Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

15 priežasčių, kodėl vaikas mokosi ne taip gerai, kaip jūs tikitės

Kodėl gerai besimokantis vaikas staiga ėmė gauti prastesnius pažymius? Atrodytų, niekas nepasikeitė – mokykla ta pati, mokytojai irgi, tik pažymiai gerokai suprastėjo. Kodėl taip nutinka?

1. Taip gali būti dėl to, kad vaikas paprasčiausiai neišmokytas mokytis: negali teisingai paskirstyti laiko ir susikaupti, išskirti prioritetus. Skaitymo ir atminties problemos turi didelės įtakos vaiko akademiniams gebėjimams bei rezultatams.


2. Dažnai vaikas nemoka susiorganizuoti. Jeigu bėgant laikui darbo apimtys didėja, moksleiviui paprasčiausiai nusvyra rankos ir jis nieko nebedaro. Tokiose situacijose vaikams reikia pagalbos: galima sudaryti dienos planą, kuriame būtina atsižvelgti, kiek laiko reikia vienai ar kitai užduočiai. Taip vaikas mokosi planuoti.


3. Labai daug vaikų dėl įvairių priežasčių sukausto baimė: jie bijo padaryti klaidą, kalbėti prie lentos, bijo, kad iš jų juoksis, kompleksuoja dėl išvaizdos. Būtent baimė didžiąja dalimi paralyžiuoja vaiko sąmonę ir trukdo ne tik mokytis, bet paprasčiausiai džiaugtis gyvenimu.


4. Klasės kolektyvo branduolys nenusiteikęs mokytis, o vaikui nepakanka jėgų pasipriešinti šiam spaudimui. Nenorėdamas užsitarnauti „moskliuko" reputacijos, vaikas priverstas tikslingai orientuotis į kitus užsiėmimus. Tokiu atveju, be abejo, pats geriausias sprendimas yra pakeisti mokyklą ar bent jau klasę.


5. Konfliktas su mokytojais. Ne taip svarbu, kas kaltas. Svarbiausia yra tai, kad tokia atmosfera mokymosi neskatina. Jūs bet kokiu atveju privalote palaikyti savo atžalą.


6. Pasitaiko, kad mokytojas pamokos metu šaukia ar garsiai kalba. Jeigu moksleivis netoleruoja pakelto tono, vaiko psichikoje užgimsta baimė, apie kurią rašyta aukščiau.


7. Vaikas negali įsisavinti medžiagos dėl to, kad nesupranta mokytojų aiškinimų arba dėl praleistų pamokų. Kai susikaupia mokymosi spragos, geriausia iš anksto kreiptis pagalbos į repetitorių.


8. Yra vaikų, kuriems sunku susikaupti, todėl jiems labai sunku ilgą laiką atlikti vieną ir tą patį veiksmą. Šiuo atveju būtina mokinti vaiką kantrybės ir atlikti pradėtą darbą iki galo. Galimi variantai: dėlionių dėliojimas, be to, tai galima daryti ir su kompiuteriu. Būtų gerai, jeigu su vaiku dėliones dėliotumėte ir jūs. Mama gali mokinti vaiką įvairių rankdarbių, sudėtingų patiekalų ruošimo. Pasitelkite savo kūrybiškumą.


9. Dėl prastos disciplinos ar nemokėjimo klausyti, mokinys praleidžia pro ausis visą informaciją, o paskui prastai pasiruošia kitam užsiėmimui. Čia būtini žaidimai ir veiksmai, kurie lavina dėmesį, gebėjimą susitelkti į atliekamą darbą.

10. Bloga vaiko savijauta, ypač „pereinamuoju laikotarpiu", kai paauglystės metu dėl hormonų skauda galvą. Šiuo laikotarpiui svarbus miego režimas, taisyklinga mityba ir normalus poilsis.


11. Prasta atmosfera namuose dėl tėvų santykių, mažesnių brolių ir seserų ar panašiai.


12. Jeigu šeimoje skyrybos ar kitos netektys, nereikia tikėtis, kad vaikas gerai mokysis. Emocinis sukrėtimas neigiamai atsiliepia ne tik fizinei, bet ir emocinei sveikatai.


13. Jeigu dėl skyrybų pasikeičia šeimos sudėtis, vaikas dažnai prisiima suaugusiųjų funkcijas, kurios dažnai jam ne pagal jėgas. Suprantama, tokiais atvejais jam ne mokslai galvoje.


14. Dėl akceleracijos ar prieigos prie informacijos apie seksualinį gyvenimą, vaikas gali būti psichologiškai nepasiruošęs tam, kokia informacija jį „užgriūva“. Todėl čia labai svarbus ne tik tėvų informuotumas – ką vaikas skaito, kokius filmus žiūri, kokiuose tinklalapiuose lankosi – bet ir pasitikėjimu grįsti santykiai tarp tėvų ir vaiko, galėjimas aptarti tai, ką vaikas pamatė ar perskaitė.


15. Vaikui neišugdytas atsakomybės jausmas. Psichologai rekomenduoja, kad jau nuo pradinių klasių reikia susitarti: sudaryti žodinę sutartį dėl kokių nors užduočių atlikimo. Tokioje sutartyje būtinai turi būti „punktas" apie tai, kas bus, jeigu viena iš pusių nesilaikys savosios sutarties dalies.


Svarbiausia yra palaikyti nuolatinį kontaktą su vaiku, žinoti, kuo jis gyvena ir domisi. Taip jūs galėsite rasti išeitį praktiškai iš bet kokios situacijos ir įveikti nemalonumus mokykloje.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?