10 pratimų, kurie padeda išvengti plokščiapėdystės

Plokščiapėdystės profilaktikai galima su vaikais namuose atlikti daug smagių pratimų. Žinoma, mažajam visada bus smagiau, jei kartu su juo pėdas mankštins ir tėtis ar mama.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

10 pratimų, kurie stiprina ikimokyklinio amžiaus vaikų pėdos ir kojų raumenis.

- Vaikas vaikšto iškėlęs aukštai kojas, kaip gandras, rankos ištiestos į šalis.

- Vaikas vaikšto ant pirštų galų, tada keičia padėtį ir vaikšto ant kulnų.

- Vaikas vaikšto ant išorinių pėdos kraštų.

- Vaikas sėdi ant kėdės, ant žemės prieš jį - maži apvalūs kamuoliukai (tinka ir didelės lego detalės, akmenukai ar kiti maži žaisliukai) ir dubuo. Užduotis - paimti kojų pirštais žaislą ir įdėti jį į dubenį.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kate Middleton pasirinko neįprastą gimdymo būdą

- Vaikas sėdi ant kėdės, prieš jį ant žemės - plona skarelė ar medžiaginė nosinaitė. Vaiko užduotis - pakelti kojų pirštais ją nuo žemės ir pakėlus kuo aukščiau paleisti sklęsti žemyn.

- Vaikas sėdi ant kėdės, prieš jį ant žemės didelis popieriaus lapas. Tarp kojų pirštų įdedame flomasterį ir paprašome vaiko nupiešti apskritimą popieriuje.

- Vaikas stovi, o  ant žemės prieš jį - nereikalingas laikraštis. Užduotis - kojų pirštais suplėšyti laikraštį mažomis skiautelėmis.

- Vaikas turi kuo daugiau vaikščioti basomis, geriausia, ant nelygių paviršių: ilgaplaukio kilimo, po smėlį, žvyrą, žolę, kankorėžius, akmenėlius.

- Paimkite lazdelę (tiks, pvz., namų šepečio kotas), vaikas gali stovėti arba sėdėti, kaip jam patogiau, ir pėdutė ritina lazdelę nuo savęs tolyn ir artyn.

- Vaikas guli ant nugaros, abiejose pėdutėse pirštais laiko suspaudęs po kamuoliuką, akmenį ar žaisliuką. Kelia kojas ir mina dviratuką, bet negali paleisti laikomo daikto.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.