Drausti ar leisti vaikui žaisti telefonu ir kompiuteriu: pedagogės komentaras

Ar trimečiui galima duoti pažaisti išmaniuoju telefonu? Kiek laiko prie kompiuterio gali praleisti pirmokas? Atsakymus į šiuos tėvams rūpimus klausimus aptaria pedagogė Ieva Žiūraitė.

Vaikų darželio "Šilagėlė" ikimokyklinio ugdymo pedagogės Ievos Žiūraitės komentaras.

Vaikas ir naujausios technologijos

Tikriausiai nerasime šeimos, kuri nebūtų pagalvojusi ar iškėlusi klausimo, nuo kada vaikui pirkti mobilųjį telefoną ar jis reikalingas ugdymo įstaigoje - darželyje, kiek laiko per dieną leisti žaisti žaidimus prie kompiuterio? Tačiau šiais klausimais diskutuojama ne tik šeimose, bet ir mokslo pasaulyje, žiniasklaidoje, valstybiniame lygmenyje.

Įvairūs moksliniai, psichologiniai tyrimai, Amerikos, Kanados pediatrų akademijos teigia, kad kūdikis iki dvejų metukų turi būti atribotas nuo bet kokio kompiuterio, iPad'o, telefono ir televizijos.

Trejų - penkerių metų vaikams įvairūs technologijų prietaisai, turi būti ribojami iki vienos valandos per dieną ir ugdymo įstaigoje - darželyje mobilus telefonas nėra reikalingas. Dėl kelių priežasčių: pirma, visus duomenis įskaitant ir telefono numerį turi įsivedusios auklėtojos, darželio vadovas ir esant reikalui/būtinybei apie vaiką visada yra informuojami tėveliai, arba tėveliai visada gali susisiekti su darželio auklėtoja (vadovu). Antra, ugdymo įtaigoje yra tiek daug veiklų ir užsiėmimų, kad mobilusis telefonas vaikui būtų ir nereikalingas, ir nenaudingas.

Vida Press

Nuo šešerių metų vaikams informacines technologijas riboti galima iki dviejų valandų per dieną. Tačiau jei vaikas be suaugusiojo priežiūros yra nuolat paliekamas prie kompiuterio, iPad'o, išmaniojo telefono ar televizijos, tai gali sukelti rimtų fizinių, socialinių ir psichologinių problemų vaiko vystymuisi.

Antras klausimas, kuris tėveliams neduoda ramybės: ar reikia kontroliuoti, kokius žaidimus žaidžia vaikas? Tyrimais jau nustatyta, kad pernelyg didelis įsitraukimas į žaidimus gali stiprinti vienišumo jausmą ar sukelti psichologinių problemų (pavyzdžiui depresija), didina nerimą, sutrinka dėmesio koncentracija, atsiranda problemiško elgesio užuomazgų.

Vida Press

Žaidimai iškreipia vaiko gebėjimą atskirti tikrovę nuo simuliacijos, o smurtinio pobūdžio žaidimai mažina vaikų jautrumą prievartai ir sustiprina priešiškumą bei agresyvų elgesį. Norint užtikrinti teigiamą žaidimų naudą vaiko ugdymuisi visų pirmą reikalingas pačių tėvų technologinis išprusimas ir tik tada sisteminga, bet ne įkyri priežiūrą ir stebėjimas.

Informacinės technologijos yra šiuolaikinė mūsų gyvenimo dalis ir beveik kiekvienas vaikas turi galimybę jomis naudotis, tiek namie, tiek ugdymo institucijose. Jos stipriai veikia visas vaiko gyvenimo sritis: ugdymą, laisvalaikį, ankstyvus socialinius ryšius ir sveikatą.

Mūsų kaip tėvų ir pedagogų pareiga stebėti ir prižiūrėti, kad visos siūlomos technologijos būtų tarsi papildas vaiko tobulėjimui ir lavinimuisi, neužmirštant knygų skaitymo ir vartymo, gyvos muzikos klausymo, pasivaikščiojimo ar žaidimų lauke, sporto ir gyvo bendravimo su visa šeima ir svarbiausia su vaikais.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis