Reklama

Maisto papildai nėštumo metu: kokių klaidų nedaryti?

 (1)
Nors gyvename laikais, kai parduotuvių lentynos tiesiog lūžta nuo įvairių produktų gausos, tačiau moterys, kurios laukiasi vaikelio, vis tiek neretai patiria rūpesčių dėl organizmui reikalingų medžiagų trūkumo. Tuomet, siekiant užtikrinti vaisiaus sklandų vystymąsi, tenka į pagalbą pasitelkti vitaminus ir maisto papildus. Kokių klaidų nepadaryti šiuo svarbiu periodu?
© Shutterstock nuotr.

Maisto papildai - tik pasikonsultavus su gydytoju

Pasak „Perfectil" atstovės Ievos Deltuvaitės, pirmiausia reikėtų konsultuotis su gydytoju ir rinktis specialiai nėštumo laikotarpiui subalansuotus maisto papildus. Jų sudėtyje neturėtų būti vitamino A pertekliaus, nes dėl jo gali atsirasti vaisiaus vystymosi sutrikimų. Šį vitaminą geriau pakeisti betakarotenu.

Be to, itin svarbu pirmosiomis nėštumo savaitėmis gauti pakankamai folio rūgšties. Jos vartojimas siejamas su mažesne vaisiaus nervinio vamzdelio defektų tikimybe.

„Gaila, bet mūsų krašte nepriimta valgyti daug riebios žuvies. Vietoj jos dažniau pasirenkama mėsa. Todėl nėščiosios turėtų vartoti daugiau omega-3 riebiųjų rūgščių, kurios palaiko smegenų ir regėjimo funkciją", - patarė specialistė ir pažymėjo, jog maistingųjų medžiagų trūkumo organizme padarinius moterys dažnai pajunta jau po gimdymo.

„Per nėštumą visos naudingosios medžiagos pirmiausia skiriamos vaisiui, o moters organizmas jų likučiais stengiasi palaikyti svarbiausių organų sklandžią veiklą: širdies, kepenų ir pan. Todėl neretai nukenčia moters išvaizda, o ypač plaukai ir nagai", - aiškino I. Deltuvaitė.

Anot jos, tokiu atveju, kai norima atkurti pusiausvyrą organizme, nereikia sutelkti dėmesio į atskiras medžiagas. Geriausia išeitis - visavertė mityba ir subalansuoti specialiai nėštumo ar žindymo laikotarpiui skirti vitaminų ir mineralų kompleksai.

Tokiai nuomonei pritaria Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara" gydytoja dietologė Eglė Kliukaitė.

„Kiekvienos moters kūnas ir jos organizmas yra individualus ir vieno teisingiausio būdo, kaip jį puoselėti ar stiprinti, nėra. Tačiau egzistuoja bendri visavertės mitybos principai, kurių laikytis patartina tiek nėštumo laikotarpiu, tiek ir po gimdymo", - tikino gydytoja.

Pirmame nėštume trimestre daugiau kcal nereikia

Anot jos, pirmąjį nėštumo trimestrą moterys neturėtų skubėti valgyti daugiau. Skaičiuojama, kad 300 kcal padidinti gaunamos energijos kiekį galima tik antrame ir trečiame trimestre.

„Visada patartina vartoti daugiau vaisių, daržovių, grūdinių produktų. Be to, būtina pasirūpinti, kad organizmas gautų pakankamai skysčių. Todėl reikėtų per dieną išgerti maždaug 8 stiklines vandens. Toms, kurios laukiasi, taip pat patarčiau kavos išgerti ne daugiau nei vieną puodelį per dieną. O apskritai būtų geriausia, jei jos gertų nesaldintą arbatą", - patarė E. Kliukaitė ir pridūrė, kad itin svarbu reguliariai maitintis ir nepamiršti savęs.

Jos teigimu, kad ir kaip būtų prižiūrimas organizmas, nėštumas jį vis tiek išvargina. Todėl svarbu po gimdymo jo neperkrauti. Derėtų nepersūdyti maisto, naudoti mažiau prieskonių, atkreipti dėmesį į produktus, kurie sukelia pilvo pūtimą, ir jų vengti. O svarbiausia - leisti organizmui atsigauti palaipsniui ir nesiekti, kad jau po trumpo laiko jis vėl būtų toks, koks buvo anksčiau.

„Mamos kartais taip susikoncentruoja į savo vaikelio priežiūrą, kad neskiria pakankamai dėmesio sau: laiku nepavalgo, neišgeria vitaminų ir nebestebi, kokia jų organizmo būklė. O juk jei mama nesijaučia gerai - tai ir jos atžala negauna pakankamai dėmesio ir šilumos", - akcentavo Grožio terapijos ir chirurgijos klinikos „Sugihara" gydytoja dietologė.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata ir gera savijauta

Kaip pasiruošti gimdymui: dulos patarimai (1)

Kaip pasiruošti gimdymui: dulos patarimai
Dula, kūno ir judesio terapijos praktikė, Dulų asociacijos Valdybos narė, 3 vaikų mama Vilma Kraelskaitė dalijasi savo įžvalgomis apie pasiruošimą gimdymui.

5 drabužiai, be kurių neapsieina nė viena nėščioji (2)

5 drabužiai, be kurių neapsieina nė viena nėščioji
Nėštumo metu dėl pakitusių kūno formų moteriai tenka įsigyti naujų rūbų.

Fotografė netikėtu rakursu įamžina nėščiąsias

Fotografė netikėtu rakursu įamžina nėščiąsias
Fotografai, kurie specializuojasi fotografuodami nėščiąsias, nuolat ieško būdų, kaip vaikelio laukimą įamžinti ypatingai.

Nėščiųjų masažas: teisingai taikoma technika gali daryti stebuklus

Nėščiųjų masažas: teisingai taikoma technika gali daryti stebuklus
Visos moterys, kada nors laukusios vaikelio, ar netgi tėčiai, kuriems teko būti šalia, žino, koks džiaugsmingas, tačiau kartu ir varginantis gali būti šis periodas.

Apie šį pavojų, gresiantį nėščiosioms, turite žinoti (1)

Apie šį pavojų, gresiantį nėščiosioms, turite žinoti
Vaiko besilaukianti moteris nuolat lankosi pas gydytojus, stebinčius, ar mažylio vystymasis yra normalus, ir prižiūrinčius jos sveikatą.

Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės (2)

Lengvas nėštumas: šios gudrybės jums labai padės
Kiekvienos moters nėštumas – atskira istorija. Vienoms devyni mėnesiai prabėga nepastebimai greitai, be jokių negalavimų ir net beveik neapribojus savo fizinio aktyvumo. Kitoms – viskas kardinaliai keičiasi, tenka labiau save prižiūrėti ir saugoti.

10 maisto produktų, kurie nėščiajai gali sukelti rimtą pavojų

10 maisto produktų, kurie nėščiajai gali sukelti rimtą pavojų
Kūdikio laukimasis – vienas gražiausių ir prasmingiausių etapų šeimos gyvenime. Nieko stebėtino, kad, pirmą kartą besilaukiančiai, moteriai gali kilti šimtai klausimų ir baimių. Juk joje augantis mažylis atrodo toks trapus.

Astrologinis nėštumo kalendorius nuo pradėjimo akimirkos iki gimdymo (4)

Astrologinis nėštumo kalendorius nuo pradėjimo akimirkos iki gimdymo
Nauja gyvybė po truputį beldžiasi į šį pasaulį – nėštumo laikotarpis be galo slėpiningas, kupinas laukimo, džiugesio ir, natūralu, nerimo. Jis – ypatingas.

Ko žiemą reikia saugotis nėščiajai?

Ko žiemą reikia saugotis nėščiajai?
Laukiatės kūdikio ir norite dar kartą su savo antrąja puse kelias dienas romantiškai praleisti kalnuose? O gal geriau nuskristi kažkur, kur šilčiau? Čia rasite atsakymus į svarbiausius klausimus apie žiemos atostogas nėštumo laikotarpiu.

Kaip gimimo data nulemia sėkmę gyvenime: sužinokite likimo skaičių (12)

Kaip gimimo data nulemia sėkmę gyvenime: sužinokite likimo skaičių
Senovės graikai nustatė, kad kiekvienas skaičius turi magišką reikšmę, o tam tikras skaičių derinys daro įtaką žmogaus likimui.

Lietuvės atvirauja: kokių prietarų laikosi nėščiosios šiais laikais (3)

Lietuvės atvirauja: kokių prietarų laikosi nėščiosios šiais laikais
Kai su keliomis mamytėmis tradiciškai susitikome paplepėti apie vaikus ir gyvenimą, diskusija pakrypo įdomia linkme – apie prietarus. Kai kone prisiekiau, kad vardų neatskleisiu, mamos tapo atviresnės...

Įspūdingas vaizdo įrašas, kaip iš tiesų gimdoje gyvena vaikelis (4)

Įspūdingas vaizdo įrašas, kaip iš tiesų gimdoje gyvena vaikelis
Devyni nėštumo mėnesiai sutilpo į keturias minutes. Kviečiame pamatyti trumpą vaizdo įrašą apie būsimo vaikelio gyvenimą gimdoje - nuo pradėjimo akimirkos iki gimimo.

Juokas pro ašaras: įdomiausi nėščiųjų prisiminimai (5)

Juokas pro ašaras: įdomiausi nėščiųjų prisiminimai
Nėštumo laikas dažnai vadinamas stebuklingu ir tai nė kiek nestebina – juk nieko nėra nuostabesnio nei nauja gyvybė.

Paskutiniai nėštumo mėnesiai: saldus miegas – įmanomas (3)

Paskutiniai nėštumo mėnesiai: saldus miegas – įmanomas
Miegas esamiems ir būsimiems tėveliams – brangiausia dovana. Su mintimi, kad miego gali trūkti gimus kūdikiui, daugelis susitaiko, tačiau dažnai būsimos mamos nustemba, kad gerai išsimiegoti gali būti sunku dar kūdikiui negimus.

Gydytojas – apie genetinius nėščiųjų tyrimus (4)

Gydytojas – apie genetinius nėščiųjų tyrimus
Beveik visos žmogaus ligos yra susijusios su genais, jiems tenka lemiamas vaidmuo sergant kai kuriomis paveldimomis ligomis.