Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Saulės ir laimės vitaminas Pik-Nik sūrio lazdelėse

Vitaminas D vaikams būtinas, – tai žino kiekviena mama, tačiau Lietuvoje jo trūksta beveik 90 proc. vaikų.

Ne veltui šis stebukladarys vadinamas saulės vitaminu – beveik visą jį gauname dėl saulės poveikio ir tik 10 proc. – su maistu. Deja, mūsų mitybos įpročiai yra tokie, kad su maistu vitamino D gauname labai mažai. Tad iš kur gauti vitamino D?

D vitamino stygiaus epidemija

Vitamino D stygius – didelė problema visame pasaulyje, labiausiai jo trūksta nuo pusiaujo nutolusiuose kraštuose. Mes patenkame į vitamino D deficito zoną, nes saulėtų dienų ne tiek ir daug, o ir per jas slepiamės po skėčiais ar tepamės saulės kremais. Kas nutinka, kai vitamino D trūksta? Jei žmogus skundžiasi raumenų silpnumu, mėšlungiu, kaulų, kūno skausmai, lėtiniu nuovargiu, nemiga, bloga koncentracija, kūno masės didėjimu, reikėtų pagalvoti apie vitamino D trūkumą. Ilgalaikis vitamino D trūkumas gali paskatinti daugybę ligų: cukrinį diabetą, kaulų lūžius, dantų ligas, širdies ir kraujagyslių ligas, metabolinį sindromą, depresiją, nuotaikų svyravimą, lėtinį nuovargį, autoimunines ligas ir kt.

Vitamino D ypač trūksta vaikams, paaugliams ir vyresnio amžiaus žmonėms.

Išeitis – produktai, praturtinti vitaminu D

Pasaulio mitybos specialistai ir technologai stengiasi išspręsti vitamino D problemą ir juo praturtina maisto produktus. Išsivysčiusiose šalyse vitamino D problema sprendžiama valstybiniu lygiu, skatinama maisto, praturtinto vitaminu D gamyba, todėl ten tėvai neabejodami perka tuos sausus pusryčius, sultis, pieno produktus, kurie praturtinti vitaminu D.

Vienas iš tokių unikalių produktų – sūrio lazdelės, kurias vaikai labai mėgsta. Atlikus „Pik-Nik" sūrio lazdelių maistingumo tyrimą, paaiškėjo, kad jose natūraliu būdu susidaro vitamino D (taip pat ir kalcio, fosforo bei vitamino A). Ir šio vitamino lazdelėse yra ne „pėdsakai", o realus 13µg/100g kiekis. Tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo suvartoti kiekio (100 g sūrio yra 260 proc. vitamino D dienos normos).

Kalcis ir vitaminas D – tobulas duetas sūrio lazdelėse

Vitaminas D ir kalcis – neatsiejamas duetas, nes tik tuomet, kai organizme pakanka vitamino D, kaulų statybininkai – kalcis bei fosforas – padeda formuotis kauliniam audiniui. Jei valgysime daug kalcio ir fosforo turinčių produktų, tačiau trūks vitamino D, norimo efekto nebus...

Vartojant vitaminu D praturtintus pieno produktus, nušaunami du zuikiai – vienu metu gaunama piene esančio kalcio ir sykiu – šį kalcį padedančio įsisavinti D vitamino.

Sūrio lazdelėje – sveikatos užtaisas

Dažniausiai patys sveikiausi produktai nėra labai skanūs... Mamos dalinasi patirtimi, kaip pripratinti prie brokolių ar kruopų. Kalbant apie sūrio lazdeles, – jokių gudrybių nereikia, nes vaikai plėšomas sūrio lazdeles labai mėgsta. Tai idealus užkandis tarp valgymų, puikūs pusryčiai. 100 g sūrio lazdelių yra:

Kalcis. 660mg/100g – tai atitinka 82,5 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Fosforas. 350mg/100g – tai atitinka 50 proc. rekomenduojamo paros kiekio.

Vitaminas D. 13µg/100g – tai atitinka net 260 proc. rekomenduojamo paros kiekio.


Užsakymo nr.: PT_72655082

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?