3 dalykai, kurie iš tiesų didina vaiko intelektą

JAV mokslininkai siekė atsakyti į klausimą - kas iš tiesų padeda ikimokyklinio amžiaus vaikams pagerinti IQ rezultatus. Tyrėjai įvardino 3 dalykus, tačiau Mocarto muzikos klausymo dar gyvenant gimdoje čia nerasite.

Tyrėjai iš Niujorko universiteto rezultatus publikavo žurnale "Perspectives on Psychological Science". Buvo ieškoma atsakymo į klausimą, kas iš tiesų padeda pagerinti ikimokyklinio amžiaus vaiko kognityvinius gebėjimus. Vaiko socialiniai ar emociniai įgūdžiai nebuvo tiriami.

Buvo nustatyti 3 aspektai, kurių nauda vaiko IQ neabejotina. Šio tyrimo skeptikus labiausiai nustebino faktas, kad nebuvo nustatytas ryšys tarp ankstyvojo muzikos klausymo bei intelekto koeficiento. Taip pat nebuvo nustatyta, kad papildų, tokių kaip cinkas ir geležis, vartojimas padidina ikimokyklinio amžiaus vaikų protinius gebėjimus.

Trys dalykai, kurie padeda vaikams augti protingais:

Omega-3 riebalų rūgštys

Pakankamas omega-3 riebalų rūgščių suvartojimas nėštumo metu bei pirmaisiais vaiko gyvenimo metais yra be galo svarbus augančiam vaiko organizmui. Būsimas vaikelis pasisavina jam būtinas omega-3 riebalų rūgštis iš mamos organizmo, jos yra svarbios smegenų vystymuisi. Omega-3 riebalų rūgščių daugiausiai yra žuvyse (upėtakiai, lašišos, silkės, skumbrės), augaliniuose aliejuose (sėmenų, rapsų, sojos, saulėgrąžų, alyvuogių), taip pat riešutuose ir sėklose.

Vida Press

Skaitymas

Gana netikėta tyrimo išvada, teigianti, kad vaiko protiniams gebėjimams didžiulę reikšmę turi tėvų skaitymas jam nuo gimimo iki ketverių metų. Kuo anksčiau tėvai pradeda garsiai skaityti knygas vaikams ir sudomina knygomis, tuo didesnis vaiko IQ. Tyrėjai nustatė, kad tokių vaikų IQ yra 6 vienetais didesnis už tų, kurių šeimose knygos vaikams nebuvo skaitomos.

Vida Press

Darželio lankymas

Svarbią reikšmę vaikų IQ turi darželio lankymas, ypač palyginus su tais vaikais, kurie augo namuose nelankę darželio ir su jais nebuvo specialiai užsiimama. Darželį lankiusių vaikų IQ buvo 7 vienetais didesnis. Ir tai nepriklauso nuo to, kelerių metų vaikas pradėjo lankyti. Didesni intelekto duomenys buvo fiksuoti ir tiems vaikams, kurie lankė tik priešmokyklinę grupę, ir tiems, kurie į vaikų ugdymo įstaigą buvo atiduoti visai mažyčiai.

Reikia pažymėti, kad didesni protiniai gebėjimai buvo nustatyti tiems vaikams, kurie nelankė vaikų darželio, tačiau buvo ugdomi papildomai - lankė įvairius kalbinę bei intelektinę jų raidą skatinančius užsiėmimus - mokyklėles, būrelius ir pan.

Vida Press

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis