Šlapimo nelaikymas: svarbu žinoti

 (1)
Šiemet Lietuvoje septintą kartą minima Inkontinencijos savaitė turėjo šūkį „Šlapimo nelaikymas. Nejuokinga!“.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Bene dažniausiai gimdžiusias, jauno amžiaus ir klimakterinio periodo moteris kamuoja įtampos šlapimo nelaikymas.

Kaip atpažinti įtampos šlapimo nelaikymą:

- Ištekėjęs bent lašas šlapimo kosulio, juoko, čiaudulio metu;

- Vėliau taip nutinka keliant sunkesnį daiktą, bėgant, šokinėjant, keičiant kūno padėtį.

„Dažnai tenka girdėti iš gimdžiusių moterų, kad jau nėštumo metu jas ima varginti lengvas šlapimo nelaikymas. Pagimdžiusios jos nusprendžia, kad tai neišvengiamas fiziologinis pokytis. Tai labai klaidinga nuostata! Šlapimo nelaikymas nėra neišvengiamybė. Jo gali nebūti jūsų gyvenime. Pati paprasčiausia priemonė – dubens dugno raumenų stiprinimas. Jeigu būklė jau pažengusi, yra atliekamos operacijos, skiriami vaistai. Pagalbos būdų yra visokių, svarbiausia, nebijoti tos pagalbos ieškoti“, - sako VšĮ Inkocentras vadovė Jurga Misevičienė.

Ką jau šiandien galima padaryti, kad rytoj nekankintų šlapimo nelaikymas:

1. Kad neišsivystytų dirglios šlapimo pūslės sindromas – sumažinkite išgeriamos kavos kiekius. Kava, citrusinės sultys, gazuotas vanduo dirgina šlapimo pūslę ir į smegenis siunčia klaidingą signalą „laikas tuštintis“, nors pūslėje šlapimo visai nedaug. Todėl dažnai lakstote į tualetą, o išlašinate vos kelis lašiukas, nors noras šlapintis būna gan stiprus;

2. Tad pasakykite viso gero 3-am puodeliui kavos, apelsinų sultims, gazuotiems gėrimams;

3. Gerkite daugiau vandens;

4. Tris kartus per dieną skirkite po 1 minutę Kėgelio pratimams – sutraukite ir atleiskite makšties raumenis 15 kartų.

5. Nusistatykite laikrodį ir šlapintis eikite ne dažniau kaip kas 2 valandas, vėliau laiką tarp šlapinimųsi stenkitės ilginti;

6. Jeigu tik planuojate nėštumą ar jau laukiatės, nieko nelaukite – darykite jau dabar Kėgelio pratimus.

Kėgelio pratimai – kas tai?

„Esant sunkiam šlapimo nelaikymui Kėgelio pratimai gali būti dalis gydymo plano laukiant operacijos. O lengvą ar vidutinį šlapimo nelaikymą galima gydyti Kėgelio pratimais. Galime tik spėti, kad galbūt eterio stresas nulėmė neteisingai ištartą frazę. Norime pabrėžti – kasdien atliekami Kėgelio pratimai yra veiksmingi siekiant apsisaugoti nuo šlapimo nelaikymo, veiksmingi jie kai tik pradeda ryškėti pirmieji šlapimo nelaikymo simptomai ir ne mažiau veiksmingi, kai jau yra šlapimo nelaikymas“, - sako VšĮ Inkocentras vadovė Jurga Misevičienė.

Šituos pratimus išrado vokiečių ginekologas Arnoldas Kėgelis, praeito amžiaus viduryje. Jis pasiūlė pratimų kompleksą, kurie stiprina dubens dugno raumenis. Atliekant Kėgelio pratimus yra stiprinami dubens dugno raumenys, o taikant įvairias Kėgelio pratimų atlikimo metodikas sutvirtinami visi 3 dubens raumenų sluoksniai. Efektas – visai praeina šlapimo nelaikymas ar sumažėja ištekamo šlapimo kiekis. Ilgiau darant tuos pratimus, situacija gali labai pagerėti.

Kaip savo dienoje atrasti 3 minutes Kėgelio pratimams?

- Ryte verdate košę, kepate blynus vaikams – darote 10 makšties sutraukimų;

- Kai pietaujate su kolegomis, partneriais, užsakovais – darote 10 makšties sutraukimų;

- Vakare žiūrite žinias, darote pamokas su vaikais, gulite vonioje – darote 10 makšties sutraukimų.

Kaip teisingai atlikti Kėgelio pratimus:

- Dubens dugno raumenys sutraukiami ir laikoma 10 sekundžių, tada atleidžiama;

- Atliekama 10 sutraukimų su 10 sekundžių užlaikymu;

- Tada 5 kartus atliekami trumpi dubens dugno susitraukimai ir atsipalaidavimai.

- Kėgelio pratimus reikia daryti kasdien, 3 kartus per dieną po 10 kartų.

- Gydymo tikslu pratimai turi daromi ne trumpiau kaip 2 mėnesius.

Šlapimo nelaikymas žmonių gyvenimuose:

- Mažiausiai viena iš trijų suaugusių moterų ir vienas iš penkių vyrų patiria šlapimo inkontinenciją.

- JAV sveikatos ekonomikai šlapimo inkontinencija kainuoja nuo 16 iki 18 milijardų dolerių ir smarkiai prisideda prie aplinkos taršos.

- Tai antroji pagal dažnumą priežastis, kodėl senyvas žmogus atiduodamas į senelių namus.

- Moterys prieš kreipdamosi pagalbos vidutiniškai laukia trejus su pusę metų.

- Moterys nežymų šlapimo nutekėjimą vertina kaip buvimo moterimi dalį, dar vieną nereikšmingą dalyką, su kuriuo reikia susitaikyti. (Diane K. Newman, slaugos praktikos mokslų daktarė. „Kaip gyventi su inkontinencija“.)

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Šlapimo nelaikymas: svarbu žinoti (1)

Šiemet Lietuvoje septintą kartą minima Inkontinencijos savaitė turėjo šūkį „Šlapimo nelaikymas. Nejuokinga!“.

Ko iš tiesų moteriai reikia labiau: rūpintis šeima ar daryti karjerą?

Skatinti moterų verslumą tapo norma, kasdienybe ar net būtinybe - daugybė projektų vyksta ir Lietuvoje: „Sumani mama“, „Veikli“, „Išmani“, „Versli mama“ ir pan.

Dažna pagimdžiusios moters problema, kurios ji gali ir nepastebėti (2)

Ką reikėtų žinoti apie pogimdyminę depresiją, primena Vilniaus visuomenės sveikatos biuras ir Tėvystės paskaitų lektorė psichologė Vilma Petrikienė.

Ar įmanomas gyvenimas šeimoje be sekso?

Gimus vaikeliui gyvenimas apsiverčia aukštyn kojom - vaikas tampa jo centru. Tačiau labai svarbu neprarasti ryšio su partneriu.

Emilija ir Markusas už gyvenimą kovoja dviese (11)

Dvynukai Emilija ir Markusas gimę svėrė vos po pusantro kilogramo. Jų mama drąsina visus ankstukų tėvus – svarbu nepaliauti mylėti bei tikėti savo vaikais.