Kaip išmintinga elgtis, jei vaikas spalvina netikroviškai?

Mamos klausimas: „Mano puspenktų metų sūnus piešia piešinius ir knygeles spalvina bet kokiomis spalvomis, netikroviškai. Ar turėčiau jį stabdyti ir aiškinti, kokios spalvos turi būti dangus, jūra, gėlės, miškas, obuolys ir pan.? Ar stabdydama nesugniuždysiu jo kūrybiškumo?“

"Kritikuoti vaiko piešinio tikrai nereikia, tai tikrai gali būti jo kūrybiškumo išraiška, toks jo šios dienos požiūris. O gal jam pavyko sumaišyti kelias spalvas ir taip patiko naujas atspalvis, kad nusprendė ir dangų juo nuspalvinti? - sako Jelena Černyš, VšĮ „Next karta“ ankstyvojo ugdymo centro įkūrėja, metodininkė, sertifikuota ankstyvojo muzikos ugdymo specialistė. - Tačiau būtina atminti, jog kritikuoti ir komentuoti, rodyti pavyzdį – tai skirtingi dalykai. Aš patarčiau drauge su vaiku pasivaikščioti gamtoje, atkreipti jo dėmesį į gamtos spalvų ir atspalvių grožį, nuoširdžiai bendrauti, kalbėtis apie tai.


Kitą piešinį galima piešti kartu: mama nupieštų savo gamtą, o berniukas ant kito lapo popieriaus – savo. Taip mama gali parodyti pavyzdį, kuris sūnui gali būti labai svarbus. Svarbiausia žinoti, kad jis suvokia, kokia iš tikrųjų yra obuolio, žolės ar saulės spalva ir gali teisingai jas įvardyti. O jeigu jis nori obuolį šįkart nupiešti violetinį, o saulę – mėlyną, tegu šis violetinis obuolys ir mėlyna saulė tampa išskirtiniu jūsų šeimos simboliu, kurį galbūt verta prikabinti magnetuku prie šaldytuvo ar net įrėminti!"


Apie tai, kada vaikai pradeda pažinti spalvas, kodėl vieni teisingai jas įvardyti pradeda vos išmokę rišliai kalbėti, tuo tarpu kiti spalvas ir atspalvius painioja kone iki mokyklos, skaitykite šiame straipsnyje "Kada vaikai pradeda pažinti spalvas ir kuomet verta sunerimti?"

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis