Kokią žuvį sveikiausia valgyti

Dažnai nepelnytai užmirštama ir nevertinama žuvis yra tikrai vertingas produktas mūsų vaikams.

Žuvis priskiriama alergizuojantiems produktams, todėl jos nerekomenduojama siūlyti jaunesniems kaip 9–12 mėnesių kūdikiams. Kai kuriose rekomendacijose nurodoma, kad tinkamiausias laikas pasiūlyti žuvies, kai vaikas sulaukia 1 metų.

Žuvyje gausu baltymų, pvz., pusėje puodelio virtos menkės filė yra net 20 g baltymų ir mažai „blogųjų" riebalų.

Tai puikus vitaminų A, D, kalio, kalcio ir fosforo šaltinis.


Tai puikus būtinų nesočiųjų riebiųjų rūgščių šaltinis (omega–3). Šios riebiosios rūgštys itin svarbios besivystančiai nervų sistemai.


Mokslinių tyrimų duomenimis, žuvyje esančios riebiosios rūgštys patartinos gydant egzemą.


Natūraliai gaunami žuvies taukai yra vertingesni ir geriau pasisavinami, nei geriamieji žuvies taukų preparatai. Žuvis – labai maistingas ir vertingas maisto produktas. Vaikams, kaip ir suaugusiesiems, žuvies rekomenduojama valgyti ne rečiau kaip du kartus per savaitę.


Esant šiandienos ekologinei padėčiai daug kalbama apie žuvų užterštumą švinu ir gyvsidabriu. Tai dar viena priežastis, dėl kurios nerekomenduojama traukti žuvies į kūdikių valgiaraštį pernelyg anksti. Nurodoma, kad daugiausia sunkiųjų metalų būna tunuose, kardžuvėse, karališkosiose skumbrėse, rykliuose.


Ruošdami maistą mažyliui verčiau pasirinkite baltąsias žuvis, pvz., menkę, plekšnę. Puikiai tinka ir lašiša. Šios žuvys yra lengvai virškinamos ir rečiau sukelia alergines reakcijas.


Su žuvimi derantys produktai:


Brokoliai

Morkos

Obuoliai

Žiediniai kopūstai

Žirneliai

Bulvės

Lęšiai

Makaronai

Ryžiai

Miežiai

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis