Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Sportas ir nėštumas: suderinama ar nelabai

Tą rytą, kai išvydau dvi juosteles testo lazdelėje, nulėkiau į sporto klubą – emocijų buvo tiek daug, kad žūtbūt reikėjo jas kur nors palikti. Ir tai nebuvo paskutinė intensyvi treniruotė per 9 nėštumo mėnesius.


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, Garsios moterys, kurioms nėštumas buvo kančia
Kaip aš nugalėjau didžiulę gimdymo fobiją

Tik kiekvieną mėnesį veiklų ir pratimų, tinkamų nėščiajai, vis mažėjo. O ir jėgų, pripažįstu, su kiekvienu mėnesiu likdavo vis po mažiau.

Tiesa, mielai būčiau važinėjusi dviračiu, tik kad nėščiosios pilvas su juo ne itin derinosi, o ir saugumo pojūčio gatvėse, kai tu - ant dviratės transporto priemonės, dažnai pritrūksta.

Liko vienintelė veikla – vaikščiojimas. Ir kasdien, mamos medikės paraginta, intensyviu žingsniu stengdavausi nužingsniuoti po 5 km.

Man taip pradėjo patikti kasdieniai pasivaikščiojimai, kad jiems nesutrukdydavo nei vėjai, nei lietūs ar ledu pasidengę šaligatviai. Na taip, menkais pingvino žingsniais keliaujanti moteriškaitė, siaučiant įvairiausioms gamtos stichijoms, gal ir atrodydavo kiek keistai, tačiau kiek naujų jėgų suteikdavo kiekvienas tas 5 km iššūkis!

Esu įsitikinusi, kad jei ne tie visi nužingsniuoti kilometrai, paskutiniai mėnesiai iki pasirodant Augustui būtų buvę kur kas vangesni, o atsigauti po tos geriausios mano gyvenime gruodžio 19-os būtų reikėję mažiausiai kelių papildomų savaičių.

Sportas ir nėštumas – tikrai suderinama. Žinau, kad per tuos kitus būsimus 9 mėnesius neatsisakysiu fizinės veiklos, ir, tikiuosi, sportuosiu dažniau ir intensyviau nei kad pirmąjį kartą.

Tai, kad aktyvi fizinė veikla – nauda ne tik mamai, bet ir vaikui, mokslininkai kalba vardindami ne vieną argumentą. Vienas naujausių įrodymų patvirtina, kad nuolatinės nėščiosios mankštos gali nulemti ir dar negimusio kūdikio sveikatos būklę – visam jo likusiam gyvenimui.

Anksčiau jau įrodyta - prieš laiką gimę ar tiesiog mažesnio svorio naujagimiai ateityje būna linkę į aukštesnį nei normalų kraujo spaudimą. Tačiau šiai taisyklei nepaklūsta tie naujagimiai, kurių mamos viso nėštumo metu mankštinosi.

Buvo tiriami nėščiųjų (iš viso – 51 moteris) fizinio aktyvumo įpročiai, naujagimių svoris ir jų sveikatos būklė mažyliams jau paaugus - iki penkerių metų amžiaus. Tuomet ir išaiškėjo, kad aukšto kraujo spaudimo ir mažas naujagimo svoris - ne taisyklė tiems mažyliams, kurios nėštumo metu užsiiminėjo nors ne intensyvia, bet nuolatine fizine veikla - paskutinį trimestrą taip pat.

Šis atradimas – ne tik apie aukštą kraujo spaudimą. Tai dar vienas įrodymas, kad nuo pat nėštumo pradžios mamos įpročiai gali perprogramuoti vaikelio sveikatos būklę, polinkius į ligas, formuoti gyvenimo būdą.

Štai kiek anksčiau mokslininkų grupė iš JAV ir Vokietijos įrodė, kad intensyvi pusvalandžio mankšta penkis kartus per savaitę garantuoja dar negimusiam mažyliui mažesnę tikimybę sirgti įvairiomis kraujotakos ligomis. Tyrimų metu įrodyta, kad sportuojant stiprėja, tvirtėja kūdikio kraujagyslės. Šie pokyčiai pastebimi ne tik ištyrus naujagimių sveikatos būklę, tačiau ir kiek ūgtelėjusių vaikų - sportavusių mamų atžalos pasižymėjo geresne kraujotakos sistema.

Mankšta naudinga ne tik dar tik besiformuojančio vaikelio sveikatai, mokslininkai iš Monrealio universiteto yra įrodę, kad fizinė veikla naudinga ir smegenų raidai. Buvo tiriamos dviejų grupių moterų – sportuojančių nėščiųjų ir pasyviai gyvenančių būsimų mamų – naujagimiai, ir jų gebėjimai atskirti ir atpažinti įvairiausius garsus bei muziką.

Sportavusių moterų mažyliai pasižymėjo kur kas geresniais sugebėjimais - tai įrodė tyrimas, atliktas smegenų veiklą fiksuojančiu elektroencelografijos aparatu. Nepaisant to, tie patys naujagimiai jau po trejų metų pasižymėjo ir geresniais informacijos įsisavinimo gebėjimais.

Tad jei tetos ir bobutės įrodinės, kad tie 9 mėnesiai turi būti praleisti tingiai ant sofos, neklausyk – mankšta vietoj tų tingių poilsio valandų nauda ne tik tau, bet ir tavo mažyliui!

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?