Nuotolinis ugdymas įsibėgėjo: ŠMSM apklausos duomenimis populiariausia – „Eduka klasė“

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija paskelbė balandžio 3-4 d. atliktos mokyklų apklausos duomenis apie tai, kaip, įgyvendindamos nuotolinį mokymą, šalies mokyklos renkasi Lietuvos leidėjų sukurtas turinio platformas, o bendravimui – paplitusias tarptautines programas.

Populiariausios platformos


Mokyklos ir patys mokytojai turi galimybes pagal savo poreikius įvertinti įvairių leidyklų ir kitų teikėjų skaitmeninį turinį, susidėlioti jį pagal savo veiklos metodus ir suplanuotas veiklas. Apklausa parodė, kad mokyklos daugiausia naudojasi ugdymo turiniu „EDUKA klasė“ (https://www.eduka.lt/).


„Reaguoti stengėmės labai operatyviai, prisitaikėme prie 20 kartų išaugusių lankytojų srautų, „EDUKA klasę” papildėme nauju turiniu 1-12 klasėms ir dabar sistemoje galima rasti daugiau kaip 300 skaitmeninių vadovėlių, 140 mokytojo  ir 24 000 papildomų užduočių. Didelį dėmesį skyrėme abiturientams, kuriems buvo nemokamai atvertos ne tik plačios užduočių banko galimybės, bet ir savarankiškam mokymuisi skirtos papildomos knygos. Taip pat – ikimokykliniam bei priešmokykliniam ugdymui – išplėtėme ugdymo turinį mokymosi komplektais vaikams ir rekomendacijomis pedagogams”, – teigia Milda Juonė, „EDUKA“ kuriančios leidyklos „Šviesa“ direktorė.


Prireikė papildomų resursų


„EDUKA klasės“ resursus karantino metu „Šviesa“ atvėrė visiškai nemokamai. Be to, pasak M. Juonės, iššūkių sukėlė ne tik techniniai resursai ir turinio poreikis. Teko mobilizuoti papildomas leidyklos darbuotojų pajėgas siekiant atsakyti į mokytojų klausimus, patarti, pakonsultuoti.


„Per karantino laikotarpį mūsų sistemoje užsiregistravo 22 000 mokytojų ir 190 000 mokinių. Vien padėti atsiliepti į skambučius sutelkėme 20 darbuotojų.  Žinodami, kad mokytojams ypač reikalinga įvairiapusė pagalba, sukūrėme nuotolinio mokymosi paketus su patarimais ir veiklų pavyzdžiais. Rezultatą pamatėme iš karto – dešimtimis kartų išaugo ne tik elektroninių vadovėlių skaitymas, bet ir papildomų užduočių skyrimas“, – teigia M. Juonė.


Svarbi pagalba mokytojams


„Mokymosi etapą mokyklos jau, galime sakyti, praėjo. Jis vyko spurto principu: pasirengti reikėjo labai greitai, operatyviai. Dabar pasidarėme išvadas ir einame toliau, kasdien bendraujame su pedagogais, rengiami kassavaitiniai seminarai mokyklų vadovams ir savivaldybių švietimo padalinių atstovams, stengiamės operatyviai atsakyti į visus klausimus“, – ŠMSM pranešime teigia V. Brazdeikis.


Pagalba mokytojams, seminarai ir konsultacijos šiuo metu yra didžiausias rūpestis ir turinio leidėjams.


„Surengėme itin didelių peržiūrų skaičiaus sulaukusius vebinarus, mokomuosius filmukus ir kitas iniciatyvas, padedančias mokytojams susiorientuoti „EDUKA klasės“ platformoje. Darėme nemažai veiksmų, padedančių mokykloms susiorientuoti, nuo ko pradėti nuotolinį mokymą. Ši veikla intensyviai vyksta ir toliau – mokytojams greitai parengėme ir pritaikėme metodinę medžiagą, kaip dirbti nuotoliniu būdu, ją netrukus rasite ir „EDUKA Klasėje“, – teigia M. Juonė.


Pravertė funkcionalumai


Leidėjų teigimu, viena iš populiarumo priežasčių yra ir tai, kad „EDUKA klasė“ taupo mokytojų laiką: joje įdiegtas automatinis užduočių taisymas. Yra ir galimybė diferencijuoti užduotis pagal jų sudėtingumo lygį: darbui grupėmis ir individualiai, taip pat būdai mokytojams patiems kurti savo užduotis ir testus.


Nuotolinio mokymosi metu pasiteisino vienoje vietoje kaupiama visa pamokoms skirta mokomoji medžiaga. Bendras „EDUKA klasės“ ir „EDUKA dienyno“ sprendimas leidžia ugdyti ir įvertinti mokinių pažangą toje pačioje sistemoje, taip pat analizuoti mokinių rezultatus bei dirbti įvairiuose išmaniuosiuose įrenginiuose.


Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis