10 išbandytų būdų, kurie padės pagerinti jūsų vaikų miegą

Vienokių ar kitokių miego problemų turi nemažai mažų vaikų.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vieniems vaikams sunku užmigti vakare, kiti neramiai miega naktį. Dar kiti vaikai rytais jaučiasi mieguisti ir sunkiai keliasi, ilgai būna nedarbingi, negali susikaupti. Vieno sprendimo visoms miego problemoms spręsti nėra ir, ko gero, niekada nebus. Visada verta išbandyti kelis patarimus ir surasti tai, kas labiausiai tinka jūsų vaikui.

Nemažai tėvų skundžiasi, kad sunku užmigdyti vaikus: apie 70 proc. vaikų kartą per savaitę neužmiega ar prastai miega, o apie 30 proc. šių problemų turi dar dažniau. Kokybiškas ir pakankamas miegas yra labai svarbus tinkamam vaiko vystymuisi ir jo augimui, nuo jo priklauso vaiko elgesys dieną, gebėjimai mokytis, pagaliau tai yra susiję su visos šeimos gerove.

10 nesunkiai išbandomų būdų, kurie padės pagerinti jūsų vaikų miegą:

1.Guldykite vaiką miegoti ir pietų miego tuo pačiu laiku. Vaikas turi eiti miegoti anksti, kaip dera jo amžiui. Jei vaikai atsigula po 21 val., jie prasčiau miega.

2. Turėkite savus ritualus prieš miegą – atpalaiduojančią, nuraminančią veiklą. Tai gali būti šilta vonia prieš gulant į lovą, pasaka ar lopšinė, paskui apklostymas ir pasakymas „labanakt".

3. Vaikams reikia patogaus miegamojo, kuriame tamsu, vėsu, niekas netrukdo miego. Miegamasis turėtų būti skirtas tik miegui. Neuždarykite vaiko „už bausmę apgalvoti savo netinkamo elgesio" miegamajame, tam skirkite kitą patalpą.

4. Tegu vaikai išmoksta patys susiruošti miegui ir užmigti, antraip jie taps priklausomi nuo tėvų, negalės be jų užmigti. Šis įgūdis pravers ir tuo atveju, jei vaikas naktį pabustų.

5. Pastebėta, kad vaikai, kurie bent dalį nakties miega tėvų lovoje, prasčiau miega, nes sutrikdomas miegas. Vaikai geriau miega savo lovose.

6. Likus bent valandai iki miego apsieikite be elektroninių prietaisų (mobiliųjų, televizoriaus, kompiuterio). Taip pat pasirūpinkite, kad per televizorių ar kompiuterį rodomas turinys likus kelioms valandoms iki miego per daug nestimuliuotų vaiko.

7. Rūpinkitės vaiko mityba – vaikai neturėtų eiti miegoti peralkę, jie turėtų valgyti sveiką, subalansuotą maistą. Tyrimai rodo, kad greitasis maistas trikdo miego kokybę. Kai vakarienė pavalgoma anksti, vaikui nekils noro per daug prisivalgyti prieš miegą. Vaikai neturėtų vartoti kofeino.

8. Tyrimais įrodyta, kad mankšta, fizinis aktyvumas gerina vaikų miego kokybę. Tad dieną gryname ore pakankamai pabuvę vaikai miegos geriau. Tik likus valandai iki miego, venkite pernelyg aktyvios veiklos.

9. Atmosfera šeimoj turi didelės įtakos vaiko miegui. Netvarkingas gyvenimo būdas, konfliktai trikdo vaiko miegą. Suprantama, gyvenime visko pasitaiko, visose šeimose būna barnių. Kai taip nutinka, svarbu koncentruotis į tai, kaip nesutarimas išsprendžiamas. Jei jaučiate, kad jums reikia pagalbos dėl santykių su sutuoktiniu ar šeimyninį gyvenimo, galbūt vertėtų pasikonsultuoti su psichologu.

10. Vaikai gerai miega, kai tėvų elgesys yra tvirtas, vadovaujamas, bet tuo pačiu šiltas, su meile, kai per dieną patenkinami vaikų poreikiai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Mitybos specialistė: vaikai jaučia saiką ir intuityviai žino ką, kaip ir kiek valgyti

Pradėti keisti mitybos įpročius nėra lengva. Kardinalūs ir staigūs pokyčiai dažnai sukelia papildomą stresą tiek vaikams, tiek tėvams.

Vaistininkė: vitaminų trūkumą išduoda vaikų elgesys

Vitaminai yra vieni pagrindinių vaiko sveikatos ir energijos šaltinių. Vaistinių tinklo „Eurovaistinė" farmacininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad yra vos vienas sezonas metuose, kai galima svarstyti, verta vaikui siūlyti vitaminus ar ne, visu kitu metu tėvai gali būti tikri, kad su maistu vaikas gauna ne visą jam būtinų vitaminų kiekį.

Kada dantų dengimas silantais gali pridaryti daugiau žalos, o ne naudos

Daug saldumynų kenkia ne tik bendrai vaiko sveikatai, bet ir sukelia dantų ėduonį.

Kokie pusryčiai vaikui geriausi žiemą

Visaverčiai pusryčiai – svarbus fizinės ir protinės energijos šaltinis reikalingas ne tik geros dienos pradžiai. Ką geriausia valgyti žiemos rytais, pataria gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Praktiški specialistės patarimai, kaip nuo šiandien sveikiau maitinti vaikus

Ne draudimais, ne kritika, ne prievarta ar pagrūmojimu „turi valgyti sveikai", o tik sudarydami tinkamas sąlygas, būdami pavyzdžiu ir mokydami vaikus pasieksime, kad jie valgytų sveikiau.

Jei puola virusai, pasitelkite šias 3 liaudiškas priemones

Pajutus, kad ima kibti liga ir “kažkas ne taip” nereikia laukti, kas bus toliau, o geriau imtis visų priemonių, kaip užkirsti ligai kelią.

Kaip apskaičiuoti, kiek kalorijų per dieną reikia skirtingo amžiaus vaikams (LENTELĖ)

Ar žinote, kiek kalorijų per dieną reikia suvartoti vaikui?

Prof. Dario Martinelli atviras laiškas apie veganišką mitybą ir vaikus

„Vaikų ligoninės gydytojai perspėja: veganiška mityba vaikams yra pavojinga“ (čia)– tokiu pavadinimu išplatintas spaudos pranešimas sulaukė didžiulio visuomenės ir specialistų susidomėjimo. Redakciją pasiekė prof. Dario Martinelli laiškas.

Naujos vaikų mitybos rekomendacijos: ką svarbu žinoti tėvams (3)

Nuo sausio 1 d. ugdymo įstaigose įsigalioja naujos vaikų maitinime rekomenduojamos paros maistinių medžiagų normos. Tai patvirtinta Lietuvos sveikatos apsaugos ministro pasirašytu teisės aktu. Vaikų paros energijos normos nustatytos, atsižvelgiant į amžių, lytį bei fizinį aktyvumą.

Specialistai išskyrė 5 svarbiausius dalykus, kad vaikų dantys būtų sveiki (2)

Vaikų burnos higiena yra ne mažiau svarbi nei fizinis aktyvumas ir tinkama mityba, todėl ja privaloma pradėti rūpintis vos išdygus pirmiesiems dantims.

Kaip išsirinkti kokybišką ir skanią žuvį

Statistinis lietuvis per metus suvalgo apie 15 kg žuvies, tačiau dažniausiai šį produktą valgo per šventes. Pagal sveikatai palankios mitybos principus, žuvis, o ypač šviežia žuvis, turi būti mūsų racione ir ją reiktų rinktis bent kartą per savaitę. Tam, kad žuvis ant jūsų stalo patektų sveika ir kokybiška, būtina žinoti ne tik kaip tokią žuvį išsirinkti, bet ir kaip tinkamai ją paruošti.

Žalingi produktai, arba ko neturėtų būti vaikų valgiaraštyje (5)

Suaugusieji žino – dauguma ligų kyla dėl netinkamos mitybos. Deja, žalingi produktai labai dažnai patenka į mūsų mažylių racioną. Tada kyla pavojus – juk jau vaikystėje susiformuoja pagrindas vėlesnėms vaiko ligoms, tam daug įtakos turi nesveikas maistas.

4 paprasti triukai, kurie paskatins valgyti sveikiau vaikus

Maisto vaizdas, skonis, kvapas – ši trijulė nenuginčijamai turi įtakos maisto pasirinkimui.

Kauno vaikų darželyje – palankesnis sveikatai meniu

„Mano vaikas košių nevalgo!“. „Daržovių lėkštę stumia nuo savęs kuo toliau!“.„Žuvies kvapo tiesiog pakęsti negali!“ Tokias ir panašias tėvų kalbas girdime tikrai dažnai. Tačiau ar žinome, kaip tai pakeisti?

Gydytoja ortodontė – apie kreivų dantų gydymą (1)

Sveikiausiais dantimis gali džiaugtis 1,5–3 metų amžiaus vaikai, tačiau jau penkiamečių-šešiamečių dantys tampa prasti.