Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?

Vasarą vaikams labiausiai tinka gerti šie gėrimai

Vakar važiuojant į darbą, pro langą akį patraukė štai toks vaizdelis: tėtis, mama ir dvi ikimokyklinio amžiaus mergaitės, rankose laikančios skirtingus butelius gazuoto gėrimo. Pavadinimo neminėsime, tačiau tai buvo vienas pigiausių spalvotų limonadų. Negi iš tiesų šios mažylės nusipelnė tik tokio gėrimo? Kodėl tėvai taip neatsakingai renkasi produktus parduotuvėje?

Kad vaikas augtų sveikas ir žvalus, jo organizmui reikia nemažai skysčių. Pavyzdžiui, darželinukas per dieną turi išgerti apie litrą skysčių. Deja, kaip rodo apklausos, dauguma vaikų geria per mažai ir ne pačius sveikiausius gėrimus.

Vanduo kaip gyvybės šaltinis

Priklausomai nuo amžiaus, vanduo žmogaus organizme sudaro didžiąją dalį. Pakanka netekti vos dviejų procentų vandens, kad pasijustumėte pavargęs ir neatidus, taip pat dėl to gali sulėtėti reakcija, sumažėti ištvermė. Netekus trijų procentų vandens, gali prasidėti galvos skausmai ir užkietėti viduriai.

Vaikai dažnai ignoruoja juntamą troškulį

Kad taip nenutiktų, organizmas signalizuoja apie skysčių trūkumą ir mes jaučiame troškulį. Tik dažnai esame tokie užsiėmę, kad šį įspėjimą ignoruojame. Ypač dažnai taip nutinka vaikams. Todėl būtų puiku, jeigu reguliariai savo atžaloms primintumėte, kad reikia atsigerti. Net ir mokyklose vaikams turėtų būti leidžiama atsigerti, kai jie to nori. Dėl tos priežastys mokytojai suteikia galimybę klasėse turėti ąsotį su vandeniu, kad vaikai galėtų atsigerti.

Vaikų mitybos specialistai tvirtina, kad darželinukas per dieną turėtų išgerti mažiausiai 800 mililitrų, o pradinukas - litrą skysčių. Paaugliui reikia mažiausiai pusantro litro. Karštomis dienomis, sportuojant ar dūkstant vandens poreikis gali išaugti daugiau nei dvigubai.

Gėrimų reitingas

Idealiausi gėrimai. Sveikiausias gėrimas yra vanduo. Tinka ir mineralinis vanduo, ir paprasčiausias vanduo iš krano. Žinoma, tokiu atveju turite būti tikri, kad jis yra kokybiškas. Kai vaikai nuo mažų dienų įpratinami gerti vandenį, jie juo ir malšina savo troškulį. Dar galima rinktis nesaldytą žolelių ar vaisių arbatą.

Skanu, bet kaloringa. Nors grynose vaisių sultyse gausu vitaminų ir mineralinių medžiagų, tačiau yra ir kaloringosios fruktozės. Todėl mažiems vaikams vaisių sultis galite skiesti vandeniu santykiu 1:1.

Nektarai, vaisių sulčių gėrimai ir limonadai. Jų sudėtyje yra kur kas mažiau naudingų medžiagų, užtat kur kas daugiau cukraus. Jeigu iš didelės stiklinės limonado išgarintume visą vandenį, joje liktų apie dešimt gabalėlių cukraus. Nemažai kalorijų turi ir pienas. Tai sveikas gėrimas ir jis kasdien turėtų būti ant stalo, vis dėlto, pienas turi būti vartojamas kaip maisto produktas, o ne gėrimas troškuliui numalšinti.

Kas vaikams netinka? Daug saldiklių turintys gėrimai, gazuoti gėrimai, kava, juoda ir žalia arbata, energiniai gėrimai.

Kas yra vaisių sulčių gėrimas ir kiek jame vaisių?

Natūralios vaisių sultys pagamintos iš 100 procentų vaisių, jose yra vitaminų bei mineralinių medžiagų ir - priklausomai nuo vaisių rūšies - iki dešimties procentų fruktozės.

Vaisių nektaras savo sudėtyje turi apie 25-50 procentų vaisių, mažiau vitaminų ir mineralinių medžiagų ir mažiausiai dvylika procentų cukraus.

Vaisių sulčių gėrimai savo sudėtyje turi iki 30 procentų vaisių, visa likusi dalis tenka vandeniui ir cukrui. Dažnai vaisių sulčių gėrimuose yra dažiklių, saldiklių ir kitų priedų.

Limonadai teturi vos apie tris - penkiolika procentų vaisių, cukrui juose tenka mažiausiai dvylika procentų, dažnai juose yra dažiklių, saldiklių ir kvapiųjų medžiagų.

Patarimas:

Kvapiosios medžiagos, dažikliai ir kiti papildomi elementai vaikų sveikatai kelia ypač didelį pavojų. Visiems, norintiems jo išvengti, reikia žiūrėti į gėrimo sudėtį.

Ar vaikams galima gerti tik vandenį?

Nebūtinai, tačiau nenuginčijamai vanduo yra geriausiai troškulį malšinantis gėrimas ne tik vaikams, bet ir suaugusiems! Tik su gėrimais galioja ta pati taisyklė, kaip ir su maistu - tai turi būti ne tik sveika, bet ir skanu. Suaugusieji retkarčiais pasilepina kokteiliu ar gazuotu gėrimu, taigi ir vaikams karts nuo karto galima leisti išgerti kažko saldaus. Pavyzdžiui, per sekmadieninius pietus, gimtadienį ar užsukus pavalgyti į kavinę. Vaisių sultys pusiau atskiestos vandeniu - tinkamas variantas.

O ką labiausiai mėgsta gerti jūsų vaikai?

Parašyk Redakcijai

Sekite mus:

Prenumeruok

Naujienlaiškį

Prenumeruodami portalą, Jūs sutinkate su taisyklėmis

Prisijunkite!

Prisijungę vartotojai gali:

  • dalyvauti konkursuose
  • skaityti straipsnius vėliau
  • gauti naujienų prenumeratą

Neturite paskyros?