną nėščiąją – mieguistumas. Visiškai normalu, kad jus lyg akmenį traukia prie žemės, o darbingumo visiškai neliko, tačiau tai juk nepasiteisinimas ir darbai niekur nedingsta. Kaip galite sau padėti? Stenkitės daryti trumpas (bent 10-ies minučių) pertraukas ir išeiti pasivaikščioti į lauką ar tiesiog pabūti balkone. Grynas oras jus atgaivins ir suteiks energijos.

Sveikos gyvensenos principai

Jei iki nėštumo atsainiai žiūrėjote į gydytojų rekomendacijas, kaip turi gyventi sveikas žmogus, nėštumo metu šių taisyklių tiesiog privalu laikytis. Taip padėsite ne tik sau geriau jaustis, tačiau ir būsite tikra, kad jūsų vaikas gauna tai, kas geriausia.

Jokiu būdu neužsidarykite namuose ir nepradėkite riboti savo fizinio aktyvumo (nebent taip, dėl tam tikrų komplikacijų, pataria jus prižiūrintis gydytojas). Pasivaikščiojimai gryname ore bus naudingi ne tik jums, tačiau, aktyvinant jūsų kraujotaką, vaikas taip pat gaus daugiau deguonies.

Nėštumo metu moters kūne vyksta daug pasikeitimų, prie kurių lengviau prisitaikyti padeda mankšta. Ją galite daryti namuose, tačiau dar geriau mankštintis su trenere, kuri žino, kokie pratimai jums nebus pavojingi, o kurie – paruoš gimdymui. Jei esate vandens gerbėja – rinkitės mankštas baseine ar tiesiog kartais paplaukiokite. Fizinis aktyvumas stiprina raumenis, padidina ištvermę, pagreitina kraujo apytaką, mažina vidurių užkietėjimo bėdas.

Atminkite, kad vaikas visas maistingąsias medžiagas pasisavina per kraują, todėl labai svarbu, ką ir kokiais kiekiais moteris valgo. Jums tikrai nereikia kimšti už du. Tai mitas, dėl kurio kai kurios nėščiosios priauga nereikalingų kilogramų. Jums savo mitybos racioną užteks padidinti keliais šimtais kilokalorijų, kas yra papildomas vaisius, nedidelis jogurto indelis ar kelios riekės juodos duonos. Taip pat nepamirškite vartoti pakankamai skysčių.

Fotolia nuotr.

Į pagalbą pilvukui

Nėščiųjų apimtys pradeda didėti labai nevienodai. Štai viena, jau penktą mėnesį nėščia, o dar nematyti. Kita – dar nė trečio nesulaukė, o visi kolegos jau sveikina. Anksčiau ar vėliau, tačiau jūsų pilvukas pradės veržtis į priekį, todėl jau antrojoje nėštumo pusėje rekomenduojama įsigyti specialų diržą, skirtą pilvui prilaikyti. Jis pakelia ir laiko pilvo sienos raumenis, apsaugo nuo pertempimo bei pilvo sienos išvaržų.

Kita bėda, dėl kurios jaudinasi dažna moteris – strijos. Pilvui augant ir plečiantis odai, ji kartais sutrūkinėja (atsiranda žymės, panašios į nedidelius randelius). Strijos gali atsirasti ne tik pilvo zonoje, tačiau ir ant šlaunų ar krūtinės. Nors jų susiformavimas ir išvaizda didžia dalimi priklauso nuo genų, tačiau ir odos priežiūra gali situaciją pagerinti arba pabloginti. Dermatologai pataria problemines kūno vietas tepti nėščiosioms skirtais kremais nuo strijų arba naudoti natūralius aliejus (migdolų, medetkų, makadamijos). Tiesa, būtinai paskaitykite produkto sudėtį ir įsitikinkite, kad jis tinka nėščiajai.

Saldaus miego paslaptis

Daugelis būsimų mamų skundžiasi, kad jas kankina nemiga ir nugaros skausmai (šie nemalonūs potyriai suintensyvėja trečią nėštumo trimestrą). Jei ir jus vargina šios bėdos, turėtumėte žinoti kelias gudrybes. Pirmiausia – miegokite ant šono, nes būtent tokioje pozoje kūdikis nėra varžomas ar spaudžiamas (gulėti ant pilvo – net pavojinga).

Taip pat jūsų miegas bus malonesnis ir ramesnis, jei turėsite nėščiosios pagalvę. Jos būna kelių skirtingų tipų pagal savo dydį. Mažoji pagalvė, kuri naudojama kaip nugaros atrama, palengvins stuburo skausmus. Didžioji (jos ilgis dažniausiai siekia apie 165 cm), kuri dažnu atveju turi dar ir žindymo pagalvės funkciją, skirta atpalaiduoti ir viršutinę, ir apatinę kūno dalis. Renkantis pagalvę, atkreipkite dėmesį, kad ji būtų pasiūta iš medvilnės.

Gamintojo nuotr.

Daugelio nėščiųjų miego ramybę drumsčia ir dažni naktiniai apsilankymai tualete. Paskutiniaisiais vaiko laukimosi mėnesiais tai visiškai normalu, nes vaisius spaudžia moters šlapimo pūslę, todėl tiesiog stenkitės prieš miegą vartoti kuo mažiau skysčių.

Patogios aprangos privalumai

Vaiko besilaukiančiai moteriai tikrai neprireiks pakeisti visą savo garderobą, tačiau keli nauji drabužiai suteiks patogumo. Padidėjusio pilvo neslėpkite po beformėmis tunikomis ir suknelėmis, tačiau rinkitės tokią aprangą, kuri nevaržytų judesių ir nespaustų. Jums prireiks naujų kelnių ar džinsų, skirtų nėščiosioms – su specialia besitampančia dalimi pilvo zonai.

Fotolia nuotr.

Neišsiversite ir be naujų apatinių drabužių, pritaikytų pasikeitusioms jūsų kūno formoms. Jau pirmaisiais nėštumo mėnesiais daugelio moterų krūtinė tampa itin jautri, todėl patariama rinktis kuo natūralesnės medžiagos (geriausia – iš ekologiškos medvilnės) liemenėlę. Dažniausiai jos būna pasiūtos taip, kad tiktų didėjant moters krūtinei ir yra skirtos vaiko žindymo laikotarpiui (kaušeliai atsisega su segtuku). Jums pravers ir kelnaitės-diržas, kuris prilaiko pilvą, saugo nuo odos išsitempimo ir priešlaikinio (patologinio) persileidimo, sumažina krūvį mažojo dubens organuose bei apatinėje nugaros dalyje. Nėščiųjų kelnaitės netrukdo vaikui normaliai vystytis, jo nespaudžia, jas dėvėdama moteris jaučiasi labai patogiai.

Poilsis ir gera nuotaika

Nėštumo atostogos moteriai skirtos tam, kad ji padovanotų gražaus laiko sau ir būsimam vaikeliui, atsipalaiduotų ir be streso lauktų gimdymo dienos. Neužsiimkite sunkiais buities darbais, nes po jų jausitės pavargusi ir nusilpusi. Stenkitės patirti kuo daugiau gražių, teigiamų emocijų, o blogas mintis vykite į šoną. Juk jums priešakyje vienas gražiausių ir atsakingiausių darbų jūsų gyvenime – motinystė.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis