Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Kaip stiprinti vaiko imunitetą

Mūsų imunitetas – labai sudėtinga, tačiau drauge ir protinga sistema. Stiprus imunitetas padeda išvengti ligų, o susirgus – greičiau ir lengviau pasveikti. Žuvų taukai yra viena tinkamiausių priemonių mažųjų imuninei sistemai stiprinti, kadangi jų sudėtyje yra sveikatai naudingų omega-3 riebalų rūgščių bei vitaminų A, D ir E.

Žuvų taukai kaip imuniteto stiprinimo priemonė dažniausiai prisimenama rudenį. Tačiau geriausių rezultatų galima pasiekti tik stiprinant imunitetą visus metus.

Vaikams – didesnis dėmesys

Vaikų imuninė sistema dėl savo nebrandumo yra ypač pažeidžiama, todėl jos stiprinimui reikėtų skirti didesnį dėmesį. Ir tai daryti reikėtų nuolat, ne vien artėjant šaltajam metų laikui, kai didėja sergamumas įvairiomis infekcinėmis ligomis, kurios alina vaiko organizmą ir jo imuninę sistemą.

Vienas natūraliausių organizmo imuninės sistemos stiprinimo būdų, žinomas daugiau nei 200 metų,– žuvų taukai. Juose gausu vitaminų A, D, E bei omega-3 riebalų rūgščių, teigiamai veikiančių mažylio imuninę sistemą. Kadangi nepakeičiamų omega-3 riebalų rūgščių mūsų organizmas negali pasigaminti pats, privalome jų gauti su maistu.

Omega-3 riebalų rūgštys yra labai svarbios vaiko vystymosi procesams. Jos būtinos ne tik smegenų sistemos veiklai, regėjimui, bet ir imuniteto stiprinimui.

Antroji vertybė – vitaminas D

Antroji darnios imuninės sistemos veiklos užtikrinimui būtina medžiaga, kurios natūraliai gausu žuvų taukuose, yra vitaminas D. Jau XVIII a. pabaigoje atrasta, kad rachitą galima veiksmingai gydyti menkių kepenų aliejumi, nors apie vitaminą D tuomet dar nežinota. Jis padeda organizmui pasisavinti kalcį ir fosforą, stiprina kaulus ir dantis, padeda išvengti rachito, artrito ir osteoporozės, dalyvauja augimo ir brendimo procesuose, yra būtinas sveikai nervų sistemai.

Svarbus vitamino D vaidmuo tenka ir imuniteto funkcijų palaikymui. Tik keli maisto produktai – tamsiai žalios spalvos daržovės, lašiša, kiaušinio tryniai, ikrai, pienas, sviestas – savo sudėtyje turi šio vitamino, tad jo sintezė odoje, veikiant saulės spinduliams, yra pagrindinis vitamino D šaltinis. Dėl Lietuvoje vyraujančių oro sąlygų sulaukiame mažai saulėtų dienų – dažnai pasireiškia vitamino D trūkumas, todėl vaikai papildomai turėtų gauti šio vitamino papildų.

Asmeninis albumas

Kaip tinkamai išsirinkti žuvų taukus

Renkantis žuvų taukus visų pirma reikėtų atkreipti dėmesį į jų sudėtyje esančių omega-3 polinesočiųjų riebalų rūgščių DHR ir EPR, vitaminų A ir D koncentraciją. Daugiausia EPR ir DHR yra žuvų taukuose, pagamintuose iš menkių kepenų.

Pardavimo vietose gausu žuvų taukų, kuriuose vertingųjų omega-3 rūgščių kiekis yra labai nedidelis, todėl, norint gauti rekomenduojamą omega-3 (maždaug 1000 mg) paros normą, tenka jų gerti daugiau.

Užsakymo nr.: PT_77396803

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?