Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Nėštumas ir grožio kultas: dietos, badavimas, baimė priaugti svorio

Nėštumo metu laikytis ekstremalių dietų pavojinga ir dėl moters, ir dėl būsimo vaikučio sveikatos. Tačiau grožio kultas neaplenkia ir būsimųjų mamų - vardan liekno kūno jos kartais imasi drastiškų dietų.

Mitybos sutrikimai nėštumo metu

Nauja pavojinga tendencija, vis dažniau pastebima JAV ir kitose šalyse - badavimas, dietos, baimė nepriaugti „daug" svorio nėštumo metu. Nėščiosios gėdijasi savo didėjančio pilvo, ir renkasi nekaloringą maistą, o kartais - jo atsisako ištisom dienom. Tokie mitybos sutrikimai angliškai vadinami „Mummyrexia " arba "Pregnorexia ".

Nėščios moterys nevalgydamos siekia būti lieknos ir atitikti šiandieninio grožio standartus. Jos  patiria didžiulę baimę prarasti savo kūno svorio priaugimo kontrolę, ir dėl patiriamų fizinių pokyčių patiria ypač didelį šoką. Britų tyrimai yra įvardiję, jog apie 8 procentų nėščių moterų kenčia nuo valgymo sutrikimų.

TAIP PAT SKAITYKITE:
10 dalykų, kuriuos pasakytų jūsų vaiko auklėtoja, jei kalbėtų tiesiai šviesiai
Ką apie žmogaus charakterį byloja jo apgamo vieta?

Nepakankamai subalansuota mityba nėštumo metu gali pakenkti ir mamos, ir vaiko sveikatai. Būsimas vaikas negauna visų jam reikalingų maistinių medžiagų. Būsimos mamos valgymo sutrikimai didina priešlaikinio gimdymo riziką ir gali sutrikdyti vaisiaus vystymąsi. Be to, nustatyta, kad nėščiosios, turinčios mitybos sutrikimų, dažniau patiria pogimdyminę depresiją. Nėštumo metu moterims rekomenduojama priaugti 10 - 15 kg, tai priklauso nuo moters kūno masės indekso.

Ypatinga rizika - moterims, iki nėštumo turėjusioms mitybos sutrikimų

Sveika mityba nėštumo metu gali būti sudėtinga užduotis toms moterims, kurios kenčia nuo anoreksijos ar bulimijos. Kai kurios būsimosios mamos taip bijo  priaugti papildomų kilogramų, kad arba apriboja savo mitybą iki nesveikai mažo kalorijų kiekio, arba pavalgiusios eina vemti. Abbie Natenshon, psichologė, besispecializuojanti mitybos sutrikimų srityje ir knygos "Kai tavo kūdikis turi mitybos sutrikimą: patarimų knyga tėvams ir kitiems globėjams" autorė teigia, kad abu tokio elgesio tipai gali sukelti rimtų sveikatos problemų ir motinai, ir kūdikiui.

Kai kurios moterys pastoja jau po gydymo, tačiau pastebėjusios kūno pokyčius nėštumo metu, vėl sugrįžta prie mitybos sutrikimų. Kita moterų dalis, kurios pastoja turėdamos mitybos sutrikimų. "Kai kurioms moterims tikrai vertėtų pasistengti dėl būsimo kūdikio gerovės ir išsigydyti mitybos sutrikimus bei kurį laiką palaukti prieš pastojant," - teigia Natenshon.

Nėščiosios bananų dieta sulaukė daug kritikos

Šiomis dienomis dėmesiu skųstis negali 25 -erių metų australė Loni Jane Anthony. Vaikučio besilaukianti moteris rašo tinklaraštį, yra aktyvi Instagram'o dalyvė. Itin liekna moteris išsamiai pasakoja apie savo neįprastą mitybą laukiantis mažylio - ji maitinasi tik vaisiais, vaisių sultimis bei daržovėmis.

Pusryčiams - apelsinai ir ananasai, pietums - vaisių kokteilis, vakarienei - salotos arba vėl vaisiai. Beveik pusantro šimto tūkstančių gerbėjų, kurie stebi jos kiekvieną judesį ir žingsnį, socialiniame tinkle turinti moteris yra priklausoma yra nuo bananų - prisipažįsta, kad kasdien jų suvalgo iki 15 - 20.

Loni mityba kritikuojama kaip nepilnavertė, joje specialistai įžvelgia per mažai baltymų ir kitų reikalingų medžiagų, kurių galima rasti, pavyzdžiui, špinatuose, ankštinėse kultūrose, pieno produktuose, žuvyje ar mėsoje. Geležis, kalcis, cinkas - tai tik keletas mikroelementų iš viso sąrašo, kurie itin būtini nėštumo metu.

„Neatsakinga", „narciziška", - tokie epitetai skiriami tinklaraštininkei. Tačiau ne mažiau yra ir besižavinčių jos formomis. „Tau jau šeši mėnesiai? Pilvas atrodo kaip šešių savaičių", - šūkčioja jos gerbėjos.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?