Kiek laiko reikia pabūti saulėje, kad gautume dienos vitamino D normą

Lietuvoje net ir vasarą saulės nebūna per daug ir nors vitamino D atsargų žiemai „neprisiruošite“, reikėtų pasistengti saulėtą metą išnaudoti maksimaliai.

Konsultuoja vaikų ligų gydytoja Laima Bulikaitė.

„Iš atostogų saulėtuose kraštuose vaikai grįžta labai pasikeitę – gyvybingesni, žvitresni, smalsesni, geresnės nuotaikos. Tai dėl vitamino D, kurio saulėje maudytas organizmas kasdien susirinkdavo tiek, kiek reikia“, – sako vaikų ligų gydytoja.

Kodėl svarbus vitaminas D?

Vitaminas D svarbus ne tik kaulams ir dantims, nes reguliuoja mineralinių medžiagų (kalcio, fosforo, magnio) apykaitą, kalcio ir fosforo „įsiurbimą“ žarnyne ir padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse, įrodytas jo poveikis ir širdžiai, smegenims bei psichikai. Be to, vitaminas D stiprina imunitetą, jo nestokojantieji yra atsparesni peršalimo ligoms.

Žmogaus organizmas sugeba pats pasigaminti vitamino D. Kad tai įvyktų, reikia mažiausiai 15 min. kasdien pabūti lauke saulės šviesoje. Tačiau vėsiuoju metų laiku saulė šviečia ne kasdien, o vasarą ji pavojinga.

Kaip gauti „geros“ saulės?

Kūdikiui iki 6 mėn. užtenka saulės pro medžių properšas, vyresniam galima pasimaudyti jos spinduliuose maždaug 10 min. kasdien, bet ne vidurdienį, kai labai karšta. Neleiskite vaikų į saulę nuo 11 iki 16 val., kai ši ypač aktyvi.

Jei diena šilta, medžių paunksmėje, pavėsyje galima ir reikėtų leisti vaikučiams pabūti be drabužėlių (kad pasigamintų reikiamas kiekis vitamino D, turėtų būti atidengta ketvirtis odos paviršiaus ploto), tačiau kepurė nuo saulės vis tiek būtina.

Verta atminti, kad iki 85 proc. saulės spindulių prasiskverbia ir pro debesis, todėl debesuotomis vasaros dienomis taip pat turime jų saugotis.

Jei ilgiau tenka būti saulėje, geriausia apsauga nuo žalingųjų UV spindulių ir galimų nudegimų yra tinkama apranga. Nupirkite medvilninių, drobės ar plono lino drabužėlių – marškinėlių ilgomis rankovėmis, kelnių, ilgų suknyčių mergaitėms. Net ir pro drabužėlius prasiskverbs pakankamai saulės spindulių.

Vida Press

Ar vasarą reikia duoti papildomai vitamino D, jei vaikas kasdien būna lauke? Gal sumažinti dozę?

Vitamino D skiria ir dozę nustato gydytojas kiekvienam vaikui. Vitamino D dozė priklauso ne nuo sezono.

Su saule gaunamo vitamino D perdozuoti neįmanoma, nes jo perteklius organizme virsta neaktyvia forma. Papildomai vartojamas vitaminas D kaupiasi organizme, todėl savavališkai jo dozę didinant nesunku perdozuoti.

Vitamino D trūkumą ar perteklių parodo kraujo tyrimas, kurį įvertina vaiko gydytojas.

Birželio mėnesio (Nr. 6) TAVO VAIKO žurnale skaitykite:

Tendencija: motinystė „be saldiklių“

Greit pavargsta

Išnešioti, bet gimę laiku

Vaikui – vieni
Nestabdyk iniciatyvos

Vaikas - „pasaulio bamba“
Kas tuomet?

Išsamus žurnalo anonsas – ČIA.

Žurnalo prenumerata geriausiomis sąlygomis – ČIA.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis