Žaidžiame su vaikais: idėjos smulkiosios motorikos lavinimui

Nuo pat gimimo kūdikiai judina ir mankština rankų pirštukus. Palietus kūdikio delną ar į jį įdėjus kokį nors daiktą, aktyvuojasi griebimo refleksas. Gydytojai mamoms rekomenduoja vaikų pirštukus pamasažuoti, pamankštinti ir tokiu būdu prisidėti ne tik prie geresnės kraujo apytakos, bet net ir prie kalbos vystymosi.

Kaip nuo mažens ugdyti vaikų smulkiąją motoriką, pataria “Family Lab Academy” visuminio šeimos ugdymosi studijos Kaune pedagogės Digna Beržanskaitė ir Agnė Andriušaitienė.


6 mėnesių – 1 metų amžiaus vaikai


Šio amžiaus mažyliai griebia viską, kas tik yra jų akiratyje. Labiausiai vaikų dėmesį atkreipia ryškūs, skleidžiantys garsą daiktai. Rekomenduojamas smulkiosios motorikos žaidimas šio amžiaus mažyliui:


Jums reikės:


Lanko,

Įvairių spalvų juostelių,

Karoliukų.


Visą lanką apriškite pasirinktomis juostelėmis ir leiskite joms laisvai kabėti. Mažylį paguldykite ant nugaros taip, kad jis galėtų patogiai gulėti ir nebūtų varžomi jo judesiai. Lanką pakabinkite virš jo kūno ir leiskite mažyliui jį tyrinėti. Taip pat galite laikyti lanką rankose, žaiskite su atstumais (lankas toliau - lankas arčiau), keiskite juosteles į karolius ar kokius kitus dėmesį atkreipiančius daiktus.


1 - 1,5 metų amžiaus vaikai

 

Tai periodas – norų metas, kai mažylis jau geba pasiimti ir pasiekti tai, ko užsigeidžia. Beribis smalsumas ir žingeidumas neatsiejama šio amžiaus tarpsnio dalis. Vaikų smulkioji motorika šiame periode patobulėjusi, tačiau dažniausiai šiame etape vaikams keblumų kyla ištraukiant įvairius daiktus iš jiems sudėtingesnių vietų, pavyzdžiui, lovytėje paliktas meškutis ir vaikas jį traukia per groteles, bet jam niekaip nepavyksta, nes dažniausiai dar nesupranta, kad reikia pasukti rankytę šonu. Rekomenduojamas žaidimas tobulinimuisi:


Jums reikės:


Virvutės,

Krepšelio su skylutėmis,

Įvairių mėgstamų žaislų.


Paimkite krepšelį ir per jame esančias skylutes praverkite virvutes į skirtingas puses taip, kad krepšelio viduryje gautųsi voratinklis. Į krepšelio vidurį pridėkite įvairių mėgstamų žaislų ar vaikui patinkančių daiktų ir leiskite juos ištraukti pačiam. Jei jam nepavyksta, nuraminkite, leiskite bandyti dar kartą, parodykite ir papasakokite, kaip tai darote jūs – kartu galite skaičiuoti kiek daiktų pavyksta ištraukti savarankiškai. 



Pedagogė Agnė Andriušaitienė
Pedagogė Agnė Andriušaitienė
Asmeninio albumo nuotr.


1,5 -2 metų amžiaus vaikai


Tai pats tinkamiausias amžiaus tarpsnis smulkiajai motorikai lavinti, ypač jeigu tam pasitelkiamos kūrybiškos, neįprastos, dėmesį patraukiančios priemonės. Nors tokio amžiaus vaikai yra labai judrūs ir aktyvus, įdomi, smulkiajai motorikai naudinga veikla juos gali pritraukti geram pusvalandžiui ar net ilgesniam laiko tarpui.


Jums reikės:


Šiaudelių,

Plastilino,

Įvairių karoliukų (stambesnių), popieriaus ritinėlių, makaronų, žiedų (tinka bet kokie daiktai su skylutėmis, pro kurias pralįstų šiaudelis).


Iš plastilino kartu su vaikučiu ant stalo suformuokite storesnį blyną, į jį subeskite kelis šiaudelius ir leiskite vaikui pasirinkti, ką jis nori ant tų šiaudelių užverti. Garantuojame, kad jūsų vaikui norėsis ne tik užverti, bet ir vėliau nuverti ant šiaudelių esančius daiktus, iš jų konstruoti bokštus. Galite sukurti seką iš skirtingų spalvų ar formų karoliukų ir pamėginti ją atkartoti.


Pedagogė Digna Beržanskaitė
Pedagogė Digna Beržanskaitė
Asmeninio albumo nuotr.


2-3 metų amžiaus vaikai


Šio amžiaus vaikams vis dar labai svarbu lavinti smulkiąją motoriką, tačiau galima pasirinkti veiklą, kuri būtų naudinga ne tik pirščiukų miklumui, bet ir kitiems vaiko gebėjimams ugdyti. Tokio amžiaus vaikai dėl vis didėjančio savarankiškumo poreikio be galo mėgsta iššūkius. Kodėl gi neišbandžius vaikučio sugebėjimų ir nepasiūlius jam tokios užduoties:


Jums reikės:


Kartono,

Skalbinių segtukų,

Žirklių,

Rašymo priemonės.


Iš kartono iškirpkite ežiuką ir ant jo spyglių surašykite vaiko vardo raides, tą patį padarykite ant atskirų skalbinių segtukų. Mokykitės atskirti raidas ir ant spygliukų, pagal ant jų esančias raides atitinkamai susegti skalbinių segtukus su tokiomis pačiomis raidėmis. Tokiu būdu lavinsime ne tik smulkiąją motoriką, bet ir vaiko atmintį.


Žaidžiant su vaikais svarbiausia kantrybė ir dėmesys detalėms, vaikų reikėtų neskubinti, leisti jiems patiems įveikti užduotis savo tempu. Nenorėkime, kad jie kuo greičiau praeitų visus vystymosi etapus, raidoje svarbu ne kiekybė, o kokybė. Tegul vaikai kartu su jūsų pagalba patiria savarankiškumo džiaugsmą”, – pataria “Family Lab Academy” visuminio šeimos ugdymosi studijos Kaune pedagogės.

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis