Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Vilniuje atidaryta paroda kviečia pasinerti į virtualią realybę

Šiandien, kovo 1 dieną, Vilniaus „Akropolyje" duris atvėrė virtualios realybės paroda, kurioje iki birželio pirmos dienos lankytojai galės išbandyti skirtingas virtualios realybės patirtis.

Atėjusieji į „Akropolio“ antrą aukštą ir įsigijusieji bilietą, galės išbandyti skirtingas virtualių patirtis. Visos jos yra labai skirtingos, todėl kiekvienas ras labiausiai jam patinkančią. Štai vienoje iš jų – irklavimo simuliatoriuje – bus galima pasijusti profesionaliu irkluotoju ir Galvės ežere nuplaukti kelis šimtus metrų.

Atėję į kitą stotelę, tapsite parasparnininku, sklandančiu virš miesto stogų, o nusileisite ant Kauno technologijos universiteto stogo. Jeigu esate azartiškas, jums patiks valdyti ginklus ar tapti lankininku. Futbolo aistruolių laukia jiems skirta stotelė, mėgstančių greitį - lenktynių trasa.

Sumanymas surengti didžiausią regione virtualios realybės patirčių parodą, pasak „Litexpo" generalinio direktoriaus Mindaugo Rutkausko, gimė norint kuo didesnei grupei žmonių rytojaus technologijas pristatyti jau šiandien: „Ši paroda skirta jauniems, inovatyviems ir smalsiems žmonėms. Tiems, kurie ieško naujovių, yra girdėję apie virtualią realybę. Labai tikimės, kad sulauksime ir tų, kurie pirmą kartą ją išbandys. Ši paroda nerekomenduojama vaikams iki 7 metų, o vaikai iki 12 kviečiami ateiti su tėvais. Parodą sukūrėme taip, kad kiekvienoje iš dešimties stotelių žmogus pabūtų ne ilgiau kaip penkias minutes, tada galėtų pailsėti, pereiti prie kitos stotelės. Išbandant virtualios realybės patirtis, galima pasirinkti skirtingus lygius. Pavyzdžiui, žaidime, kuriame reikia kardu pataikyti į vaisius, galima rinktis lygį, kur bus keli vaisiai, o kitame lygyje jų iš dangaus jau kris šimtai".

Organizatoriai tikisi, kad visos patirtys bus įdomios lankytojams, ir kiekvienas ras labiausiai patinkančią pagal savo pomėgius, charakterį, temperamentą. „Man pačiam labai įdomu buvo piešimas erdvėje. Gauni į rankas teptuką, pasirenki spalvas ir pieši. Tai ne 3D piešimas, tai erdvinis piešimas aplink save. Gali sau nusipiešti namą, bet tai nėra lengva, nes turi suprasti, kokia yra objekto struktūra. Tai padeda lavinti geometrijos įgūdžius. Pavyzdžiui, turi suprasti, kaip atrodo kubas, ir kai jį nusipieši erdvėje, gali į jį įlįsti ir išlįsti. Man pačiam tai buvo labai įdomu ir netikėta", - sako Mindaugas Rutkauskas, Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo" direktorius.

Programinę įrangą kuriančios bendrovės „Telesoftas" verslo plėtros direktorius Vytas Taujanskas džiaugiasi, kad net trys iš dešimties virtualios realybės patirčių yra lietuviškos. Likusios – užsienio kūrėjų, tačiau tokios, kurias parodos organizatoriai kruopščiai testavo ir atrinko kaip įdomiausias.

„Dvi lietuviškos virtualios realybės patirtys yra sporto simuliatoriai. Smagu pairkluoti Galvės ežere, pamatyti gražių Trakų vaizdų, o tuo pačiu ir šiek tiek pasportuoti, kita virtualios realybės patirtis leidžia pajusti, ką reiškia sklandyti ore su parasparniu. Trečioji lietuviška virtualios realybės patirtis - visiškai naujas galvosūkių žaidimas „Hurl", sukurtas įmonės „Telesoftas". Tai yra krepšinio ir galvosūkių hibridas, kurio tikslas - pataikyti kamuoliu į tikslą, tačiau atmušant jį nuo skirtingų platformų. Labai įtraukiantis ir įdomus žaidimas", - sako pašnekovas.

DELFI / Kiril Čachovskij

Pirmą kartą virtualios realybės akinius užsidėjęs žmogus gali paklausti – ar tai nekenkia akims, smegenims? Vytas Taujanskas: „Kaip ir bet kuris naujas išradimas, virtualioji realybė gali būti panaudojama įvairiems tikslams. Knygos buvo, turbūt, pirmas toks žmonijos išradimas, kuris leido pasinerti į svajones ir išgalvotus pasaulius. Vėliau atsirado internetas, kompiuteriniai žaidimai, virtuali realybė. Visais išvardintais atvejais galioja ta pati taisyklė – žmogus turi jausti saiką ir pats save kontroliuoti. Jeigu esi jaunas žmogus ir nesugebi pats to kontroliuoti, turi padėti vyresnieji žmonės, kurie yra šalia tavęs. Kaip ir bet kuris kitas išradimas, šis gali būti naudojamas kilniam tikslui ir piktiems kėslams".

Abu kalbinti pašnekovai įsitikinę, kad ši paroda gali tapti smagia šeimos laisvalaikio pramoga. Į klausimą, ar galima į ją atsivesti močiutę, atsako teigiamai. Pasak jų, močiutės ir seneliai, išbandę virtualią realybę, dažniausiai lieka sužavėti.

Paroda veiks iki birželio 1 dienos kiekvieną darbo dieną nuo 10 ryto iki 22 vakaro.

Bilietą galima įsigyti internete arba atėjus vietoje. Kiekvienai patirčiai skiriama po 5 minutes. Kiekvienoje stotelėje yra laikrodžiai, kurie padės žaidėjui paisyti skiriamo laiko limito.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?