Valgome vištieną: svarbiausi dalykai, kuriuos turime žinoti

Sveikatai palankaus maisto technologės Ramintos Bogušienės patarimai šeimoms, ką svarbu žinoti renkantis vištieną vaikų ir šeimos mitybai.
© Vida Press

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

„Iš visų mėsos rūšių dažniau rekomenduojama rinktis liesesnę mėsą - vištieną, nes joje mažiau riebalų, daugiau baltymų ir ji yra lengviau virškinama.

Taip pat reikėtų nepamiršti, kad gyvūninės kilmės produktų vartojimas turi būti saikingas, jie dažniau turi būti keičiami ankštinėmis kultūromis, o valgant mėsą būtina gerai sukramtyti.

Mėsa turi būti šviežiai pagaminta ir būtinai tausojančiu gamybos būdu, t.y. išsaugant gerąsias maistines jos savybes.

Mėsa turėtų būti vartojama ne dažniau 3 kartus per savaitę, t.y. pagal mano sukurtą „Sveikos mitybos standarto" kriterijų rinkinį, gyvūninės kilmės produktų vartojimas turi sudaryti maisto pasirinkimo piramidėje ne daugiau kaip 20 proc. nuo visų maisto produktų.

Taip pat labai svarbu gaminant maistą nepridėti sveikatai nepalankių maisto priedų – netinkamos sudėties prieskonių mišinių ar pan.," – teigia sveikatai palankaus maisto technologė Raminta Bogušienė.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad visuomet reikia žiūrėti, kokio gamintojo ir iš kur atvežtą mėsą perkate – viskas nurodyta etiketėje.

Taip pat labai svarbu nusipirkus mėsą laikytis nurodytų laikymo sąlygų.

Gamindami šviežią mėsą stenkitės neprideginti, neapskrudinti, tai nėra sveikatai palanku. Patariama kuo dažniau rinktis gaminimo būdą, tausojantį naudingąsias maisto medžiagas - virimą garuose, troškinimą.

Taip pat labai svarbu mėsą ir paukštieną vartoti saikingai ir išlaikyti įvairią ir subalansuotą mitybą, tai svarbu ir augančiam vaiko organizmui.

Dar vienas daugelio pamirštas mitybos aspektas – taisyklingas valgymas:

„Būtina mėgautis ne tik valgymo procesu, bet maisto produktus reikia gerai sukramtyti, ypač mėsą. Dažnu atveju vartotojai būna labiau susirūpinę, ką deda į burną, o ne pačiu valgymu – per greitai nurijus nesukramtytą maistą žarnyne vyksta puvimo procesai. Daug blogiau suvalgyti per daug ir visų blogiausia nesukramtyti.

Reikia suprasti, kad virškinimo fermentai burnoje jau pradeda savo darbą ir jai mes iškart peršokame prie kito virškinimo etapo, fermentai nespėja išsiskirti ir nepradeda virškinti maisto, dėl to visi kiti virškinimo etapai būna sutrikdyti.

Tai galima palyginti su vaiku, kuris net neišmokęs rašyti, iškart perkeliamas iš pirmos klasės į šeštą klasę, kas su juo atsitinka turbūt įsivaizduoti nėra sunku?", – atkreipia dėmesį sveikatai palankaus maisto technologė Raminta Bogušienė.

Mitybos įpročiai formuojasi nuo mažens. Todėl svarbu, kad ir vaikai ne tik žinotų maisto kelią ant jų stalo ir susipažintų su maisto verte, bet ir patys galėtų padėti tėvams gaminti maistą, mokėtų patraukliai patiekti ir suvalgyti pasimėgaudami.

Sveikos mitybos pagrindai – vaikų tėvams

„Sveikatai palanki mityba – tai nėra tikslas būti sočiam ar skaniai pavalgyti, tai yra tokia mityba, kuri palaiko ir gerą bei sveiką mūsų būseną - t.y. suteiktų energijos ir patenkintų visų reikalingų maistinių medžiagų (angliavandenių, baltymų, riebalų, vitaminų, mineralinių medžiagų, riebalų ir kt.) poreikius ir suformuotų valgymo kultūrą visam gyvenimui.

Tačiau labai svarbu atsižvelgti į individualius jūsų ir jūsų vaikų poreikius. Subalansuota mityba – tai kiekvienam žmogui individualu, ir vieno recepto nėra. Tačiau žinios ir suvokimas apie maisto produktus, kurie sveikatai palankūs, kurie ne, bei gebėjimas tinkamai pasirinkti, užtikrina sveiką mitybą bei formuoja sąmoningo valgymo įpročius", - sako Ramina Bogušienė.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

9 maisto produktai, kurie stiprina vaiko protą

Tam, kad vaikas augtų sveikas, jam reikia pilnavertės mitybos nuo mažų dienų. Ypač atkreipkite dėmesį į mokyklinio amžiaus vaikų mitybą.

Kaip suderinti sveiką vaiko mitybą ir malonumą

Nerasime vaiko, kuris nemėgtų saldumynų. Tačiau rūpestingi tėvai supranta, kad gardėsiai negerai nei figūrai, nei dantims, tačiau negi vaiką paliksi be saldumynų... Kokią rasti išeitį?

Jei ant maisto produkto parašyta „skirta vaikams“, išlikite budrūs – tai gali būti spąstai (1)

Parduotuvių lentynose dažnai išvystame maisto produktų, kurių etiketėse puikuojasi mažąjį pirkėją viliojantys spalvoti piešinukai ir net užrašai „skirta vaikams". Ar tikrai jie pagaminti kokybiškiau nei suaugusiųjų maistas ir yra palankūs vaikų sveikatai?

Kaip išrinkti vaikui batus, kurie nedarytų žalos jo pėdutei

Kiekvienas vaikas yra individualus ne tik savo pomėgiais, charakteriu, būdo savybėmis, tačiau ir savo fiziologiniais procesais.

Kaip namų sąlygomis džiovinti uogas, kad jos džiugintų visus metus

Šviežių uogų sezonas netrukus pasibaigs, bet jomis mėgautis galime ne tik vasarą. Tereikia žinoti keletą pagrindinių taisyklių, kaip mėgstamiausias uogas sudžiovinti, kad jos būtų ne tik gardžios, bet ir išlaikytų kuo daugiau naudingųjų savybių.

Šiemet per pusmetį užregistruota daugiau susirgimų pneumokokine infekcija

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje sergamumas pneumokokine infekcija padidėjo beveik 40 proc. lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

Rūkote ir turite vaikų? – Tuomet turėtumėte suklusti

Ne paslaptis, kad pasyvus rūkymas, arba kitaip – kvėpavimas cigarečių dūmų užterštu oru, kelia pavojų sveikatai.

7 klausimai mitybos specialistei apie ledus ir firminis naminių ledų receptas

„Ledų sezonas“ tęsiasi, ir daugeliui tėvų kyla klausimų: kiek ir kokių ledų galima per dieną suvalgyti vaikui? Ar jis neperšals, jei juos valgys kasdien?

Kirmėlės gali sukelti ir rimtų sveikatos problemų: kaip apsaugoti vaikus

Tikimybė užsikrėsti kirmėlėmis ypač padidėja šiltuoju sezonu, kuomet vaikai didžiąją laiko dalį praleidžia gamtoje, nepaisydami kai kurių tėvų įspėjimų, tokių kaip „nusiplauk rankas po žaidimų kieme" ar „nevalgyk neplautų vaisių ir daržovių".

9 mėgstamiausios lietuvių uogos ir jų gydomosios savybės

Miškai ir sodai sunokino įvairiausių uogų. Vasarą vaikai jas valgo rieškučiomis. Kokių gerųjų savybių turi mėgstamiausios lietuvių uogos?

Žinomos moterys atskleidė savo šeimų sveikos mitybos paslaptis (1)

Sveikatai palanki mityba nėra mada ar pomėgis, tai sąmoningas pasirinkimas būti sveikesniam.

Kada nereikia mokėti už vaikų dantų gydymą? (2)

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena, kad vaikų iki 18 metų dantų priežiūra, gydymas papildomai nekainuoja, nes šias paslaugas apmoka ligonių kasos.

Padidėję limfmazgiai vaikui – ar verta sunerimti?

Padidėję limfmazgiai vaikui – pakankamai dažna, ankstyvoje vaikystėje pasitaikanti problema.

Medikai pataria, ką daryti įsisiurbus erkei (27)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (ULAC) išplatino pranešimą, kuriame informuoja, kaip elgtis, jei įsisiurbia erkė.

8 mitybos specialistės patarimai tėvams, kaip užkirsti kelią vaiko apkūnumui (3)

Vaikų sveikata, valgymo įpročiai ir kūno linijos priklauso tik nuo tėvų, nors apkūnių vaikų tėvai dažnai tik skėsčioja rankomis, nežinodami, ko griebtis. Dietologai pataria patyrinėti savo valgymo įpročius ir nebedaryti svarbiausių klaidų, kurios tukina jūsų atžalas.