Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Žuvų taukų nauda – nuo imuniteto iki intelekto

Žuvų taukų nauda neabejojama, ji patvirtinta moksliniais tyrimais, gydytojai pataria žuvų taukų duoti kasdien jau nuo 4 savaičių amžiaus ir vartoti juos visą gyvenimą. Ką turime žinoti apie žuvų taukus?

Kodėl?

Viena didžiausių vertybių, esančių žuvų taukuose - nepakeičiamos polinesočiosios riebalų rūgštys omega-3, kurių organizmas pats nepasigamina. Šios rūgštys naudingos visam mūsų organizmui ir jo vystymuisi, o ypač reikalingos smegenims, nervų sistemai, širdžiai ir regėjimui.

Pasak sveikatos specialistų, maistinę motinos pieno sudėtį įtakoja mamos suvartotas maistas. Todėl mamos mityba turi būti sudaryta taip, kad teiktų pakankamai energijos pieno gamybai bei maistinių medžiagų sau ir maitinamam kūdikiui. Ypatingą dėmesį reikia atkreipti į papildomą omega-3, kurių sudėtyje yra riebalų rūgščių DHR, vartojimą. Smegenys ir rega sparčiausiai vystosi pirmaisiais metais, todėl labai svarbu, kad būtent šiuo laikotarpiu kūdikis gautų pakankamai omega-3 riebalų rūgščių.

Norvegai tyrė, kokios įtakos omega-3 rūgštys turi vaiko smegenims. Paaiškėjo, kad tie mažyliai, kurių mamos nėštumo metu gėrė žuvų taukų, pasižymėjo gerokai aukštesniu intelekto koeficientu negu tie vaikai, kurių mamos gėrė kukurūzų aliejų, kuris turi omega-6 rūgščių.

Žuvų taukai – taip pat puikus vaikų organizmui reikalingų riebaluose tirpių vitaminų A ir D šaltinis. Vitaminas D yra vienas svarbiausių augančiam organizmui. Naujausi tyrimai rodo, kad jo poveikis gerokai platesnis. Jis reikalingas ne tik kaulams formuotis, bet ir stiprina imunitetą, saugo nuo virusinių ir kvėpavimo takų ligų, kuriomis dažnai serga vaikai. Pusei pasaulio gyventojų, ypač vaikams, jo trūksta. Todėl šiauriečiams gerti žuvų taukus, kuriuose natūraliai gausu vitamino D, rekomenduojama ištisus metus.

Gamintojo archyvas

Kokius?

Kokybiški skysti žuvų taukai gaminami iš laisvėje sužvejotų žuvų. Didžiąją dalį naudingųjų omega-3 riebalų rūgščių žuvys pagamina pačios arba gauna iš planktono, kuriuo minta. Svarbiausia - ne žuvų taukų rūšis, o kokia juose esančių naudingų vitaminų ir omega-3 riebalų rūgščių koncentracija. Tiek skysti žuvų taukai, tiek kapsulėmis pasisavinami vienodai gerai. Vaikai iki 4–5 metų tradiciškai geria skystus žuvų taukus.

Svarbiausia pirkti patikimo gamintojo, sertifikuotus žuvų taukus vaistinėje, o ne iš atsitiktinių prekeivių. Gamintojams keliami dideli reikalavimai. Jie privalo išvalyti, išgryninti žuvų taukus nuo galimų toksinių medžiagų, pašalinti visas kitas alergiją galinčias sukelti medžiagas. Todėl žuvų taukus gali vartoti net žuvies ar jūrų gėrybių netoleruojantys vaikai. Kokybiškus žuvų taukus, kurie kruopščiai išvalomi naudojant pažangiausias technologijas ir užtikrinant aukščiausią kokybę, gerti yra saugu.

Kiek?

Rafinuotus išgrynintus žuvų taukus kūdikiams galima duoti jau nuo 4 savaičių amžiaus. Pradėti nuo galima nuo kelių lašų, dozę kasdien po truputį didinant iki 2,5 ml ir užtikrinant mažyliams reikalingą vitaminų D, A ir omega-3 dienos normą. Jau nuo ankstyvos kūdikystės vaikas per parą iš įvairios subalansuotos mitybos turėtų gauti 300- 350μg vitamino A ir bent 10μg vitamino D. Mamoms, kurios reguliariai duoda vaikams ir žuvų taukų, ir vitamino D preparatų, bet abejoja, ar užtenka, o gal padaugino, patariama prieš tai nustatyti vitamino D kiekį kraujyje.

Siektina omega-3 dozė yra apie 1000 mg per parą. Dažnai apsirinkama galvojant, kad 1000 mg žuvų taukų atitinka 1000 mg omega-3. Prieš perkant žuvų taukus, visuomet būtina paskaityti etiketėje, kiek omega-3 riebalų rūgščių yra rekomenduojamame vartoti kiekyje. Kadangi neturime tradicijos valgyti daug jūrinės žuvies, žuvų taukai lieka patikimiausias ir saugiausias būdas užtikrinti, kad ne tik vaikai, bet ir mes patys kasdien gautume pakankamai omega-3.

Sveikatos specialistai rekomenduoja gerti žuvų taukus, tačiau jie nedaug gali patarti, kaip sugirdyti juos vaikui.

Gamintojo archyvas

6 gudrybės, kaip sugirdyti kūdikiui žuvų taukus

- Girdykite kūdikiui žuvų taukus ant vystymo stalo, vonioje ar kitur, kai jis yra nuogas. Jei aliejus išsipils ar vaikas šiek tiek atpils, ant jo drabužėlių neliks sunkiai išplaunamų dėmių. Pamėginkite leisti kūdikiui pačiam laikyti šaukštą. Tikras iššūkis mažiesiems!

- Pritraukite žuvų taukų į plastmasinį švirkštą (be adatos, žinoma) ir švelniai supilkite juos tiesiai vaikui į burną. Arba leiskite kūdikiui čiulpti patį švirkštą!

- Pasislepiantis ir atsirandantis daiktas, kalbantis meškiukas, burzgianti mašinytė... Tikrai yra ir daugiau būdų, kaip nukreipti vaiko dėmesį ir nepastebimai sugirdyti žuvų taukus.

- Atvirkštinė psichologija puikiai veikia mažus vaikus. Leiskite pirma išgerti žuvų taukų vyresniems šeimos nariams, ir tik tada įduokite šaukštą mažiausiam.

- Paverskite žuvų taukų gėrimą įprasta rutina, susijusia su veiksmais, kurie patinka jūsų vaikui. Apkabinkite, pažaiskite su vaiku, pasakykite, kaip smagiai leidžiate laiką kartu ir kokie geri yra žuvų taukai. Nors kūdikis dar negali suprasti, ką jam sakote, iš balso ir intonacijos supras, jog žuvų taukai yra kažkas malonaus.

- Kai kurie iš mūsų turi išankstinį nusistatymą prieš žuvų taukus. Daugelis jų ragavo tik vaikystėje ir gali turėti blogų prisiminimų dėl nemalonaus skonio ir kvapo. Tačiau pastaraisiais metais žuvų taukų skonis tapo žymiai švelnesnis. Daugumai vaikų žuvų taukai nesukelia neigiamų emocijų, kai kuriems jie net patinka.

- Galiausiai: mažyliui visai nebūtina gerti žuvų taukų iš šaukštelio, juos galima tiesiog įmaišyti į maistą.

Užsakymo nr.: PT_77008465

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?