Žydų gimnazijos direktorė Ruth Reches: šiuolaikiniai vaikai turi gauti aiškų atsakymą į labai svarbų klausimą

Šolomo Aleichemo gimnazija įsikūrusi prestižiniame Vilniaus Žvėryno rajone. Tačiau prestižine ją daro ne lokacija, o pasiekimai, kuriais vaikai stebina kiekvienais metais, prasidėjus egzaminų sesijai. Šį antradienio vakarą, 20 val. per LNK „Bus visko“ laidoje – išskirtinis interviu su šios elitine laikomos žydų gimnazijos direktore, taip pat žydiškų šaknų Ruth Reches. Ji papasakos, kaip turėtume bendrauti su šiuolaikiniais vaikais, juos motyvuoti ir pasiekti geriausių rezultatų. Ruth sako: pagal žydų filosofiją tėvystė yra orientuota į vaiką, o ne į tai, kas geriausiai atrodo tėvams, todėl vaikai neturėtų pildyti neišsipildžiusių tėvų svajonių. 

„Manau, kad vaikas turi turėti bendrą išsilavinimą, jis turi kažkiek sportuoti, kažkiek orientuotis į muziką. Jeigu jis turi polinkį į techniką – gali lankyti robotiką, lego. Nėra vieno recepto. Tu matai, ką vaikas mėgsta, į tai ir atkreipi dėmesį, pagal tai vaiką ir lavini, o ne pagal savo norus ar išankstinius nusistatymus”. 


Moteris pabrėžia –  pasikeitė laikai, gyvenimo būdas ir informacijos kiekis bei jos forma, o šiandieniai vaikai yra kitokia karta, prie kurių prieiti taip pat turėtume kitaip –  jiems suprantama kalba ir forma. Paklausta, kaip pasiekti vaiko dėmesį, Ruth sako, kad dabartinei kartai yra svarbiausia suvokti, dėl ko jie turi mokytis vieną ar kitą dalyką, nes tai nebe tie žmones, kurie norėtų mintinai kalti jiems nesuprantamus ir neaiškius dalykus. Šie vaikai nori gauti atsakymą į kiekvieną klausimą – kodėl. Todėl labiausiai tinkama argumentais paremta diskusija ir galimybė žinias pritaikyti praktiškai. 


„Labai svarbu, kad vaikas suprastų, kam jis mokosi. Kai mes mokėmės ir kaldavom kažkokias algebros formules, net nesusimąstydavom – reikia išmokti ir reikia, bet net nekildavo klausimas, kur aš tą panaudosiu gyvenime. Dabar vaikams kyla klausimas, kam aš turiu šito mokytis ir kaip man tai padės. Dėl to labai yra svarbu sudaryti galimybę mokytis per patyriminį ugdymą – kuo daugiau įvairių dalykų, kurių metu jie galėtų rankomis pačiupinėti ir suprasti, kam šito reikia.” 


Vaikštant po Šolomo Aleichemo gimnazijos koridorius galima pamatyti, jog čia ant sienų pakabinti itin skandalingi narkotinių medžiagų pavadinimai su galimomis pasekmėmis. Mokykloje ne tik mokoma tiksliųjų mokslų ir kalbų, čia drąsiai kalbama ir apie problemas. Būtent su priklausomybėmis šiandien vis dažniau susiduria šiuolaikinės šeimos. Ypač, jei tėvai užimti, o vaikai turi per daug laiko. Todėl jį pradeda leisti eksperimentuodami su psichotropinėmis medžiagomis. Paklausta, kaip apsaugoti savo vaikus nuo pagundų, Ruth sako: „Narkotikai, alkoholis vaikams ir paaugliams yra išbandymo dalis. Bet jeigu išugdai vaiką, kuris turi vidinę kontrolę, turi aukštą sąmoningumo lygį, jis atsispirs ir šito nevartos. Kaip išsiugdyti vidinę kontrolę? Nuo mažens, kai liepiama vaikams pasikloti lovą, nusinešti purviną lėkštę, išvesti šunį, kai vaikas turi namie tam tikras pareigas, kurias privalo vykdyti. Bet jeigu vaikas šeimoje jokių pareigų neturi, galima tikėtis, kad jam bus sunku po to save sukontroliuoti įvairiose situacijose. Ir ne tik kalbant apie priklausomybes.” 


Kodėl bausmės nėra veiksmingos? Ir dėl kokios priežasties būtent žydiškų šaknų žmonės garsėja savo moksliniais pasiekimais? Jau šį antradienio vakarą, 20 val., laidoje „Bus visko“ per LNK. 

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis