Pajudėkim: 10 smagių žaidimų lauke

(1)

Savaitgalis parke, kaime ar sodyboje pas draugus? Tokiu atveju jums tikrai prireiks smagių ir judrių žaidimų, kuriuos galima žaisti gryname ore. Juos pateikia Kauno apskrities visuomenės sveikatos ugdymo centro sveikatos edukologė Ilona Brazulevičienė.

10 smagių žaidimų, skirtų lavinti vaikų fizinį aktyvumą


Atspėk, kas esi


Žaidimo aprašymas: Kiekvienam žaidėjui ant nugaros priklijuojamas užrašas, kas jis toks yra (galima pasirinkti temą, parinkti animacinių filmukų ar knygų herojus). Žaidimo tikslas yra išsiaiškinti, kas toks esi. Tam, kad išsiaiškintum, reikia eiti prie kitų žaidėjų ir užduoti jiems klausimus. Į klausimus žaidėjai turi atsakyti tik ,,Taip" arba ,,Ne".


Pradingęs žaidėjas


Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sustoja ratu, vienas žaidėjas stovi centre. Jam užrišamos akys. Tada visi rate esantys žaidėjai susikeičia vietomis ir vienas žaidėjas išeina iš kambario. Viduryje esančiam žaidėjui atrišamos akys ir jis per vieną minutę turi nustatyti ko trūksta. Tam žaidėjui, kuris buvo išėjęs kitą kartą užrišamos akys.


Dienos vardas


Žaidimo aprašymas: Indėnai ir šiais laikais turi tradiciją kiekvienos dienos rytą išeiti į gamtą valandą laiko tam, kad pabūtų su savimi, pajustų savo ryšį su gamta ir suprastų koks yra jo vardas šiandien - su kuo jis šiandien susitapatina (samana, paukštis, debesis ir pan.). Žaidėjai išeina į mišką, laukus ir turi penkiolika minučių pabuvimui su savimi.


Pasigirdus sutartam signalui visi susirenka ir grupėje pasako savo dienos vardą.


Drakono uodegų dvikova 


Žaidimo aprašymas: Dabar kiekvienas žaidėjas pasiverčia ,,mažu drakonu,,. Jie turi po uodegą- kiekvienas žaidėjas, ant diržo, arba ant kelnių prisiklijuoja gerai matomą ženklą: nosinę, skarelę, tualetinio popieriaus. Dabar tie drakonai įeina į ,,areną,, - gerai pažymėtą vietą. Tada pasigirsta drakonų riaumojimai ir jie puolą vienas kitą norėdamas nutraukti uodegą. ,,Drakonai" kurie nebeturi savo ,,uodegos" palieka žaidimo lauką, bet jeigu jie turi kieno nors kito nuplėštą uodegą, tada išeina už lauko ribų, jie ją užsideda ir gali vėl dalyvauti žaidime.


Variacija: vietoj vieno mažo drakono, gali būti sudaromi didesni drakonai nuo 3 iki 5 žaidėjų. Tam tikslui jie turi apsikabinti vieną kitą už juosmens. Pirmas gaudo kito drakono uodegą, o paskutiniam priklijuojama uodega. Mažesniems žaidėjams patartina daryti mažesnius drakonus, nes dideli drakonai lengviau susižeidžia.


Kinietiškas futbolas


Aprašymas: Žaidėjai sustoja ratu. Kiekvienas išskečia kojas ir pėdas suglaudžia su kaimynų pėdomis. Tarp kojų yra vartai. Rankos saugo vartus nuo kamuolio. Atsitūpti negalima. Jei įmušamas įvartis, žaidėjas toliau gina savo vartus tik viena ranka, jei įmušamas antras įvartis, žaidėjas atsisuka nugara į ratą. Galima žaisti vienu, dviem ar daugiau kamuoliukų.


Kobros


Žaidimo aprašymas: Reikia dviejų skarelių akims užrišti ir dviejų varpelių. Visi žaidėjai sustoja ratu ir susikabina už rankų. Du savanoriai stovi rato viduryje ir susitaria, kuris kurį gaudys. Jiems užrišamos akys ir kiekvienas gauna po varpelį. Žaidėjas, kuris gaudo, skambina verpeliu, kai nori sužinoti kito žaidėjo buvimo vietą, o gaudomas žaidėjas privalo atsiliepti savo varpeliu į gaudančiojo skambinimą. Kai pavyksta sugauti, tada žaidėjai keičiasi gaudytojo ir gaudomojo vaidmenimis. Žaidimas tęsiamas toliau su kita pora žaidėjų.


Mazgas


Žaidimo aprašymas: Grupėje gali būti daugiausia 12 asmenų (dalyvių skaičius turi būti lyginis).


Grupė sustoja glaudžiai į ratą , taip kad liestųsi pečiais, užsimerkia ir ištiesia rankas į rato vidurį susikabina su dviem skirtingais asmenimis. Negalima susikabinti rankomis su greta stovinčiais asmenimis. Po to vienas iš grupės asmenų pasiunčia savo dešine ranka spustelėjimą. Pajutęs spustelėjimą kitas dalyvis turi jį pasiųsti toliau. Kol spustelėjimas sugrįš pirmajam, jį turi pajusti visi grupės nariai. Jeigu taip neatsitiks, grupė turi paleisti rankas ir susikibti iš naujo. Kai šis patikrinimas atliktas, galima pabandyti išnarplioti šį mazgą nepaleidžiant rankų.


Pagal ūgį


Žaidimo aprašymas: Tegul dalyviai užsimerkę ir nekalbėdami pabando sustoti pagal ūgį.


Pasivaikščiojimas debesimis


Aprašymas: Du stalai nemažu atstumu vienas nuo kito yra dvi kalno viršūnės. Vienas žaidėjas turi pereiti nuo vienos viršūnės ant kitos neleisdamas žemės- per debesis, kurie yra kiti grupės nariai. Žaidėjas turi eiti pats, ,,debesys" negali jo nešti. Per dvidešimt minučių tai reikia atlikti šešiais skirtingais būdais (kaskart eiti per debesis gali kitas žaidėjas). Užduotis gali būti pasunkinama uždraudžiant kalbėtis arba einančiam per debesis užrišant akis.


Sekti paskui ranką


Aprašymas: Žaidžiama poromis. Vienas laiko delną netoli kito veido ir jį pamažu vedžioja kairėn, dešinėn, į viršų, į apačią, suka ratu ir t.t. Kitas seka akimis ir juda paskui delną, stengdamasis išlaikyti tą patį atstumą. Tempas pamažu didinamas. Po kurio laiko porų partneriai pasikeičia vaidmenimis.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis