Apklausa: net 98 proc. mokytojų savo pamokose naudoja skaitmenines mokymosi priemones

Nuotolinio ugdymo metu įvertintos skaitmeninės mokymosi priemonės užmirštos nelieka ir sugrįžus į mokyklos suolą. Įmonės „Ateities pamoka“ atlikta mokytojų apklausa patvirtina, kad net 98 proc. mokytojų šias priemones ir toliau aktyviai naudoja savo pamokose.


Mokymosi aplinkų duomenys rodo, kad vartotojų aktyvumas šiais mokslo metais šiek tiek sumažėjo.

 

„Tai, kad šiais mokslo metais didžioji dalis mokyklų mokosi kontaktiniu būdu, atsispindi skaitmeninės mokymosi platformos „Eduka klasė“ naudojimo statistikoje. Vartotojų aktyvumas sumažėjo 23 proc., lyginant su 2020-2021 mokslo metais“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Edgaras Jasalinis, „Ateities pamoka“ vadovas.

 

Tačiau lyginant su priešpandeminiais metais, skaitmeninių mokymosi priemonių naudojimas vis dar yra labai aukštas – net 300 proc. lenkia 2018-2019 mokslo metus. E. Jasalinio teigimu, tai tik patvirtina, kad šiuolaikiniai mokymosi būdai yra mielai naudojami Lietuvos mokyklose.

 

Statistika rodo, kad moksleiviai ir pedagogai prie skaitmeninių mokymosi platformų jungiasi skirtingu metu. Mokytojai aktyviau išnaudoja rytinį laiką, moksleiviai – popietinį.

 

Pasak E. Jasalinio, šiais mokslo metais daugiausiai laiko moksleiviai praleidžia mokydamiesi matematikos, toliau rikiuojasi lietuvių kalbos ir literatūros pamokos.

 

Tai, kad skaitmeninis turinys yra tapęs neatsiejama ir kontaktinio mokymosi dalimi, patvirtina ne tik 81 proc. apklausoje dalyvavusių mokytojų, tačiau ir augantis skaitmeninių užduočių naudojimas.

 

„Statistika išties iškalbinga – šiais mokslo metais „Eduka klasėje“ moksleiviai jau išsprendė 2,7 karto daugiau užduočių nei praėjusiais metais. Kaip ir prieš metus, aktyviausiai skaitmenines užduotis sprendžia aštuntokai. Šiemet jie jau atliko daugiau užduočių nei praėjusiais metais išsprendė visi moksleiviai kartu“, – apibendrina Jūratė Mikulevičiūtė, įmonės ugdymo turinio grupės vadovė.

 

Antroje vietoje pagal išspręstų užduočių kiekį – ketvirtokai, treti liko šeštokai, o mažiausiai laiko tam skyrė pirmokai ir vienuoliktokai.

 

Mokytojų apklausa parodė, kad nuotolinis ugdymas paskatino pedagogus atviriau ir greičiau priimti naujas mokymosi priemones.

 

„Iššūkių negailėjęs nuotolinis mokymas į ugdymo įstaigas įnešė ir itin teigiamų pokyčių. Maždaug pusė respondentų atsakė, kad tai paskatino domėjimąsi naujomis mokymosi priemonėmis, o 27 proc. pedagogų pradėjo labiau personalizuoti mokinių ugdymą informacinių technologijų pagalba“, – apklausos atsakymus apžvelgia E. Jasalinis.

 

Nemaža dalis mokytojų patvirtina, kad nuotolinis mokymas prisidėjo prie jų tobulėjimo. 72 proc. apklaustųjų pagerino skaitmeninio raštingumo įgūdžius, 56 proc. aktyviau ieško informacijos įvairiuose šaltiniuose, o 48 proc. mokytojų sustiprino kūrybiškumo kompetenciją.

 

Įmonė „Ateities pamoka“ Lietuvos mokytojų apklausą atliko balandžio 29 – gegužės 02 d. Apklausoje dalyvavo apie 900 pedagogų.

 


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis