Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Kad smegenys veiktų kaip tobuliausias kompiuteris

Sudėtingiausias ir aktyviausias mūsų organas smegenys – tarsi galingas kompiuteris, kurio atmintyje telpa net 4 terabaitai informacijos.

Štai kodėl mes galime įsiminti ir atpažinti mažiausiai 10 tūkstančių skirtingų kvapų ir atskirti 8 milijonus skirtingų atspalvių. Ar žinote, kaip galite pasirūpinti savo vaiko smegenimis jam dar būnant mamos įsčiose ar pirmaisiais vaiko gyvenimo metais?

Smegenis sudaro apie 100 milijardų nervinių ląstelių, kurios tarpusavyje susietos sinapsėmis. Naujų pojūčių ir naujos patirties dėka sinapsių skaičius per pirmuosius trejus gyvenimo metus auga sparčiausiai: dvejų metų vaiko smegenyse sinapsių kiekis jau toks pat kaip suaugusiojo, o trejų metų dar padvigubėja ir siekia 200 bilijonų. Su sparčiu sinapsių augimu susijęs greitas smegenų masės augimas: 380 g sveriančios naujagimio smegenys iki dvejų metų amžiaus pasiekia 1,1 kg. Suaugusiojo žmogaus smegenys sveria apie 1,3 kg, o didelę dalį išsivysčiusių smegenų sudaro riebalai.

Omega-3 – dar kūdikiui negimus

Mūsų nervų sistemai labai svarbios omega-3 riebalų rūgštys, nes jos įeina į nervų sistemos ląstelių-neuronų sudėtį, o šių rūgščių organizmas nesintetina. DHR yra gausiausia omega-3 riebalų rūgštis žmogaus smegenyse, jos kiekis didėja smegenims vystantis ir augant ir mažėja mums senstant.

Kadangi omega-3 įeina į nervų sistemos ląstelių membraną, jos reikalingos naujų sinapsių formavimuisi, t. y., dalyvauja išmokimo procese. Atliktuose eksperimentiniuose ir klinikiniuose tyrimuose įrodyta teigiama omega-3 reikšmė reguliariai jas vartojant bent 8 savaites.

Omega-3 svarbą smegenų veiklai įvairiais aspektais tyrinėja viso pasaulio mokslininkai. Geriausias to įrodymas yra tai, kad EFSA (Europos maisto saugos tarnyba) nustatė, jog kasdien suvartojant 250 mg omega-3 riebalų rūgščių padeda palaikyti normalią smegenų funkciją.

Tyrimai taip pat patvirtina ryšį tarp motinos suvartojamo DHR riebalų rūgščių kiekio ir normalaus kūdikio smegenų vystymosi. Ši Omega-3 rūgštis, motinai ją vartojant, yra naudinga normaliam vaisiaus ir žindomų kūdikių smegenų vystymuisi. Teigiamas poveikis atsiranda per parą suvartojant 200 mg DHR kartu su suaugusiems rekomenduojamu suvartoti per parą omega–3 riebalų rūgšties kiekiu, t. y. 250 mg DHR ir EPR.

Žuvų taukai – vertingiausias papildas

Švedai atliko klinikinius tyrimus su vaikais, turinčiais dėmesio sutrikimą, ir įrodė, kad omega-3 vartojusių vaikų grupė greičiau ir tiksliau atliko užduotis. Šiuo metu jie vykdo tolimesnius tyrimus su suaugusiais.

Didelė šių riebalų rūgščių kaip papildomos priemonės reikšmė esant dėmesio sutrikimui, mokymosi problemoms bei sveikstant po persirgtų smegenų uždegimų, autoimuninių ligų.

Kadangi žuvų taukai yra ir omega-3 bei vitamino D3 šaltinis, – tai pats vertingiausias papildas, kurį turėtų vartoti bet kokio amžiaus vaikai atsižvelgiant į žinomas ir rekomenduojamas normas. Žuvų taukai didina atsparumą infekcijoms, apsaugo nuo autoimuninių ligų, gerina dėmesio koncentravimą, teigiamai veikia emocijų ir nuotaikų kaitą. Medicinoje yra daug dalykų, kurių mes nežinome, todėl naudokimės tuo, ką žinome, jei tai padės nuo ligų apsisaugoti patiems ir apsaugoti savo vaikus. Juk ilgalaikis žuvų taukų vartojimas padeda išvengti ligų, pagerina smegenų funkcijos epizodinį sutrikimą.

Nepaisant omega-3 svarbos, daugelis mūsų negauna šių riebalų rūgščių pakankamai, jų nėra daugelyje maisto produktų. Turtingiausi EPR ir DHR šaltiniai yra žuvis ir jūros gėrybės, jūros dumbliai, taip pat kokybiški maisto papildai. Deja, tik nedaugelis mūsų vaikų reguliariai valgo žuvį. Jei renkatės omega-3 maisto papildus, atkreipkite dėmesį į specialiai vaikams sukurtus produktus, kurių sudėtyje yra vitamino D.

Užsakymo nr.: PT_77232189

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?