Reklama

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui

 (3)
Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Angela Lemond, JAV mitybos akademijos profesorė. – Ji kiekvieną vakarą gamindavo man sveiką vakarienę, kurią privalėdavo valgyti visa šeima. Niekada neturėjau sveikatos problemų dėl neteisngos mitybos, nes taip buvau auklėta.“

A. Lemond pabrėžia, kad tėvai turėtų gerai žinoti, kokios yra jų pareigos ir vaikų teisės. „Ne vaikai turi diktuoti valgymo įpročius, o tėvai. Dažnai šie vaidmenys susikeičia, nors taip neturėtų būti. Tėvų pareiga patiekti vaikams šviežio ir sveiko maisto kiekvieną dieną. Vaikai gali valgyti arba nevalgyti, bet atsisakę jie turi žinoti, kad alternatyvų nebus. Jei jūsų vaikas nevalgo vakarienės, neturite jam gaminti dar vienos. Tegu alkanas vaikas laukia pusryčių“, – pataria dietologė.

Profesorė taip pat pabrėžia, kad negalima vaiko versti valgyti, jei šis nenori. „Alkis yra natūralus maisto normuotojas. Ir vaikai, ir suaugę turi valgyti tik tada, kai jie yra alkani. Nepatariu versti vaiko suvalgyti visko, kas yra lėkštėje, nes sveikos mitybos įprotis – nustoti valgius, vos pajutus sotumo jausmą. Puiku, jei jūsų atžala gali susilaikyti nuo persivalgymo net valgydamas skaniausią patiekalą. Pagirkite, o ne verskite ištuštinti lėkštę“, – sako A. Lemond.

Ji taip pat pataria suteikti vaikams galimybę paragauti kuo daugiau įvairaus maisto, nes tik taip jie mokės pasirinkti iš didelės maisto įvairovės ateityje.

Mitybos specialistė kartu su mokslininkų komanda sudarė sąrašą patarimų, kurie padės tėvams auginti sveikus vaikus ir ugdyti teisingus mitybos įpročius:

* Besilaukiančios moterys turėtų stebėti savo mitybą ir kūno svorį, nes per didelis svoris ir netinkama mityba nėštumo metu neigiamai veikia kūdikio svorį. Būsimai mamai vertėtų kartu su gydytoju stebėti savo svorį, atidžiai rinktis produktus ir pakankamai fiziškai judėti.

* Krūtimi maitinančios moterys turi valgyti kuo daugiau įvairių vaisių ir daržovių. Pastebėta, kad kūdikių kūno svoris ir sveikata tiesiogiai susiję su maitinančios mamos mitybos įpročiais. Taip pat įvairų maistą valgančių mamų vaikai būna mažiau išrankūs.

* Leiskite mažyliams valgyti rankomis. Tyrimai rodo, kad šaukštu maitinami vaikai dažniau kenčia nuo antsvorio.

* Išrankiam vaikui duokite kuo dažniau paragauti nemėgstamo maisto. Skaičiuojama, kad vidutiniškai po 15 kartų dauguma vaikų pamėgsta iki tol nemėgtus produktus. Tokiam vaikui duokite gerųjų bakterijų. Jos pagerina virškinimą, sustiprina organizmo atsparumą įprastoms kvėpavimo takų infekcijoms ar sumažina jų dažnį.

* Prie stalo nežiūrėkite televizoriaus, šis įprotis skatina suvalgyti daugiau nei telpa.

* Valgykite su savo atžalomis. Tyrimai rodo, kad su šeima valgantys vaikai pasižymi sveikesniais valgymo įpročiais.

* Nelaikykite namuose nesveiko maisto.

* Visa šeima reguliariai užsiimkite fiziškai aktyvia veikla.

Užsakymo nr.: PT_75168958

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?

Kamuoja sausas kosulys: 10 priežasčių, kodėl

Sausas kosulys – ne vienos ligos požymis. Štai 10 galimų priežasčių.

Nemaloni akių liga, neaplenkianti ir vaikų

Ką daryti, jeigu ant vaiko akių vokų neretai atsiranda miežis?

Profesorė – apie vitamino D trūkumą ir poveikį sveikatai

Devyniems iš dešimties Lietuvos gyventojų trūksta vitamino D. Nors apie jo naudą pastaraisiais metais imta nemažai kalbėti, tačiau Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) Biotechnologijos instituto profesorė imunologė Aurelija Žvirblienė pastebi, kad ne visada viešojoje erdvėje pateikiama informacija būna moksliškai pagrįsta.

Nieku gyvu nedažykite kiaušinių šiais būdais, ypač, jei auginate vaikus (1)

Velykiniai kiaušiniai: kaip marginti, kad nepakenktume sveikatai? Į šį klausimą atsako Baltijos aplinkos forumo cheminių medžiagų specialistai išplatintame pranešime spaudai.