Ko nėščia moteris neturėtų valgyti?

 (2)
Nėščios moters mityba tiesiogiai veikia vaisių. Šiandien visi žinome, kad laikotarpis, kai kūdikis vystosi motinos įsčiose, gali turėti įtakos visam jo gyvenimui. Gera ir subalansuota motinos mityba suteikia optimalų startą į gyvenimą. Nesubalansuota mityba, rūkymas ir alkoholis, priešingai, gali turėti labai liūdnas pasekmes
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę


Parsisiųskite programėles telefonams štai čia: „iPhone“, „Android“. Draugaukime ir Facebooke!

Nustatyta, kad tokios ligos kaip cukrinis diabetas, aukštas kraujospūdis, širdies ir kraujotakos ligos gali būti susiję su nepalankiomis sąlygomis įsčiose. Šios sąsajos apibūdinamos moksliniu terminu „vaisiaus programavimas".

Kiek gali valgyti nėščia moteris?

Nėštumo metu neprivaloma valgyti už du. Jeigu jau prieš nėštumą jūsų mityba buvo subalansuota, tuomet galioja šios esminės taisyklės:

Kasdien išgerkite mažiausiai du litrus vandens. Galima gerti mineralinį vandenį, vandentiekio vandenį, skiestas vaisių sultis, pieną, vaisių arbatas. Jeigu norisi saldžių gėrimų ar nealkoholinio alaus, tai irgi leistina. Tik pastarieji gėrimai neturėtų sudaryti didžiosios skysčių dalies. Du puodeliai kavos ar trys-keturi puodeliai juodos arbatos gali sudirginti kraujotaką.

Valgykite tris kartus per dieną, tarpuose lengvai užkaskite. Tai gali būti jogurtas, bananas, obuolys ar gabalėlis kieto sūrio. Taip jūsų kūdikis ir jūs būsite tolygiau aprūpinti maistinėmis medžiagomis.

Pusryčiai yra labai svarbūs. Idealus variantas - grūdų košės ar dubuo avižinių dribsnių, nes juose gausu vitaminų, ląstelienos ir baltymų. Vakare rekomenduojamas lengvai virškinamas maistas, jis neturi būti perkeptas ar labai aštrus, kitaip gali varginti rėmuo.

Vidutiniškai per nėštumą priaugama 10- 13 kilogramų. Kai kurios moterys priauga vos aštuonis, o kitos – 19 ir daugiau kilogramų.

Nėštumo metu alkio jausti neturėtumėte. Jei išeinate iš namų ilgesniam laikui, pasirūpinkite sveikais užkandžiais, kurie numalšins alkį.

Ką turi valgyti nėščioji?

Nėščia moteris ir jos negimęs kūdikis maitinasi sveikai tuomet, kai tai daroma pagal „mitybos piramidę". Tai reiškia, kad:

Pagrindinę mitybos dalį sudaro pilno grūdo duona ir avižų dribsniai su vaisiais, salotos ir grūdų produktai.

Taip pat valgoma daug pieno produktų (pienas, varškė, jogurtas, sūris) ar liesos mėsos - tai yra svarbūs baltymų šaltiniai.

Per savaitę kartą ar du turėtų būti valgoma žuvis, mat joje yra itin svarbių Omega-3 riebalų rūgščių.

Taip pat leidžiama mėgautis saldumynais, balta duona, saldžiais gėrimais ir riebiais produktais, tačiau tik mažais kiekiais.

Laikantis subalansuotos mitybos principų paprastai visų mikroelementų gaunama užtektinai. Tik folio rūgštis turėtų būti vartojama papildomai dar planuojant kūdikį ir iki dvyliktos nėštumo savaitės. Tai padeda išvengti kai kurių apsigimimų, pavyzdžiui, įskilojo stuburo (lot. Spina bifida). Vaiko kraujotakos vystymuisi labai svarbi geležis, kurios užtektinus kiekius galima gauti su salotomis, žaliomis daržovėmis, mėsa ir žuvimi. Kalcis būtinas vaiko kaulų vystymuisi, jo yra visuose pieno produktuose, taip pat ir kalciu praturtintame mineraliniame vandenyje. Siekiant išvengti jodo trūkumo, vartokite joduotą druską ir du kartus per savaitę valgykite žuvį. Žuvis, pirmiausia jūrų, turi daug Omega-3 riebalų rūgščių, kurios labai svarbios kūdikio smegenų vystymuisi.

Dažniausiai padeda trys esminės taisyklės: daug gerti, kasdien judėti gryname ore ir vartoti daug daržovių, kurių sudėtyje gausu ląstelienos. Taip pat gali padėti vienas-du šaukštai linų sėmenų ar magnio, ar viena-dvi džiovintos slyvos.

Ko nėščia moteris neturėtų valgyti?

Nėštumo metu draudžiama lieknėti, nes tai gali turėti neigiamų pasekmių nėščiai moteriai ir jos kūdikiui.

Negalima valgyti žalios mėsos, neplautų daržovių, taip pat reikėtų vengti nepasterizuoto pieno. Kitaip gali pasireikšti tokios infekcijos kaip listeriozė ar toksoplazmozė, o tai gali rimtai pakenkti negimusiam kūdikiui.

Jeigu būsima mama yra vegetarė ar veganė, ji turėtų konsultuotis su specialistais ir atlikti reikiamus tyrimus, kad įsitikintų, ar jai netrūksta vitaminų ir kalcio.

Nėštumo metu negalima vartoti alkoholio, nikotino ir narkotikų.

Keli puodeliai kavos ar juodos arbatos nėštumo metu leistini, tačiau didesnių kiekių būtina vengti.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Kas moteris labiausiai erzina nėštumo metu

Kas moteris labiausiai erzina nėštumo metu
„Tavo vaiko“ socialinio tinklo "Facebook" paskyroje uždavę klausimą, kas labiausiai erzino mamas nėštumo metu, sulaukėme daug įdomių atsakymų. Paskaitykite, gal atpažinsite ir save.

Ar seksas nėštumo metu tikrai nekenkia būsimam vaikui?

Ar seksas nėštumo metu tikrai nekenkia būsimam vaikui?
Seksas nėštumo metu neretai vis dar yra tabu: apie tai savo gydytojų drovisi klausti nėščiosios, ne visada šiuos klausimus aptaria ir medikai, manydami, kad čia ir taip viskas yra aišku, ką čia daug kalbėti. O kalbėti yra apie ką.

Nėščiosios viešuoju transportu Vilniuje keliaus saugiau

Nėščiosios viešuoju transportu Vilniuje keliaus saugiau
„Čia vienu daugiau". Nuo šiandien tokiu ženkliuku pasipuošusias būsimas mamas vis dažniau pastebėsite sostinės viešajame transporte.

Kokių gyvenimo malonumų turi atsisakyti nėščioji? Atsako gydytoja

Kokių gyvenimo malonumų turi atsisakyti nėščioji? <span style="color: #ff0000;"><sup>Atsako gydytoja</sup></span>
Būsimoms mamoms, ypač besilaukiančioms pirmojo vaiko, kyla daug klausimų ir abejonių, kas yra leistina nėštumo metu, o nuo ko geriau susilaikyti.

Ar negimęs kūdikis jaučia mamos stresą ir džiaugsmą?

Ar negimęs kūdikis jaučia mamos stresą ir džiaugsmą?
Kiekviena mama nori, kad vaikelis jos įsčiose bręstų ir gimtų laimingas. Tačiau aplinkybės ne visuomet būna palankios. Netgi laukiamas vaikas jį nešiojančiai moteriai kartais tampa nemielas, vargina ją. Ir visa tai vaikui teks ištverti pilve? Gal geriau iš visų jėgų slopinti neigiamas emocijas?

Nėščiosios Vilniuje kviečiamos atsiimti po dovanėlę

Nėščiosios Vilniuje kviečiamos atsiimti po dovanėlę
Ar viešajame transporte pastebite besilaukiančias moteris? Ar užleidžiate joms vietą ir stengiatės pasirūpinti jų saugumu? Ar važiuojate dėmesį nukreipę kitur ir nematote būsimųjų mamų?

Ieškomos nėščiosios dalyvauti unikaliame Dainų šventės projekte (PAPILDYTA)

Ieškomos nėščiosios dalyvauti unikaliame Dainų šventės projekte <sup style="font-family: yui-tmp;">(PAPILDYTA)</sup>
Lietuvos šimtmečio dainų šventė „Vardan tos…“ vyks šių metų birželio 30 – liepos 6 dienomis. Jeigu šiuo metu laukiatės vaikelio ir esate geros savijautos, turite unikalią progą tapti šios išskirtinės šventės dalimi.

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų

Nėščiosios mitybos problemos: kaip sau padėti be vaistų
Kai nėštumas persirita į antrą pusę, nemalonus ir deginantis pojūtis už krūtinkaulio, rūgštus skonis burnoje neaplenkia net kas antros moters. Susitaikyti ar kreiptis į gydytoją?

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai (1)

3 gyvybiškai svarbūs mikroelementai nėščiajai ir žindančiai
Ką vertėtų žinoti planuojančioms pastoti, besilaukiančioms bei žindančioms moterims?

20 įdomių faktų apie nėštumą

20 įdomių faktų apie nėštumą
Kokią savaitės dieną gimsta daugiausiai naujagimių? Kuo nuo kitų kūdikių skiriasi gimusieji gegužės mėnesį? Šie ir kiti įdomieji nėštumo faktai - mūsų parengtoje apžvalgoje.

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos

Dvi medžiagos, kurios nėštumo metu yra niekuo nepakeičiamos
Svarbu atminti, kad bent dviejų medžiagų per nėštumą ignoruoti nevertėtų – folio rūgšties ir vitamino D3. Kuo jos tokios svarbios?

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą (1)

Tiesa ar melas? Populiariausi mitai apie nėštumą
Įvairiais prietarais ir mitais mūsų proseneliai apipindavo tas kasdienio gyvenimo sferas, kurių gerai nenumanydavo. Viena tokių - nėštumo periodas.

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą

Kodėl nėščioms moterims sveika patirti orgazmą
Turime gerų žinių būsimoms mamoms: orgazmas nėštumo metu ne tik leistinas, bet ir rekomenduojamas. 4 priežastys, kodėl nėštumo metu verta mylėtis ir atsipalaiduoti.

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai

Kaip apsisaugoti nuo strijų: 5 veiksmingi patarimai
Ką reikia žinoti apie gana dažnai nėštumo metu išryškėjančias strijas? Kaip jų išvengti?

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai

Ko geriau nevalgyti nėščiai moteriai
Kokių maisto produktų geriau vengti nėštumo metu?