Kaip karantino metu nepasimesti ir tinkamai tęsti savo vaikų mokymąsi?

Jau trečią savaitę Lietuvoje besitęsiantis karantinas daro įtaką ir šalies ugdymo sistemai. Uždarius mokyklas ir ugdymo procesui persikėlus į virtualią erdvę, moksleiviai ir jų tėvai susiduria su iššūkiais, galinčiais sukelti trintį namuose, o taip pat – turėti įtakos mokslo rezultatams ateityje. Pažangius ugdymo metodus taikančio pirmojo sostinėje Vilniaus tarptautinio prancūzų licėjaus specialistai dalijasi patarimais, padėsiančiais tėvams užtikrinti sklandų atžalų mokymąsi virtualioje erdvėje.

Svarbiausia – bendradarbiavimas


Vilniaus tarptautinio prancūzų licėjaus ikipradinės ir pradinės mokyklos direktoriaus Michel Dartevelle teigimu, tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas šiuo iššūkių nestokojančiu laikotarpiu yra itin reikšmingas.


„Svarbu suprasti, kad tėvai neturi tapti mokytojais, jų vaidmuo – padėti savo vaikams kuo geriau įsisavinti mokomąją medžiagą. Savo mokykloje klasės tėvus skatiname burtis į virtualias grupes ir padėti vieni kitiems.“, – pasakoja M. Dartevelle.


Siekiant aptarti kylančius ugdymo virtualioje aplinkoje klausimus, licėjuje taip pat yra organizuojami ir kassavaitiniai virtualūs tėvų pokalbiai su klasės ar atskirų disciplinų mokytojais.


„Tai nėra naujas dalykas, tėvų ir mokytojų pokalbius organizuodavome ir anksčiau tik šįkart jie persikėlė į virtualią erdvę. Naujovė yra ta, kad kas savaitę siunčiame tėvams ataskaitą, kaip sekasi įgyvendinti ugdymo planą, kokias naujoves pradėjo taikyti mokykla ar planuojama kažką keisti. Šie pokalbiai būtini siekiant bendro tikslo – kaip įmanoma geresnio vaikų mokymosi rezultato“, – pabrėžia M. Dartevelle.


Tinkama mokymosi aplinka – viena pagrindinių taisyklių


Sumaniai pasitelkiant nuotolinį mokymąsi ir šiuolaikines technologijas, vaikai gali ugdyti tokias kompetencijas kaip gebėjimą lengvai prisitaikyti, discipliną, kūrybingumą, dėmesingumą. Specialistų teigimu, sėkmingam mokymosi procesui itin svarbu nusistatyti dienos režimą ir taisykles, kurių būtų laikomasi.


M. Dartavelle rekomenduoja vaiko mokymosi aplinkoje nepalikti nieko, kas blaškytų jo dėmesį: žaislų ar spalvinimo knygelių. „Į šalį reikėtų atidėti ir nutildyti mobilųjį telefoną, išjungti televizorių. Taip pat svarbu pasirūpinti, kad vaikas mokytųsi reguliariai – kiekvieną dieną tuo pačiu metu ir toje pačioje vietoje, tarsi jis būtų mokykloje.“


Pasak direktoriaus, pamokų ir pertraukų trukmę bei jų dažnumą taip pat derėtų nusistatyti individualiai, pagal vaiko susikaupimą, įpročius.


Svarbu vaiko „neperspausti“


M. Dartevelle pabrėžia, kad tėvams yra itin svarbu suprasti, jog namuose vaikas negali mokytis tiek pat laiko, kiek ir mokykloje. Jis priduria, kad visos dienos užduotims pradinukas turėtų skirti ne daugiau nei 4 val. Priklausomai nuo vaiko amžiaus, tėvai gali mokymosi laiką paskirstyti į kelias 10-30 min. trukmės pamokėles su pertraukomis.


Ugdymo ekspertas nuramina, kad ne viskas pradžioje gali klostytis sklandžiai, todėl nereikėtų nusiminti ir per daug reikalauti iš vaiko, kadangi jam ne visada pavyks atlikti visas paskirtas užduotis ir tai yra normalu. „Vaikui yra svarbu įskiepyti įprotį, pasibaigus dienos užsiėmimų laikui susitvarkyti visas mokymosi priemones, kadangi chaosas ir netvarka namuose trukdo sutelkti dėmesį“, – sako M. Dartevelle.


Jis taip pat rekomenduoja, kad mokymosi procesas namuose nebūtų nuobodus ar varginantis, būtina kaskart keisti vaiko veiklas, kad šis neužsibūtų per ilgai prie kompiuterio. Jam reikia paskaityti knygą, pasimankštinti, pamiegoti pietų miego ar užsiimti kita malonia veikla.


„Vaikas negali ilgai išlaikyti dėmesio, tad pertraukos ir pakankamas miegas labai svarbūs jo gerai savijautai ir mokymosi pažangai“, – priduria M. Dartevelle. 


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis