Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Kurią košę sveikiausia valgyti vaikams

Košėse gausu angliavandenių, mineralinių medžiagų, vitaminų (ypač B grupės), skaidulų, todėl jos puikiai reguliuoja virškinimo sistemą, neleidžia užkietėti viduriukams.

Gliutenas – tai augalinis baltymas, kurį kūdikiams iki vienerių, o ypač iki pusės metų labai sunku virškinti. Taigi, pradėjus vaiką primaitinti ir atėjus laikui išbandyti kruopų košes, pirmiausia pasiūlykite ryžių, vėliau – grikių, avižų ar kukurūzų kruopų košės. Tokios pačios rekomendacijos tinka ir celiakija sergantiems mažyliams.

Jeigu perkate ne specialiai kūdikiams skirtas kruopų košes, o įprastas, pilno grūdo, jas sumalti iki miltų galite trintuvu, o tada išvirkite skystą košelę. Jeigu košė per tiršta, ją atskiesti galima mamos pienu, mišinuku arba vandeniu.

Vėliau, kai vaikas įgunda valgyti, kruopas galima virti ir nesmulkintas.

Kuri košė vertingiausia?

Ryžiuose yra santykinai nedaug augalinių baltymų, tačiau daug krakmolo. Mums įprastuose baltuose ryžiuose yra santykinai mažai mineralinių medžiagų ir vitaminų.

Vida Press

Vertingesni yra rudieji ryžiai, jie turi daugiau (net 2-4 kartus) virškinimui reikalingų skaidulų, B grupės vitaminų, kalcio, fosforo ir geležies. Be to, nėra ir baltymo gliuteno.

Ryžiai lengvai virškinami ir puikiai tinka kūdikiams, kurių viduriai yra laisvesni. Jei mažyliui užkietėję viduriai, verčiau išvirkite grikių košelės.

Pirmoji košė turėtų būti tik iš vieno grūdų tipo ir be priedų (vaisių, riešutų, medaus ir t. t.).
Grikiuose daug ląstelienos, padidinančios išmatų tūrį. Nuo jos vaikas dažniau tuštinasi ir tuo pačiu metu neužkietėja viduriai. Be to, grikiuose gausu mineralinių medžiagų (fosforo, kalcio), vitaminų (ypač B grupės ir vitamino K), augalinių baltymų, geležies, kuri reikalinga mažakraujyste sergantiems mažyliams. Grikiai laikomi pačiais vertingiausiais pagal maistinę vertę.

Vida Press

Daug pagyrimų nusipelno avižos. Avižose daug augalinių baltymų, daug B grupės vitaminų, nepakeičiamų amino rūgščių, augalinių riebalų ir vitamino E.

Avižiniai dribsniai gaminami grūdus apdorojant garais, džiovinant ir traiškant. Dribsnių košė lengviau virškinama.

Kukurūzų kruopose daug vitamino A, E, B, gausu geležies. Kad būtų lengviau virškinamos, šias kruopas reikėtų virti tiek laiko, kiek nurodoma ant pakuotės.

Manų kruopos mažai vertingos, nes yra gaminamos suskaldžius be apvalkalo esančius kviečių grūdus.

Be to, manų kruopose yra fitino. Šis turi fosforo, kuris „suriša" kalcio druskas ir neleidžia joms patekti į kraują, tai gali sutrikdyti vitamino D apykaitą. Manuose gausu gliuteno.

Miežinės kruopos yra dviejų rūšių – stambios (perlinės) ir smulkintos. Jos turi daug kalio, fosforo ir geležies.

Produktai, derantys su kruopomis:

Ryžiai:

Mėsa
Paukštiena
Obuoliai
Džiovinti vaisiai
Jogurtas
Varškė

Grikiai:

Vaisiai
Daržovės
Mėsa
Paukštiena

Avižos:

Razinos
Obuoliai
Braškės
Bananai
Moliūgai
Džiovinti vaisiai
Abrikosai

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?