„Skrajojantis stogas“ vaikus mokė kūrybos disciplinos ir laisvės 

Ką veikti baigus mokyklą? Kokios yra karjeros galimybės Lietuvoje? O kas tas kūrybiškumas ir kam jo reikia kasdien? Šie ir panašūs klausimai buvo narpliojami mokyklose ir kitose erdvėse projekto „Skrajojantis stogas“ metu. Įvairių sričių lektoriai ir menininkai mokė vaikus kūrybinio mąstymo paslapčių, o tris mėnesius trukusį projektą 06.14 d. vainikuos pačių dalyvių sukurtas teatro spektaklis Užupio meno inkubatoriuje. 

Projekto rengėjai sako, kad kūrybiškumo ir savirealizacijos temomis su vaikais ir paaugliais ypač svarbu kalbėtis – ne tik įmesti juos į informacijos ir patarimų srautą, bet ir diskutuoti, klausytis jų, matyti jų reakciją, įžvelgti lūkesčius. Galų gale – išmokyti kelti klausimus ir žvelgti į ateitį ir iš šiandienos, ir iš rytdienos perspektyvų – būtent tokie įgūdžiai gali lemti atsakingesnius jauno žmogaus pasirinkimus ir požiūrius ateityje. Kūrybiškumo ugdymo lektorius Kipras Šumskas pažymi, kad net ir moderniausios žinios nebūtinai apsaugos nuo netobulų sprendimų, pavyzdžiui, renkantis profesiją jaučiant didžiulį aplinkos spaudimą. Tačiau realesnis tikrovės vertinimas, smalsumas bei kūrybiškumas gali žmogų ištraukti beveik iš bet kurios situacijos.


„Kiekvienas iš mūsų lektorių pasakojo apie savo patirtis, bet iš esmės visi kalbėjome apie tą patį – kaip kūrybiškumą galime naudoti kasdieniame gyvenime. Kaip dirbti savo darbą ir jame jaustis laimingam. Ir kaip išgyventi dienas, kai taip tikrai nesijauti. Galiausiai – kaip apskritai rasti darbą. Juk kai žvelgi iš moksleivio perspektyvų, priekyje dažnai matai tik milijoną grėsmių ir įtampų. Tad pirmiausia mėginome nuraminti paauglius, leisti jiems atsipalaiduoti. O tada jau diskutavome apie kūrybišką susidūrimą su jiems aktualiomis problemomis“, – sako Kipras.


Akimirka iš užsiėmimo su vaikais
Akimirka iš užsiėmimo su vaikais
Organizatorių archyvas


Diskusijas lydėjo ir praktiniai kūrybos užsiėmimai. Edukatorė Gabija Kartoveckytė kvietė mokinius išbandyti pačias įvairiausias kūrybiškumo formas bei technikas. Užupio meno inkubatoriuje vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse vaikai susipažino su pojūčiu teatru, kūrė maisto produktų kompozicijas, didelio susidomėjimo sulaukė ir pinhole fotografavimo technikos dirbtuvės – jų metu dalyviai gamino fotoaparatą ir pirmąsias menines nuotraukas ryškino taip pat pačių pasigamintoje mobilioje fotolaboratorijoje. 


Projektą simboliškai apibendrins šešėlių teatro spektaklis „Bajoraičio kelionė: undinių krantas“, į kurį jaunieji kūrėjai žiūrovus pakvies šį penktadienį, „Kultūros nakties“ festivalio dieną, 15 val. Užupio meno inkubatoriaus projektinėje erdvėje „Galera“ (Užupio g. 2A). Dalyviai patys kūrė siužetą, dekoracijas, įkvėpimo ieškojo ir Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje.


Su teatro specifika vaikus supažindinusi Gabija į šį pasirodymą kviečia ir žiūrovus: „Sukūrėme istoriją, pasiskirstėme vaidmenimis ir – kibome į įgyvendinimą. Dauguma vaikų su vaidyba – ir juolab su didelio formato šešėlių teatru – susidūrė pirmąkart, tačiau, manau, su jauduliu susitvarkėme puikiai. Įdėjome daug pastangų ir ne mažiau širdies, todėl raginame visus užsukti ir palaikyti jaunąjį meną. Vaikai tikrai džiaugsis sulaukę jūsų įvertinimo, o jūs pamatysite, koks iš tiesų gali būti pašėlęs kūrybos stogas tada, kai jo nevaržai ir paleidi į laisvę“.


Dirbtuvės galerijoje.
Dirbtuvės galerijoje.
Organizatorių archyvas


Projekto „Kūrybinio mąstymo praktika. Skrajojantis stogas“ lektorių komandai vadovavo kūrybiškumo ugdymo lektorius Kipras Šumskas, su moksleiviais taip pat bendravo kriminologas, mediatorius, teisininkas Rokas Uscila, fotografė, socialinių projektų autorė ir žinoma visuomenininkė Neringa Rekašiūtė, verslininkas Elvinas Predkelis, išradėjas Julijonas Urbonas ir pasauliui gerai pažįstamas gatvės menininkas Ernestas Zacharevičius. Praktinėse dirbtuvėse vaikams padėjo Užupio meno inkubatoriaus rezidentai.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis