Įkalinta lovoje: patarimai gresiant persileidimui

 (5)
Kartais, kai nėštumui kyla rimtas pavojus, gydytojas ginekologas skiria lovos režimą. Dažniausiai sunkiausios būna pirmos kelios dienos, kurias reikia kaip nors išgyventi. Kaip nepamesti galvos šiuo sunkiu laikotarpiu, klausiame gydytojos genetikės ginekologės Ingridos Kravčenkienės.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Iš gydytojos praktikos

Trisdešimtmetė Jolanta prieš kelias savaites sužinojo, kad laukiasi antro vaikelio. Jiedu su vyru jau augina dvejų metukų dukrytę Ugnę. Per pirminę apžiūrą atrodė, kad nėštumas įprastas ir jam nieko negresia. Vieną dieną Jolanta pakėlė ant rankų dukrytę. Netrukus suskaudo pilvą ir Jolanta pajuto, kad kraujuoja. Atvykusi į ginekologijos kliniką, ji kraujavo kaip per mėnesines. Atlikus ultragarso tyrimą paaiškėjo, kad atplyšo lopinėlis chlorino (medžiagos, iš kurios gaminasi placenta), o už jo prikraujavo. Kai atplyšta daugiau negu trečdalis chlorino, nėštumo išsaugoti neįmanoma, embrionas žūva. Jolantos nėštumui tuo metu buvo septynios savaitės. Kadangi kilo rimtas persileidimo pavojus, moteriai buvo skirtas lovos režimas, dieta ir vaistų.

Dažniausiai lovos režimas skiriamas, jeigu:

  • kyla persileidimo grėsmė;

  • gresia priešlaikis gimdymas;

  • dėl preeklampsijos (tai liga, kuri būdinga tik per nėštumą, kai padidėja kraujospūdis ir atsiranda baltymo šlapime);

  • lemia kitos priežastys, pavyzdžiui, stuburo traumos, dubens traumos, šios - retesnės.

Pirmos dienos - pavojingiausios

Gydytojas skiria lovos režimą, kai nėštumui kyla rimtas pavojus, todėl dažniausiai reikia gulėti visą parą, o atsikelti galima tik į tualetą. Paprastai grėsmingas periodas trunka kelias dienas (dažniausiai - iki trijų, rečiau - iki šešių dienų). Didžiausiam pavojui atslūgus galima trumpam atsikelti, nueiti į virtuvę atsigerti, pavalgyti, pasivaikščioti. Jeigu gyvenate daugiabutyje, leiskitės liftu žemyn, nes laiptais laipioti griežtai draudžiama.

Būtina mankštintis

Griežtas lovos režimas per nėštumą skiriamas trumpai, kol sunki būklė pagerėja. Net tada, kai būklė sunki, moteriai reikia mankštintis. Mankšta lovoje mažina kraujo krešėjimo sutrikimus, trombozių, embolijų (kraujagyslių užsikimšimas įvairiomis kraujyje cirkuliuojančiomis dalelėmis) tikimybę. Tad jeigu jums skirtas griežtas lovos režimas, tačiau galite pati valgyti, kvėpuoti, nesate traumuota, būtinai mankštinkitės. Jeigu baiminatės, ar mankšta nepridarys žalos jums ar jūsų kūdikiui, dėl jos pasitarkite su savo gydytoju ginekologu.

Kai skirtas lovos režimas, mankšta atliekama lovoje gulint. Ją sudaro 3-4 pratimai, kuriuos reikėtų kartoti po 10 kartų.

1 pratimas: „plaukiame" pėdomis

Pakaitomis ištieskite ir sulenkite pėdą (ištiesta baleto šokėjos pėda - įtempkite pėdą ir pirštus, tarsi norėtumėte pasistiebti pirštų galiukais. Pėdos pirštai ir blauzda turi būti vienoje linijoje. Sulenkta pėda - kulnas turi būti atremtas į lovos pagrindą, o pėdą kelkite į viršų taip, kad tarp pėdos ir blauzdos būtų status kampas. Šį pratimą pakartokite 10 kartų abiem kojomis kartu, paskui 10 kartų kiekviena koja atskirai ir dar 10 kartų abiem kojomis kartu).

2 pratimas: rankų plaštakų mankšta

10 kartų suspaustus kumščius sukite į vieną pusę, paskui 10 kartų į kitą. Paskui 10 kartų suspauskite ir atleiskite kumščius. Atleisdama kumščius išskleiskite pirštus į šalis į juos įtempkite.

3 pratimas: sukame pečius ir galvą

Sukite pečius 10 kartų į vieną pusę ir 10 kartų į kitą pusę. Lygiai taip sukite galvą 10 kartų į vieną pusę, paskui 10 kartų į kitą.

Svarbu

Mankštindamasi stenkitės laisvai ir ritmiškai kvėpuoti. Nesulaikykite kvėpavimo. Tarp pratimų padarykite 20-40 sek. pertrauką. 

Įkalinta lovoje: patarimai gresiant persileidimui
Ilgai gulint lovoje sunku atsispirti pagundai ko nors pakramsnoti. Stenkitės, kad tai būtų kaip įmanoma sveikesni užkandžiai.
© Shutterstock nuotr.

Šalin nesveikus produktus!

Moterys, kurioms skirtas gulimasis režimas arba jos gan ilgai turi saugotis, kad nepersileistų, neretai susiduria su nutukimo bėda. Iš pirmo žvilgsnio griežtai gulėti lovoje reikia neilgai, per kelias dienas lyg ir neturėtų užaugti papildomų kilogramų, tačiau kadangi paprastai dar tenka kelias savaites būti budriai ir labai saugoti savo kūdikį, sunku atsispirti pagundai nuolatos kramsnoti. Taip nesunku priaugti visiškai nereikalingų kilogramų. Todėl labai svarbu įsiminti, kad nuolatinis noras ką nors kramsnoti, smaguriauti saldumynais ir miltiniais patiekalais - džiūvėsiais, sausainiais, saldainiais yra sukeltas įtampos, o ne alkio. Vaikeliui tokie užkandžiai neduoda naudos, o nerimą galima suvaldyti ir kitais būdais. Saugantis persileidimo labai svarbu vartoti pakankamai skysčių - išgerti ne mažiau nei 1,5 litro vandens per parą, 3-4 kartus per dieną valgyti vaisių ir daržovių, ypač troškintų arba virtų garuose.

Kol laukiatės kūdikio, nelaikykite šaldytuve pomidorų padažo ir majonezo, įvairių tepinių, kuriuose gausu priedų, užkandėlių, greitojo maisto pusgaminių, picos, rūkytos ir sūdytos mėsos gaminių. Visa tai valgyti nesveika, o kai būnate namuose, nori nenori, šaldytuvo dureles varstysite dažniau. Tad pasirūpinkite, kad jame visada būtų pakankamai įvairių pieno produktų: varškės, sūrio, daržovių, vaisių. Jeigu galima vaikščioti, svarbu kasdien išeiti į lauką ir reguliariai valgyti lengvai virškinamo ir šviežio maisto.

Įveikti nerimą gali padėti:

  • knygų skaitymas;

  • laiškų, dienoraščio rašymas;

  • piešimas;

  • siuvinėjimas;

  • karoliukų vėrimas;

  • taip pat kasdienė mankšta ir valanda kita pietų miego.

Neįkainojama šeimos parama

Neretai šeimos parama ir pagalba darbo stebuklus ir padeda išsaugoti nėštumą. Mamos ir vyro pagalba namuose, artimiausių žmonių atjauta ir švelnumas padeda nusiraminti, įveikti nerimą. Jeigu nėštumui kyla pavojus, pati netvarkykite namų. Paprašykite, kad vyras arba kas nors kitas artimųjų kasdien išplautų grindis, pagamintų šviežio maisto. Taip pat svarbu, kad būtų išvėdinti kambariai.

Svarbus režimas

Labai svarbu laikytis režimo. Ryte tuo pačiu metu atsikelti, jeigu jau galima keltis iš lovos, jeigu ne - lovoje prasimankštinti, išgerti stiklinę vandens, pavalgyti. Vakare svarbu tuo pat metu nueiti miegoti. Neužsidarykite viena namuose, nes socialinė atskirtis didina įtampą, o ji - nepageidautinas veiksnys, dėl kurio dažniausiai ir tenka laikytis tausojamojo lovos režimo. Jeigu jums gydytojas rekomendavo ramybę, tai nereiškia, kad jūsų negali lankyti draugės arba bendradarbiai. Tačiau geriau, kad vieną dieną neužgriūtų daug lankytojų. Nepatartina kviesti tėvų su vaikais, nes šie reikalauja dėmesio, kelia sumaištį ir gali padidinti įtampą, taip pat užkrėsti ligomis.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

III nėštumo trimestras (29-40 sav.)

Kodėl važiuojančios gimdyti moterys valgo ananasą (8)

Kodėl važiuojančios gimdyti moterys valgo ananasą
Ananasas yra mėgstamas gimdyvių vaisius. Kaip manote, kodėl ananasas nusipelno tokios garbės? Priežastis viena - yra tikinčių, kad jo valgymas gali paspartinti gimdymo pradžią.

Jei tai žinosite, gimdyti važiuosite be baimės (3)

Jei tai žinosite, gimdyti važiuosite be baimės
Nors vaiko laukimas – vienas gražiausių etapų šeimos gyvenime, tačiau daugelis moterų pripažįsta, kad, artėjat gimdymo dienai, jas pradeda kankinti didelis nerimas ir baimės.

Kaip prasideda gimdymas: dažniausi požymiai (3)

Kaip prasideda gimdymas: dažniausi požymiai
Artėjant gimdymo terminui, kiekviena pirmą kartą mama tapsianti moteris kone kasdien pagalvoja, kaip tai prasidės, koks bus jausmas, ką reikės daryti, kiek laiko truks, kaip reikės žinoti, kad „tai“ jau prasidėjo?

Intymumas nėštumo metu: psichologės komentaras (8)

Intymumas nėštumo metu: psichologės komentaras
Psichologė Karolina Gurskienė pateikia įžvalgų tema, kuri neretai lieka tabu būsimai mamai ir būsimam tėčiui – seksualinis potraukis nėštumo metu.

Nėštumas ir vyro neištikimybė: psichologės komentaras (122)

Nėštumas ir vyro neištikimybė: psichologės komentaras
Redakcija gavo laišką, kuriame pasakojama neištikimybės istorija: geriausia nėštukės draugė klube pamatė būsimąjį tėtį su kita. Ji klausia psichologės patarimo, kaip pasielgti šioje situacijoje.

Dvi moterys 39 nėštumo savaitę: kokie skirtingi pilvukai (38)

Dvi moterys 39 nėštumo savaitę: kokie skirtingi pilvukai
„Liaukitės aiškinę, kaip atrodo normalus nėštumas“, – tokią žinutę savo gerbėjams ištransliavo dvi žinomos moterys, besilaukiančios vaikelių.

TOP 15 daiktų važiuojant gimdyti (6)

TOP 15 daiktų važiuojant gimdyti
Suruošti krepšį važiuojant gimdyti ir nuspręsti, ko tikrai prireiks, gali būti ne taip ir paprasta, ypač, jei tai pirmasis vaikelis. Todėl geriausia ruoštis iš anksto. Ką pasiimti verta – pataria mamos.

Kaip be vaistų paskatinti gimdymą: tiesa ir mitai (1)

Kaip be vaistų paskatinti gimdymą: tiesa ir mitai
Ko tik nėra prigalvota, kad pasibaigus nėštumui paskatinti greičiau prasidėti gimdymą – nuo mistinių judesių, namų ruošos darbų iki ekstremalių metodų.

Belaukiant gimdymo: 9 idėjos, ką nuveikti nėščiajai

Belaukiant gimdymo: 9 idėjos, ką nuveikti nėščiajai
Kai po įtempto darbų maratono būsima mama išeina nėštumo atostogų, jai neretai atsiveria tuštuma – o ką dabar daryti? Siūlome keletą idėjų, kuriomis galite pasinaudoti iki gimstant vaikučiui.

Nuotaiką pakeliantis VIDEO apie nėštumą: turite jį pamatyti

Nuotaiką pakeliantis VIDEO apie nėštumą: turite jį pamatyti
Nėštumas – tokia būsena, kuri netrunka amžinai, o ir aplanko moterį kartą ar vos kelis kartus per jos gyvenimą. Tad įamžintos nėštumo akimirkos visada yra vertingos.

Klaida, kurią daro dauguma moterų prieš gimdymą, ypač pirmakarčių (12)

Klaida, kurią daro dauguma moterų prieš gimdymą, ypač pirmakarčių
Greitėjantis gyvenimo tempas diktuoja naujus nėštumo įpročius. Kantriai laukti nėštumo pabaigos ne vienai moteriai tampa vis sunkiau. Kodėl atsiranda gimdymo baimių, didėja komplikacijų tikimybė ir kaip to išvengti, pasakoja psichologė Karolina Gurskienė.

Kokią liemenėlę pasiimti į gimdymo namus?

Kokią liemenėlę pasiimti į gimdymo namus?
Tinkama liemenėlė ką tik pagimdžiusioms moterims ne tik palengvina žindymo procesą, bet ir padeda išvengti nemalonių pojūčių ir negalavimų, tokių kaip pieno stazė ir mastitas (pieno liaukų uždegimas).

Kuriuos vidaus organus nėštumas labiausiai paveikia (6)

Kuriuos vidaus organus nėštumas labiausiai paveikia
Maždaug nuo 27-osios nėštumo savaitės prasideda konkurencija – kas ką išstums. Laimi mažylis – jūsų organams tenka užleisti jam vietą. Kaip tai vyksta ir kaip iš tokios padėties išsisukti kuo mažiau nukentėjus?

Kūdikio sutiktuvių vakarėlis tampa tradicine šeimos švente ir Lietuvoje

Kūdikio sutiktuvių vakarėlis tampa tradicine šeimos švente ir Lietuvoje
Vakarų idėjos greit pritampa Lietuvoje, ir jei dar prieš kelerius metus apie kūdikio sutiktuves (angl. baby shower) daugelis kalbėjo su ironijos gaidele, tai šiemet tenka pastebėti, kad daug besilaukiančių moterų rengia tokį vakarėlį.

KONKURSAS: laimėkite patogų CANPOL BABIES mamos krepšį (64)

<span style="color: #ff0000;">KONKURSAS:</span> laimėkite patogų CANPOL BABIES mamos krepšį
Kviečiame atsakyti į vieną klausimą ir laimėti patogų ir stilingą CANPOL BABIES mamos krepšį.