Su šeima ir mažu vaiku – į Juodkalniją: patyrusios mamos patarimai

Kaip po dviejų valandų skrydžio pasimėgauti tropikų vaizdais, šiluma ir nebrangiu poilsiu Juodkalnijoje, pasakoja „Keliaujančios mamos“ bendruomenės mama Emilija, kuri šioje šalyje su dukryte lankėsi jau ne vieną kartą.

Juodkalnija – kol kas mano mylimiausia užsienio šalis. Keliavome ten ne kartą ir labai laukiu kitų kelionių! Pirmą kartą ten nuvykus dukrytei Mėtai buvo beveik 6 mėnesiai, vėliau keliavom, kai jai buvo 10 ir 11 mėnesių.

Skrydis iš Vilniaus trunka apie 2-2.5 valandos, jei važiuosite automobiliu, atstumas yra apie 2 000 km. Keliavome ir vienu, ir kitu būdu, kiekvienas turi savo privalumų ir puikiai pavyko!

Atkeliavę į Juodkalniją nustebome, vaizdai priminė Tailandą ar įsivaizdavimus, kaip turėtų atrodyti egzotiškos Azijos grožybės. Paplūdimys, aukšti kalnai ir salos žydrame vandenyje. Šilta, gera ir pigu!

Juodkalnijoje
Asmeninio albumo nuotr.

Visuose pakrantės miesteliuose, taip pat ir Kotore, patogu važiuoti su vaikišku vežimėliu. Takai palei promenadas ir senamiesčius puikiai tam pritaikyti.

Kotoras įsikūręs įlankoje, kalno papėdėje. Senamiestyje galima aplankyti seną bažnytėlę ir nusipirkti įvairių įdomių suvenyrų, amatininkų dirbinių.

Budva – tikras turistinis miestelis. Palei promenadą išsidėstę visi restoranai, galima paragauti šviežios žuvies, paplaukioti laiveliu iki salos. Tuo pačiu taku galima nueiti iki senamiesčio, apžiūrėti tvirtovę ir parduotuvėlių vitrinas. Kol vaikas miega vežimėlyje, einame prie grakščios mergelės statulos, toliau taku palei aukštas uolas iki nuošalaus paplūdimio. Tokių nuostabių gamtos vaizdų net nesinori palikti! Budvoje yra ir akvaparkas, žaidimų aikštelės, todėl keliauti smagu su visa šeima.

Panašūs, kiek ramesni, yra ir kiti pakrantės miesteliai – Bar, Ulcinj. Ta pati svetinga, draugiška Viduržemio jūros atmosfera.

Paplūdimių galima rasti visokių – stambių ar smulkių akmenų, žvyro, kieto ar minkšto smėlio ar raudono smėlio. Nuošalių, neprižiūrėtų arba su gultais ir restoranais – kiekvienam pagal skonį.

Juodkalnijoje
Asmeninio albumo nuotr.

Labiausiai mums patikęs Juodkalnijos perlas – Durmitoro nacionalinis parkas. Važiavome vingiuotais kalnų keliais su vis besikeičiančia panorama. Įėjimas į parką – vos 2 eurai, o įspūdis visam gyvenimui! Aukštos pušys skendi migloje, o šaltame skaidriame vandenyje atsispindi šis pasakiškas vaizdas. Vieta atrodo net mistiškai… Tačiau su vežimėliu šiame parke nė pro kur nepravažiuosi. Reikės nešti ir vaiką, ir vežimėlį akmenuotais takais bei stačiais laipteliais, todėl reikėtų iš karto pasiruošti keliauti su nešykle arba pėstute.

Juodkalnijoje visų kelionių metu jautėmės saugūs, vietiniai labai draugiškai žiūri į vaikus. Dėl kainų dažnai galima derėtis, už apartamentų nuomą vidutiniškai mokėdavome po 10 eurų už naktį (ir dar kartais pusryčius pagamindavo!). Pramogų galima rasti įvairių pagal vaikų amžių, orai šilti, maudėmės jūroje ir gegužį ir spalį! Labai laukiame ir kitos kelionės ten...

Šaltinis: KeliaujančiosMamos®

Facebook – ČIA

Instagrame – ČIA

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis