Kaip susigrąžinti formą po gimdymo: pataria kineziterapeutė

 (1)
Kol šimtai jaunų mamų suka galvą, kaip susigrąžinti bent per pus tokį liauną liemenį, kokiu džiaugėsi dar iki nėštumo, tokios Holivudo mamytės kaip Eva Mendes ir Scarlett Johansson, sūpuodamos vos kelių savaičių sulaukusias atžalas, jau demonstruoja nepriekaištingą figūrą ir naujus aukštakulnius. Kaip joms tai pavyksta? Tačiau, pasak kineziterapijos specialistų, greitas organizmo (ir figūros) atsistatymas po gimdymo nėra jokia paslaptis.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pirmoji mankšta po gimdymo

Pasirodo, kad jau pirmosiomis dienomis po gimdymo galima imtis mažo intensyvumo pilvo ir dubens raumenis stiprinančių pratimų. Tuo tarpu nesudėtinga mankšta pirmosiomis savaitėmis po gimdymo ne tik nekenkia, bet ir yra rekomenduojama gydytojų ir kineziterapijos specialistų.

„Pirmuosius mažo intensyvumo statinius pilvo raumenų pratimus galima atlikti jau praėjus dvylikai valandų po natūralaus gimdymo, vėliau palaipsniui didinti ir judesių amplitudę bei intensyvumą. Vis tik, pirmosiomis savaitėmis po gimdymo patariama vengti šoninių ir sukamųjų liemens judesių, taip pat tokių pratimų kaip „važiavimas dviračiu" ar "žirklės", – sako sporto ir sveikatingumo klubų tinklo „Impuls" kineziterapijos specialistė Justina Berger.

TAIP PAT SKAITYKITE:
A.Grigaliūnienė: per nėštumą priaugti kilogramai – ne tragedija
Sielvartaujanti mama nesusitaiko su sūnaus mirtimi

Pasak jos, tai, kada galima pradėti aktyviai mankštintis ir kokio intensyvumo fizinę veiklą rinktis priklauso nuo individualaus organizmo. Visų pirma, organizmas turi tam būti pasirengęs. „Jei net paprasti pratimai vargina, o norint juos atlikti reikia daug pastangų, organizmas dar nepasiruošęs aktyviai fizinei veiklai. Tačiau praėjus 4-6 savaitėms po natūralaus gimdymo (10-12 savaičių, atlikus cezario pjūvį) jau rekomenduojama imtis nedidelio intensyvumo aerobinės veiklos", - paaiškina specialistė.

Šiuo laikotarpiu ji pataria subalansuotai maitintis, reguliariai vaikščioti gryname ore, atlikti kvėpavimo pratimus ir taip drauge stiprinti širdį bei plaučius. Pasak specialistės, neseniai gimdžiusioms moterims naudinga išbandyti ir plaukimo bei vandens aerobikos, taip pat jogos ar Pilates užsiėmimus. Šiltuoju metų laiku – nepamiršti, kad galima aktyviai ilsėtis gryname ore.

Sulaukusios kūdikio, moterys siekia kuo greičiau susigražinti liekną taliją, tačiau vien pilvo presui skirti pratimai, pasak kineziterapeutės, nepadės. „Po gimdymo svarbu atkurti ir suformuoti vadinamąjį „raumenų korsetą", kurį sudaro liemenį juosiantis pilvo ir nugaros raumenynas. Taip ne tik dailinamas liemuo, bet ir stiprinama nugara, kuriai ne tik šiuo laikotarpiu, bet ir viso nėštumo metu teko didelis krūvis", paaiškina J. Berger.

Kaip nepadaryti sau žalos

Kita vertus, noras kuo greičiau susigrąžinti buvusias formas ir alinančios treniruotės gali padaryti žalos. Pasak „Impuls" kineziterapijos specialistės, itin didelio intensyvumo treniruotės nerekomenduojamos net nėštumo laikotarpiu aktyviai gyvenusioms moterims. „Kai mūsų organizmas intensyviai dirba, drauge su prakaitu netenkame skysčių ir mineralų. Taigi, alinančios treniruotės gali sutrikdyti natūralaus motinos pieno gamybą, o raumenyse besigaminanti pieno rūgštis turi įtakos jo kokybei ir skoniui. Dėl to labai svarbu, kad neseniai gimdžiusios ir kūdikį žindančios moterys laikytųsi gydytojo ir specialisto rekomendacijų", sako J. Berger.

Neseniai gimdžiusioms moterims naudinga išbandyti ir plaukimo bei vandens aerobikos, taip pat jogos ar Pilates užsiėmimus. Šiltuoju metų laiku – nepamiršti, kad galima aktyviai ilsėtis gryname ore.
Kineziterapeutė Justina BERGER

Kineziterapijos specialistė pastebi, kad Lietuvoje taip pat daugėja aktyvų gyvenimo būdą besirenkančių nėščiųjų. „Kai kurios į kineziterapijos specialistus kreipiasi patartos nėštumo eigą prižiūrinčių gydytojų. Įrodyta, kad fiziškai stiprių moterų gimdymas praeina lengviau, joms rečiau pasitaiko komplikacijų po gimdymo, greičiau atsigauna organizmas ir, žinoma, lengviau susigrąžinti liekną figūrą", sako Justina Berger.

Tačiau specialistė pastebi, kad pirmąjį nėštumo trimestrą aktyvią fizinę veiklą reikėtų pristabdyti. „Pirmieji trys mėnesiai ypač svarbūs naujai užsimezgusiai gyvybei ir yra kritiniai vertinant persileidimo tikimybę. Dėl to pirmaisiais nėštumo mėnesiais reikėtų atsisakyti intensyvių treniruočių, vengti didelio streso, pakankamai ilsėtis ir, žinoma, subalansuotai maitintis. Vėliau, pasibaigus kritiniam laikotarpiui, o nėštumui einantis sklandžiai, netgi rekomenduojama sugrįžti ar pradėti lankyti sporto užsiėmimus. Žinoma, tai daryti reikia griežtai atsižvelgiant į gydytojo rekomendacijas ir prižiūrint specialistui", sako kineziterapeutė.

O štai kada pristabdyti gyvenimo tempą ir ramiai laukti šeimos pagausėjimo, pasak specialistės, priklauso nuo nėštumo eigos ir moters savijautos. Kineziterapijos užsiėmimus besilaukiančioms moterims vedanti J. Berger sako, kad treniruotėse sulaukia net ir 41-ąją nėštumo savaitę skaičiuojančių būsimų mamų. „Tinkamai parinkti pratimai padeda palengvinti paskutiniąsias nėštumo savaites – t.y. palengvinti nugaros skausmus, kojų bei rankų tinimą, pasiruošti artėjančiam gimdymui", pastebi ji.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Seksas po gimdymo: 7 priežastys, kodėl viskas jau kitaip (2)

Seksas po gimdymo: 7 priežastys, kodėl viskas jau kitaip
Per nėštumą ir gimdymą moters organizme vyksta pokyčiai kurie turi įtakos jos fiziologijai. Būtent todėl skausmingas seksas po gimdymo – dažnas reiškinys.

Kada po gimdymo geriausia grįžti į darbus: po metų ar dvejų? (19)

Kada po gimdymo geriausia grįžti į darbus: po metų ar dvejų?
Vaikus planuojančios ir jų laukiančios šeimos žino, kad gimus mažyliui jų gyvenimas pasikeis. Daugiausiai naujovių ir iššūkių laukia mamos, kurios kasdienybė kardinaliai keisis.

Kaip tokios nuotraukos yra susijusios su pagimdžiusių moterų depresija (7)

Kaip tokios nuotraukos yra susijusios su pagimdžiusių moterų depresija
Ar atkreipėte dėmesį, kokios tobulos po gimdymo būna žinomos moterys – aktorės, politikės, dainininkės, karalienės? Štai Kate Middleton tą pačią dieną po abiejų gimdymų pasirodė viešumoje švytinti, pasipuošusi, su nepriekaištingu makiažu.

Vienas didžiausių santuokos priešų, kurį kuo greičiau vykite iš namų (8)

Vienas didžiausių santuokos priešų, kurį kuo greičiau vykite iš namų
Santuokoje būna visko, todėl tie, kurie tuokiasi tikėdamiesi, kad po vedybų bus geriau, dažniausiai nusivilia.

Kaip iš tiesų jaučiasi moteris po gimdymo (3)

Kaip iš tiesų jaučiasi moteris po gimdymo
Dažnai sureikšminame gimdymo dieną, manydamos, kad tai sunkiausia, kas mūsų laukia. Tačiau gimdymas - tik pradžios pabaiga. Ant rankų kūdikėlį sūpuojančios mamytės laukia ankstyvasis adaptacijos periodas. Kam pasiruošti, ko tikėtis ir ką daryti?

Santuokinio sekso kokybė ir kiekybė: psichologės komentaras (35)

Santuokinio sekso kokybė ir kiekybė: psichologės komentaras
Psichologės Karolinos Gurskienės pamąstymai apie intymų poros gyvenimą susilaukus vaikų: pagerėja jis, pablogėja ar išlieka toks pat?

Psichologė: 7 argumentai, kodėl verta gimdyti daugiau kaip vieną vaiką (12)

Psichologė: 7 argumentai, kodėl verta gimdyti daugiau kaip vieną vaiką
Psichologės Karolinos Gurskienės mintys apie motinystę ir šeimų pasirinkimą auginti daugiau kaip vieną vaiką.

ATVIRAI: kokią kontracepciją po gimdymo renkasi lietuvės (16)

ATVIRAI: kokią kontracepciją po gimdymo renkasi lietuvės
Šiais laikais, kai yra daugybė kontracepcijos priemonių, tikriausiai ne taip lengva nuspręsti, kurią rinktis. O ir tinka visoms ne kiekviena. Pasikalbėjus su mamomis paaiškėjo – į naujoves dauguma dar žiūri atsargiai.

Kuo netyčiukai vaikai skiriasi nuo kruopščiai suplanuotų? (4)

Kuo <em>netyčiukai</em> vaikai skiriasi nuo kruopščiai suplanuotų?
Planuoti nėštumą ar ne? Psichologė ir LSMU lektorė, VšĮ Krizinio nėštumo centras savanorė dr. Giedrė Širvinskienė sako, kad gebėjimas priimti gyvybę susijęs su požiūriu į vaiką apskritai. „Svarbu yra planuoti tiek, kiek galime, kiek tai nuo mūsų priklauso“, – sako straipsnio konsultantė.

Šie tėvų žodžiai mus skaudino: kodėl dabar juos sakome savo vaikams?

Šie tėvų žodžiai mus skaudino: kodėl dabar juos sakome savo vaikams?
Būdami vaikais mes jų nekentėme, būdami tėvais pagauname save kartais patys juos sakantys savo tėvams. Portalas „Stern“ pateikia frazes, kurios išsprūsta mums iš lūpų ir vaikams ne padeda, o tik kenkia.

Mamos laikas sau: gudrybės, kad kūdikis būtų ramus

Mamos laikas sau: gudrybės, kad kūdikis būtų ramus
Iki pirmojo vaikelio gimimo mažai tėvų suvokia, kaip keisis jų kasdienybė, poilsio režimas ir tai, kad rasti laisvą minutėlę sau bus labai sunku.

Mamos ir tėčiai Vilniuje kviečiami nemokamai pasisemti žinių

Mamos ir tėčiai Vilniuje kviečiami nemokamai pasisemti žinių
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras vykdo programą, skirtą nėščiųjų ir pagimdžiusių moterų švietimui bei sveikatinimui. Būsimos ir esamos mamos konsultuojamos aktualiais klausimais. Į paskaitas kviečiamos šeimos, besilaukiančios arba auginančios vaikučius.

Po gimdymo siaubingai slenka plaukai: ką daryti? (9)

Po gimdymo siaubingai slenka plaukai: ką daryti?
Praėjus keliems mėnesiams po gimdymo kuokštais slenkantys plaukai kankina ne vieną mamą. Ką daryti?

Moters kūnas po gimdymo: kas labiausiai neramina pagimdžiusias moteris (3)

Moters kūnas po gimdymo: kas labiausiai neramina pagimdžiusias moteris
Kiekviena moteris po gimdymo pastebi tam tikrus savo kūno pokyčius, kurie nors ir nėra malonūs, dažniausiai yra laikini.

Atsistatymui po gimdymo vien laiko neužtenka (1)

Atsistatymui po gimdymo vien laiko neužtenka
Nėštumas, gimdymas, o vėliau ir vaiko žindymas bei priežiūra iš moters pareikalauja daug fizinių ir psichologinių jėgų.