Reklama

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui

 (3)
Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Angela Lemond, JAV mitybos akademijos profesorė. – Ji kiekvieną vakarą gamindavo man sveiką vakarienę, kurią privalėdavo valgyti visa šeima. Niekada neturėjau sveikatos problemų dėl neteisngos mitybos, nes taip buvau auklėta.“

A. Lemond pabrėžia, kad tėvai turėtų gerai žinoti, kokios yra jų pareigos ir vaikų teisės. „Ne vaikai turi diktuoti valgymo įpročius, o tėvai. Dažnai šie vaidmenys susikeičia, nors taip neturėtų būti. Tėvų pareiga patiekti vaikams šviežio ir sveiko maisto kiekvieną dieną. Vaikai gali valgyti arba nevalgyti, bet atsisakę jie turi žinoti, kad alternatyvų nebus. Jei jūsų vaikas nevalgo vakarienės, neturite jam gaminti dar vienos. Tegu alkanas vaikas laukia pusryčių“, – pataria dietologė.

Profesorė taip pat pabrėžia, kad negalima vaiko versti valgyti, jei šis nenori. „Alkis yra natūralus maisto normuotojas. Ir vaikai, ir suaugę turi valgyti tik tada, kai jie yra alkani. Nepatariu versti vaiko suvalgyti visko, kas yra lėkštėje, nes sveikos mitybos įprotis – nustoti valgius, vos pajutus sotumo jausmą. Puiku, jei jūsų atžala gali susilaikyti nuo persivalgymo net valgydamas skaniausią patiekalą. Pagirkite, o ne verskite ištuštinti lėkštę“, – sako A. Lemond.

Ji taip pat pataria suteikti vaikams galimybę paragauti kuo daugiau įvairaus maisto, nes tik taip jie mokės pasirinkti iš didelės maisto įvairovės ateityje.

Mitybos specialistė kartu su mokslininkų komanda sudarė sąrašą patarimų, kurie padės tėvams auginti sveikus vaikus ir ugdyti teisingus mitybos įpročius:

* Besilaukiančios moterys turėtų stebėti savo mitybą ir kūno svorį, nes per didelis svoris ir netinkama mityba nėštumo metu neigiamai veikia kūdikio svorį. Būsimai mamai vertėtų kartu su gydytoju stebėti savo svorį, atidžiai rinktis produktus ir pakankamai fiziškai judėti.

* Krūtimi maitinančios moterys turi valgyti kuo daugiau įvairių vaisių ir daržovių. Pastebėta, kad kūdikių kūno svoris ir sveikata tiesiogiai susiję su maitinančios mamos mitybos įpročiais. Taip pat įvairų maistą valgančių mamų vaikai būna mažiau išrankūs.

* Leiskite mažyliams valgyti rankomis. Tyrimai rodo, kad šaukštu maitinami vaikai dažniau kenčia nuo antsvorio.

* Išrankiam vaikui duokite kuo dažniau paragauti nemėgstamo maisto. Skaičiuojama, kad vidutiniškai po 15 kartų dauguma vaikų pamėgsta iki tol nemėgtus produktus. Tokiam vaikui duokite gerųjų bakterijų. Jos pagerina virškinimą, sustiprina organizmo atsparumą įprastoms kvėpavimo takų infekcijoms ar sumažina jų dažnį.

* Prie stalo nežiūrėkite televizoriaus, šis įprotis skatina suvalgyti daugiau nei telpa.

* Valgykite su savo atžalomis. Tyrimai rodo, kad su šeima valgantys vaikai pasižymi sveikesniais valgymo įpročiais.

* Nelaikykite namuose nesveiko maisto.

* Visa šeima reguliariai užsiimkite fiziškai aktyvia veikla.

Užsakymo nr.: PT_75168958

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.