Kaip atsikratyti nemigos: 5 patarimai

Dauguma neseniai kūdikio susilaukusių moterų nenori nieko kito, kaip tik išsimiegoti, tačiau neretai nuėjus į lovą joms paprasčiausiai nepavyksta užmigti. Dėl to gali būti kalta per soti vakarienė, o gal pogulis dienos metu. Apžvelgiame pagrindines priežastis, neleidžiančias užmigti.

Sportas vakare

Tik tuomet, kai vakare į namus grįžęs tėtis pasirūpina mažyliu, mamai atsiranda laiko užsiimti sportu. Juk treniruotė sporto klube ar bėgimas miško takeliais ne tik garantuoja gerą nuotaiką, bet ir suteikia naujos energijos. Tačiau sportuojant organizmas tarsi „užvedamas".

TAIP PAT SKAITYKITE:
Kokį vardą vaikui išrinkti, kad jis atneštų sėkmę?
5 dalykai, kuriuos vaikams pasakykite dar šiandien

„Sporto metu suintensyvėja organizmo veikla, padažnėja širdies plakimas, išsiskiria daugiau hormonų", - aiškina profesorius Thomas Penzelis iš Berlyno miego sutrikimų centro. Todėl specialistas nepataria sportuoti likus trims valandoms iki miego.

Geriau daugiau aktyvumo dienos metu, pavyzdžiui, kelis kartus išeikite sparčiu žingsniu pasivaikščioti stumdamos vaiko vežimėlį.

„Kuo daugiau kūnas apkraunamas dienos metu, tuo labiau vakare norisi miego", - priduria Th. Penzelis. O jeigu dar vakare užsuksite į sauną ar pagulėsite šiltoje vonioje, saldus miegas tikrai bus garantuotas.

Pernelyg daug pareigų vakare

Drabužių lyginimas, namų siurbimas, sąskaitų apmokėjimas, pokalbiai telefonu su anyta, o vakare dar ilgai brendęs konfliktas su partneriu - po tokios dienos miegą galite pamiršti.

„Bet kokia įtampos forma trukdo kūnui ir psichikai atsipalaiduoti. Taip yra todėl, kad dėl įtampos susiaurėja kraujagyslės, atšąla pėdos ir plaštakos, dėl ko užmigti darosi sunkiau", - toliau dėsto Th. Penzelis.

Geriausia priemonė - šilta pėdų vonelė. Apima saldus nuovargis, nes nukrenta kūno temperatūra. Nuo beviltiško vartymosi lovoje padeda ir dienoraščio rašymas. Tiesiog užmigti neleidžiančias mintis reikia surašyti ant popieriaus lapo. Taip pat puikiai padeda klasikinė muzika (pavyzdžiui, galima paklausyti Johanno Sebastiano Bacho „Brandenburgo koncertas Nr. 6"), gera knyga, karšta žolelių arbata arba stiklinė šilto pieno.

Soti vakarienė

Pagaliau netrukdomi mėgaujatės galimybe dviese pavalgyti, išgerti po taurę vyno. Juk visą dieną gyva buvote vien vaiko maisto likučiais ir atsitiktiniais užkandžiais. Vis dėlto, vakare sočiai ir gausiai privalgyti nepatariama, verčiau rinkitės lengvą maistą ir kuo mažiau alkoholio.

„Nors pilnu skrandžiu lengvai užmiegame, tačiau intensyviai vyksta virškinimas ir vėl netrukus nubundame", - sako miego sutrikimų ekspertas.

O štai alkoholis šį poveikį dar labiau sustiprina. Vos spėjame užmigti ir vėl netrukus nubundame.

Per daug miego dienos metu

„Jeigu naktį gilaus miego fazėje jus pažadina verkiantis kūdikis, reiktų pamiegoti dieną", - sako Th. Penzelis. Specialisto teigimu, pietų miegas suteikia daug naudos, tačiau jeigu miegama ilgiau nei pusvalandį, vakare mažiau norima miego ir darosi sunkiau užmigti. Todėl reikia išsiaiškinti, koks miego režimas jums asmeniškai geriausiai tinka. Ir eikite į lovą tik tuomet, kai iš tikrųjų jaučiate nuovargį.

Užmiegama su kūdikiu

Glaustymasis, dainavimas, sūpavimas, rankučių laikymas, glaudimas prie krūtinės - mažyliams patinka, kai mamos jiems padeda užmigti. Tačiau tokiu atveju ir mamos pajaučia nuovargį, nes pradeda išsiskirti miego hormonas melatoninas, kuris ruošia mūsų organizmą miegui. Todėl nereta mama užmiega kartu su pokaičio miego atsigulusiu vaikučiu. Mamos po pusvalandžio ar valandos nubunda ir miego jau nebesinori.

Išeitis viena - pratinkite savo mažylį užmigti savarankiškai. Kol jam tai nepavyksta, būkite šalia, tačiau nesisėskite, o pastovėkite prie jo lovelės. Stovint tikrai neužmigsite.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis