Mankšta po gimdymo: rekomenduojami pratimai

Kada pagimdžius galima pradėti mankštintis, kodėl iškart po gimdymo negalima stiprinti pilvo preso raumenų, ir ką reikia žinoti apie dubens dugną? Apie visa tai pasakoja Danguolė Venslavičė-Mykolaitienė, „Pilates centro" instruktorė, Integruotos kūno judesio terapijos terapeutė.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Dažnai iš būsimų ar jau pagimdžiusių mamų išgirstu, kad reikia treniruoti dubens dugno raumenis ir stiprinti pilvo presą, o nelaikančios šlapimo turėtų daryti Kėgelio pratimus. Dar dažnai girdžiu, jog vyrų dubens dugno raumenys stipresni negu moterų ir kad sekso kokybė tiesiogiai susijusi su šiais raumenimis. Iš dalies šiuose mituose yra tiesos, bet pirmiausia pakalbėkime apie moters anatomiją.

Dubens dugno raumenų anatomija

Prieš norėdami pradėti mankštintis, pirmiausia turime susipažinti su savo kūnu. Šiuo atveju, labai svarbu žinoti, kur gi yra tie dubens dugno raumenys. Iš pradžių pagalvokime, kad kažkur giliai turime kaulų, o prie kaulų sausgyslėmis tvirtinasi raumenys. Greičiausiai dabar sėdite, tai pabandykite pakišti rankas po sėdmenimis ir užčiuopti sėdimuosius gumburus. Jeigu laikysena nebloga, tai kaip tik ant tų gumburų ir turėtumėte sėdėti.

TAIP PAT SKAITYKITE:
Naujagimės svoris išgąsdino medikus
Kokie 2015 -ieji bus mūsų vaikams?

Turim vieną gumburą dešinėje, kitą gumburą kairėje pusėje, tuomet priekyje bus mūsų gaktikauliai, sujungti gaktine sąvarža. Vyrai, kad ir kiek besipriešintų, gaktikaulius irgi turi. Ten, kur baigiasi stuburas, mes visi turime uodegą (uodegikaulį), nors iš pastarosios prasta nauda, nei musių nenusibaidysi, nei savo nuotaikos nepademonstruosi.

Jeigu neišsigandot būti nežinia kuo apkaltinti ir gerai save apsičiupinėjot, turit keturis kaulinius taškus savo kūne, tarp kurių, lyg hamakas tyso dubens dugno raumenys.

Dar svarbu žinoti, kad šioje mūsų kūno vietoje yra jungiamojo audinio (raiščių ir fascijų, lietuviškai žmogiškai - plėvių). Taip pat šiuose raumenyse yra ne tik skersaruožių raumenų skaidulų, bet ir lygiųjų raumenų skaidulų, kurios yra valdomos vegetacinės nervų sistemos (tai reiškia šią kūno dalį veikia stresas ir malonumai).

Kokią funkciją atlieka dubens dugno raumenys?

Ant šio raumeninio hamako „guli" vidaus organai, kitaip tariant, dubens dugnas yra atrama vidaus organams. Šis raumenynas, išsidėliodamas aplinkui angas, palaiko išangės, šlaplės, makšties tonusą; dirbdamas draugiškai su kitais (pilvo, stuburo ir kvėpavimo) raumenimis dubens dugnas palaiko stuburo vertikalumą; jo elastingumas svarbus klubo sąnarių amplitudei, laisvumui ir padėčiai.

Dubens dugno raumenynas veikia kvėpavimą ir kvėpavimas pastarąjį, tokiu būdu dainavimas svarbus mūsų patogiai kasdienybei. Elastingas hamakas padeda paskirstyti oro slėgį pilve kosint, čiaudint. Šlapimo čiurkšlelė gali pasirodyti nepageidaujamu gyvenimo momentu, jei jūsų dubens dugnas nestiprus ir lygiai taip pat, jei jis per stiprus, įsitempęs, o bet kokius gyvenimo slėgius atlaikys elastingas ir gerai mokantis prisitaikyti „pagrindas". Teisingai, ši vieta, reikalinga seksui, nes dėl vegetacinių skaidulų ir mazgų buvimo tai yra svarbi emocinė, juslinė, jutiminė sritis.

Ar reikia treniruoti dubens dugno raumenis atskirai nuo visų kitų kūno raumenų?

Tiesa, jog būsimoms mamytėms prieš gimdymą svarbu palaikyti dubens dugno raumenų elastingumą, vadinasi, ta sritis turi sugebėti išsitempti. Svarbu, kad klubų sąnariai ir dubens kryžmens sąnarys būtų pakankamai judrūs, kartu raumenynas turi neprarasti jėgos, nes ant jo gulintis svoris kas dieną auga. Po gimdymo irgi reikės elastingumo ir jėgos. Šlapimo sulaikymas abiem atvejais tikrai čia nepadės.

Geriausia, jei dubens dugno raumenys treniruojami kartu su kitais kūno raumenimis. Mūsų kūno raumenynas neveikia atskiromis fragmentuotomis dalimis, esame vientisa visuma. Taigi, dubens dugno raumenys glaudžiai susiję su pilvo, nugaros, vidinių šlaunų, kvėpavimo raumenimis ir visa kuo kitu kūne, kas dar liko neišvardinta.

Kaip treniruoti dubens dugno raumenis?

Geriausia būtų pasitarti su žmogumi, kuris pats pažįsta savo dubens dugną (kokiu nors kūno specialistu). Jeigu neturite tokių galimybių ar norite viską daryti pačios, pradžioje paieškokite informacijos apie dubens dugno raumenis.

Labai vaizdžiai galima šiuos raumenis suskirstyti į vėduoklę, trikampį ir aštuoniukę.

Vėduoklė" tai mūsų išangės keliamasis raumuo. Jis glaudžiai susijęs su šalia esančiais audiniais ir organais: šlapimo pūsle, tiesiąja žarna, vyrams - prostata, moterims - makštimi. Išangės keliamojo raumens padėtis lemia kryžkaulio padėtį, taigi, išmokus raumenį jausti ir juo naudotis, galima subtiliai keisti kryžkaulio padėtį ir tuo pačiu atpalaiduoti, „nukrauti" kryžmens-juosmens segmentą ir juosmeninę stuburo dalį. Nereikalingos raumeninės įtampos išangės keliamajame raumenyje lemia netgi klubo sąnario judesio amplitudės apribojimą, tokiu atveju klubo sąnarys juntamas kaip sustingęs, nejudrus. Šios raumeninės srities atpalaidavimas labai svarbus, norint išvengti ir/ar atitolinti klubo sąnario artrozę ir artritą.

Pratimas. Apsičiupinėkite ir susiraskite raskite minimą „hamaką". Pasitelkite vaizduotę ir mintyse suskleiskite ir išskleiskite „vėduoklę" tarp uodegos ir sėdynkaulių.

Dirbdamas šis išangės keliamasis raumuo taip pat keičia atstumą tarp uodegikaulio ir klubo, pavyzdžiui, kai šuo pabruka uodegą tarp kojų, jis naudoja būtent šį raumenį. Tai puiku! Tą galime daryti ir mes.

Pratimas: pabrukite uodegą ir pakelkite ją vizginimui.

Kaip jau minėjau, priekyje tarp gaktikaulių ir sėdynkaulių galime išskirti „trikampį". Tai mūsų gilusis skersinis tarpvietės raumuo.

Šis raumuo sudarytas iš skersaruožių raumeninių ir lygiųjų raumeninių skaidulų, tai reiškia, kad stresas ir malonumai turi įtakos šiai sričiai.

Pratimas: atsipalaiduokite, kvėpuokite ir leiskite trikampiui būti elastingam.

Išorinį dubens dugno sluoksnį sudaro: paviršinis skersinis tarpvietės raumuo, sėdimasis akytkūnio raumuo, stormeninis akytkūnio raumuo - aštuoniukė, (raumuo iš trijų sluoksnių) ir centrinė dubens dugno diafragmos sausgyslė esanti šios aštuoniukės susikirtime. Visi dubens dugno raumenų sluoksniai šioje sausgyslėje persijungia, galima ją pavadinti tarpvietės centru. Tarpvietės centre guli viso kūno svoris ir labai gaila, bet tai ta vieta, kur dažniausiai atliekama epiziotomija (tarpvietės kirpimas). Paviršinis skersinis tarpvietės raumuo kartu su stormeniniu ir sėdimuoju akytkūnio raumenimis svarbūs seksualinei funkcijai.

Pratimas: vaizduotės pagalba judinkite pilvo dugno raumenis „aštuoniuke". Akys taip pat turėtų suktis ratu.

Kodėl po gimdymo pirmas 6 savaites negalima pulti daryti šimtų atsilenkimų?

Besilaukiant pilvo sienos apimtis padidėja, nutolstant dviem tiesiojo pilvo raumens pusėms vienai nuo kitos. Per anksti pradėjus stiprinti šį raumenį, sustiprinamos atskiros jo dalys. Tokiu būdu užkertamas kelias natūraliam gilesnių raumenų sluoksnių ir jungiamojo audinio grįžimui į pradinę padėtį.

Jeigu jums „pasiseks rimtai padirbėti", „uždėtas" per ankštas pilvo presas bus ne tik estetinė problema, bet kaip per ankštas korsetas spaus apačioje esančius audinių sluoksnius, tarp jų ir juosmeninius nugaros slankstelius, dėl ko gali atsirasti nugaros skausmai.

Labai svarbu įsiklausyti į savo kūną, nes iškart po gimdymo kūnas visokiais būdais gali priešintis mankštai. Ir kad ir kiek darysite visokių atsilenkimų, susirietimų, jausite, kad dirba tik nugara, o pilvas tiesiog neveikia. Neišsigąskite ir palikite jį ramybėje bent porą mėnesių, jam reikia laiko. Kai jūsų hormoninė sistema grįš į įprastesnę būklę ir pilvo raumenys panorės imtis savo pareigų.

Išnaudokite laiką po gimdymo tam, kad išmoktumėte taisyklingai kvėpuoti, o kvėpavimo metu dirbs ir jūsų dubens dugno ir pilvo raumenys, nes viskas tarpusavyje susiję!

Ir nepamirškite, kad šis laikas ypatingai svarbus, jūsų, jūsų kūdikėlio ir tėčio ryšio sukūrimui. O raumenys yra toks nuostabus daiktas mūsų kūne, jog geba stiprėti, net jei kurį laiką būsite apie juos pamiršusios.

Dailininkės Raimos Drąsutytės piešiniai

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mamos kertelė

Psichologė – apie vyro ir moters santykius po gimdymo: pasikeitimai neišvengiami

Psichologė – apie vyro ir moters santykius po gimdymo: pasikeitimai neišvengiami
Gimus vaikui, šeimoje staiga viskas ima ir pasikeičia: prie vyro ir žmonos vaidmens prisideda mamos ir tėčio, prie ramių naktų – bemiegės, prie tylos – triukšmas.

Kaip iš tiesų jaučiasi moteris po gimdymo (1)

Kaip iš tiesų jaučiasi moteris po gimdymo
Dažnai sureikšminame gimdymo dieną, manydamos, kad tai sunkiausia, kas mūsų laukia. Tačiau gimdymas - tik pradžios pabaiga. Ant rankų kūdikėlį sūpuojančios mamytės laukia ankstyvasis adaptacijos periodas. Kam pasiruošti, ko tikėtis ir ką daryti?

Įvardijo, kam pavyksta sukurti tvirtesnes santuokas (2)

Įvardijo, kam pavyksta sukurti tvirtesnes santuokas
Įdomių rezultatų pateikė Ohajo (JAV) universiteto sociologų grupė, pasišovusi sužinoti, kokie vaikai užaugę sukuria tvirtesnes šeimas: kilusieji iš daugiavaikių šeimų ar vienturčiai.

Išradinga mama nufilmavo, kaip namuose per 5 min. pasigaminti drėgnų servetėlių (2)

Išradinga mama nufilmavo, kaip namuose per 5 min. pasigaminti drėgnų servetėlių
Australės iš Melburno Joy Ratima vaizdo įrašą jau peržiūrėjo daugiau kaip du milijonai internautų. Didžioji dauguma, tikėtina, vaikus auginantys tėvai.

Ką reiškia, jei sapne gimdote arba matote vaikus (3)

Ką reiškia, jei sapne gimdote arba matote vaikus
Kiekvienas iš mūsų yra regėjęs sapnų, kuriuos pabudus sunku paaiškinti. Nereta moteris, kuri neturi vaikų ir nėra nėščia, sapnuoja, kad jai gimė kūdikis. Po to, prisiminus sapną, net juokas ima - juk vaiko nė planuose nėra. Iš kur tokie sapnai?

Nežindau vaiko: ar aš bloga mama? (100)

Nežindau vaiko: ar aš bloga mama?
Ne visos moterys gali (ir nori) žindyti kūdikį savo pienu. Būtent tokios mamos laišką ir gavome. Jame moteris sako jaučianti neigiamą aplinkinių nusistatymą dėl tokio jos sprendimo ir klausia: „Ar aš esu bloga mama?“

Kalėdų tradicijos su vaikais: 10 idėjų, kurios sukurs šventinę nuotaiką

Kalėdų tradicijos su vaikais: 10 idėjų, kurios sukurs šventinę nuotaiką
Paskutinė savaitė iki didžiųjų žiemos švenčių į daugelio namus atneša malonaus laukimo, susikaupimo, apmąstymų ir noro kuo daugiau savo laiko bei šilumos skirti šeimos nariams. Jei jūs turite vaikų, žinote, kad jiems įvairios tradicijos, žaidimai, kalėdinės veiklos – itin malonios ir naudingos. Štai keletas idėjų, ką galite iki Kalėdų ar per jas nuveikti su visa šeima.

Kodėl vienos moterys po gimdymo verkia, o kitos – juokiasi (5)

Kodėl vienos moterys po gimdymo verkia, o kitos – juokiasi
Ką jaučia moteris po gimdymo? Kodėl vieną akimirką ji juokiasi, o kitą - jau verkia? Apie tai pasakoja psichologė Karolina Gurskienė.

Psichologė pataria, kaip paruošti vaiką brolio ar sesės gimimui

Psichologė pataria, kaip paruošti vaiką brolio ar sesės gimimui
Naujojo šeimos nario atsiradimas iš esmės pakeičia visą šeimos gyvenimą – namie atsiranda daugiau sumaišties ir daug daugiau nežinomybės.

Psichologė – apie pagimdžiusių moterų santykį su savo kūnu

Psichologė – apie pagimdžiusių moterų santykį su savo kūnu
Kai susilaukiau pirmagimės, patyriau santykių su savo kūnu renesansą.

Atvira Neringos išpažintis: ko pasimokiau iš to košmaro po gimdymo (34)

Atvira Neringos išpažintis: ko pasimokiau iš to košmaro po gimdymo
Kalbėdamos apie tai, kas buvo sunkiausia pagimdžius vaikelį, mamos įvardija bene panašius dalykus: bemiegės naktys, per mažai pagalbos iš vyro, žindymo sunkumai ir pan. Neringa apie visa tai kalba kiek kitaip.

5 naujų mamų klaidos, kurių nesunkiai galima išvengti

5 naujų mamų klaidos, kurių nesunkiai galima išvengti
Išmokti būti mama nėra paprasta. Yra daug dažnai pasitaikančių klaidų, kurias padaro beveik kiekviena naujai iškepta mamytė. Taip, klaidos gali padėti jums tapti geresne mama, tačiau kartais galima tiesiog jų išvengti.

Kalėdinių dovanų gidas: šių metų vaikų svajonių dovanos

Kalėdinių dovanų gidas: šių metų vaikų svajonių dovanos
Artėjančios gražiausios žiemos šventės daugiausiai džiaugsmo suteikia vaikams. Jiems laukimo laikotarpis tampa nepaprastas, per kurį jie rašo laišką Kalėdų Seneliui, kasdien atidaro vis kitą Advento kalendoriaus langelį, stengiasi kuo geriau elgtis ir nori, kad tai pastebėtų patys artimiausi – jų tėveliai.

Pati švelniausia mama pagal Zodiaką (1)

Pati švelniausia mama pagal Zodiaką
Kokia mama esate pagal Zodiako ženklą: kontroliuojanti ar į vaiko auklėjimą žvelgianti laisviau?

Mamos laiškas: kaip galiu nemylėti tavęs, mano vaike

Mamos laiškas: kaip galiu nemylėti tavęs, mano vaike
Tinklaraščio „Mama su šypsena kišenėje“ autorė Neringa augina penkis vaikus. Savo dienos nutikimus ji suguldo dienoraštį. Jūsų dėmesiui - Neringos laiškas vaikui.