Kaip išsirinkti geriausią mokyklą?

Atėjo metas užrašyti savo būsimąjį pirmoką į mokyklą? Kaip ir visiems tėvams, norisi išrinkti pačią geriausią, kurioje vaikas ne tik pasiektų aukščiausių akademinių rezultatų, bet ir tobulėtų dvasiškai, jaustųsi laimingas. Bet kaip žinoti, kuri mokykla yra TA?
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Pirmiausia atsakykite į klausimą, kas jums yra „gera mokykla"

Visą reikalą apsunkina faktas, kad nėra vienos „geros mokyklos" formulės. Jeigu tokia formulė būtų, viskas būtų labai paprasta – pasižiūrėjai, kuri mokykla geriausia, ir užsirašei. Deja, mes esame skirtingi, mūsų vaikai yra skirtingi, mokyklos yra skirtingos, todėl turime patys nuspręsti, ko mums reikia, o ko – nelabai. Pagalvokite apie tai, kokios vertybės jums yra svarbios? Kokių įgūdžių lavinimui teikiate pirmenybę? Kiek jums svarbūs akademiniai pasiekimai, o kiek – laisva kūryba? Kokia mokykla patiktų jūsų vaikui? Koks atstumas iki mokyklos yra priimtinas?

Ką parodo standartizuotų testų rezultatai?

Mokyklos laisva valia gali nuspręsti patikrinti 2, 4, 6 ir 8 klasių moksleivių žinias, duodamos jiems atlikti standartizuotus testus. Testų rezultatai parodo, kaip vaikai moka skaityti, rašyti, skaičiuoti ir pažįsta gamtą. Kai kurios mokyklos testų rezultatus skelbia viešai. Remdamiesi testų rezultatais, galite įvertinti, kaip vaikams sekasi siekti akademinių aukštumų. Tačiau šis rodiklis jokiu būdu neturi būti svarbiausias renkantis mokyklą.

Gerus rezultatus demonstruojančioje mokykloje vaikai gali būti spaudžiami gerai mokytis, todėl yra pervargę ir liūdni. O jūs juk norite, kad vaikui mokymasis būtų malonumas, kad jis su džiaugsmu keltųsi ryte ir eitų į mokyklą sužinoti dar ir dar kažko naujo? Be to, standartizuoti testai neatskleidžia visų vaiko gabumų. Jei vaikui geriau sekasi piešti ar dainuoti, testai to neparodys. Juk gali būti ir taip, kad jis būsimasis tapytojas, o ne banko direktorius.

Apsilankykite mokykloje

Be abejo, kiekviena mokykla nori parodyti, kokia ji puiki ir kodėl verta joje mokytis, todėl direktorius ir mokytojas į klausimus atsakinės taip, kaip reikia atsakyti. Tačiau jūs pajausite. Netgi nutylėtas atsakymas yra atsakymas.

Pirmiausia peržvelkite mokyklos internetinę svetainę. Atkreipkite dėmesį į tai, kas akcentuojama. Ar aukštinami akademiniai pasiekimai? Ar džiaugiamasi bendra veikla? Kokia mokyklos vizija, misija, tikslai?

Nepatingėkite nuvykti į mokyklą. Ką jaučiate? Ar vaikas jausis joje laimingas? Ką veikia mokiniai? Ar saugi aplinka? Atkreipkite dėmesį į mokyklos stendus. Kokia informacija juose skelbiama?

Pabendraukite su mokytojais ir direktoriumi. Kaip mokomi vaikai? Kiek dėmesio skiriama saviraiškai? Kaip sprendžiamas patyčių klausimas? Kaip į mokyklos gyvenimą įtraukiami tėvai? Koks požiūris į vaiką? Kokia popamokinė veikla? Kaip organizuojamas vaikų maitinimas?

Paklauskite mokyklą lankančių vaikų ir jų tėvų nuomonės

Jeigu apsilankius mokykloje kirba abejonės, paklausinėkite mokyklą lankančių vaikų ir jų tėvų nuomonės. Jie tai jau tikrai žinos visus užkulisius. Jeigu nieko nepažįstate, galite tiesiog pastoviniuoti prie mokyklos ir paklausti mokinius pasiimančių tėvų. Galite informacijos ieškoti tėvų forumuose, socialiniuose tinkluose, atsiliepimus apie mokyklas skelbiančiose svetainėse.

Informacijos rasite ir internetinėje svetainėje svietimogidas.lt. Čia yra surašytos visos Lietuvos mokyklos, kiekvieną jų lankytojai gali įvertinti pagal 17 kriterijų ir dar parašyti savo komentarus. Patogu tai, kad galima peržiūrėti atskirai tėvų, atskirai mokinių ir atskirai mokytojų komentarus. Savaime suprantama, jei mokytojui smagu dirbti toje mokykloje, dar nereiškia, kad ir vaikams smagu joje mokytis. Svetainėje yra ir mokyklose dirbančių mokytojų sąrašai. Jie taip pat vertinami ir komentuojami. Juk ne paslaptis, kad nors ir svarbu mokykla, pradinukui daug svarbiau yra mokytojas.

Mokyklos pasirinkimas yra sudėtingas procesas. Vaikas negimsta protingu ir išauklėtu. Jį formuoja aplinka, o taip pat ir mokykla. Tad surinkite visą įmanomą informaciją, pamąstykite ir jau tada teikite prašymą.

Straipsnio autorė – Brigita Dovidaitė.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pradinukas

Psichologė – apie tėvų klaidas, kurias darome išleidę vaiką į mokyklą (2)

Pirmoką sūnų auginanti mama klausia specialistės patarimo, kaip motyvuoti vaiką mokytis. Mamai atrodo, kad sūnus visiškai neklauso jos ir nedaro, ko prašomas.

Z kartos vaikus keičia alfa vaikai: kokie jų išskirtiniai bruožai (17)

„Alfa kartos vaikai nesimokys, jeigu nematys prasmės", - naująją kartą apibūdina VGTU inžinerijos licėjaus mokytoja Rūta Filončikienė.

Vaikų kūrybiškumo lavinimas - darbas ir tėvams, ir pedagogams

Ką turi vaikai, o per laiką praranda suaugusieji? Ne pienininius dantukus ar pirmas garbanas, bet tą vaikišką gebėjimą fantazuoti ir kurti.

Pedagogė: mokymosi tempas didžiulis, vaikai pavargsta ir mokykla jiems tampa atgrasi (10)

Kodėl kiekvienais metais Lietuvoje vis jaunesni vaikai praranda motyvaciją mokytis? Kodėl į pirmą klasę ateina vaikai, turintys daug akademinių žinių, bet stokojantys kitų įgūdžių? Koks yra tėvų vaidmuo vaiko gyvenime jam pradėjus lankyti mokyklą?

Vienišo ir draugų nemėgstamo vaiko drama: psichologės patarimai (6)

Vaikas nedrąsus. Darželyje daugiausiai tyli. Mokykloje neturi draugų. Kaip padėti vaikui gerinti socialinius įgūdžius, kad jis nesijaustų vienišas ir atstumtas? Sulaukę štai tokių skaitytojų klausimų, perdavėme juos psichologei.

Kas gali slėptis už vaiko tingėjimo? (1)

Psichologai tvirtina, kad vaikų tinginystė neatsiranda tuščioje vietoje. Galbūt atidžiau pasižiūrėję į savo atžalą rasite tikrąsias šio erzinančio elgesio priežastis.

KOMENTARAS. Dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė: prieš ankstinant mokymąsi kviečiu labai gerai pagalvoti (17)

Psichologijos mokslų daktarė, LEU lektorė, VšĮ Vaiko psichologijos centras psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė parengė komentarą apie planus ateityje ankstinti formalųjį mokymąsi mokykloje, kuriame kelia visoms vaikus auginančioms šeimoms aktualius klausimus.

Kaip vaikas jaučiasi mokykloje: 25 klausimai tėvams

Labai dažnai paklaustas, kaip sekėsi mokykloje, vaikas standartiškai atsako – gerai, normaliai. Kaip sužinoti daugiau ir prakalbinti nekalbią atžalą?

Gebėjimas, kurio šiandien Lietuvoje trūksta ne tik vaikams, bet ir mokytojams bei tėvams

Lietuvos švietimo sistemą nuolat lydi įvairios reformos, tačiau realių pokyčių gyvenimo ir ugdymo kokybėje vis dar yra per mažai, netgi stebima mažėjimo ir blogėjimo tendencija. Taip yra todėl, kad tikrosios reformos turi įvykti ir žmonėse. Deja, praktinė patirtis rodo, kad tarp mokyklos ir tėvų/vaikų puoselėjami ne abipuse pagarba grįsti bendradarbiavimo ryšiai, bet kasdien vis gilėjanti atskirtis.

Pradėję lankyti mokyklą vaikai nustoja valgyti košę

Tik pusę Lietuvos mokyklinio amžiaus vaikų – 55 proc., pusryčiams valgo košę.

Iš kur atsiranda vaikai: kokio amžiaus vaikai jau turi žinoti atsakymą į šį klausimą (1)

Pastaruoju metu vis dažniau pasigirsta klausimas, ar reikia pasakoti vaikams tiesą apie tai, iš kur gi jie atsiranda ? Jei reikia, tai kokio amžiaus vaikams?

Z kartos vaikams tėvai nori padėti, bet nežino, kaip tai padaryti

Daugiau nei 15 tūkst. Lietuvos tėvų internete atliko „Z kartos testą tėvams", skirtą įvertinti jų poveikį vaiko motyvacijai ir mokymosi rezultatams.

Patarimai, kaip sumaniai ir neišlaidaujant atnaujinti vaiko garderobą

Prieš atnaujindami mokyklinį vaiko garderobą, pirmiausia peržvelkite drabužius, kuriuos jis jau turi. Išrūšiuokite - ką galite palikti, o ką reikėtų pakeisti ar papildyti.

Darius Savickas: „Dirbau darželio auklėtoju, dabar esu pirmokų mokytojas"

Šiemet rugsėjo pirmąją mokyklos slenkstį peržengė jaunas pradinių klasių mokytojas Darius Savickas. Pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių.

Psichologė Asta Blandė: tėveliai, leiskite vaikams klysti

Ne vienus metus šeimas, mokyklas, vaikus bei paauglius konsultuojančios psichologės Asta Blandė ir Eglė Gudelienė kasdienių praktikų patirtimi dalijasi su skaitytojais ir pristato knygą apie svarbiausius vaikų gebėjimus, jų atskleidimą bei stiprinimą.