10 išbandytų būdų, kurie padės pagerinti jūsų vaikų miegą

Vienokių ar kitokių miego problemų turi nemažai mažų vaikų.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Vieniems vaikams sunku užmigti vakare, kiti neramiai miega naktį. Dar kiti vaikai rytais jaučiasi mieguisti ir sunkiai keliasi, ilgai būna nedarbingi, negali susikaupti. Vieno sprendimo visoms miego problemoms spręsti nėra ir, ko gero, niekada nebus. Visada verta išbandyti kelis patarimus ir surasti tai, kas labiausiai tinka jūsų vaikui.

Nemažai tėvų skundžiasi, kad sunku užmigdyti vaikus: apie 70 proc. vaikų kartą per savaitę neužmiega ar prastai miega, o apie 30 proc. šių problemų turi dar dažniau. Kokybiškas ir pakankamas miegas yra labai svarbus tinkamam vaiko vystymuisi ir jo augimui, nuo jo priklauso vaiko elgesys dieną, gebėjimai mokytis, pagaliau tai yra susiję su visos šeimos gerove.

10 nesunkiai išbandomų būdų, kurie padės pagerinti jūsų vaikų miegą:

1.Guldykite vaiką miegoti ir pietų miego tuo pačiu laiku. Vaikas turi eiti miegoti anksti, kaip dera jo amžiui. Jei vaikai atsigula po 21 val., jie prasčiau miega.

2. Turėkite savus ritualus prieš miegą – atpalaiduojančią, nuraminančią veiklą. Tai gali būti šilta vonia prieš gulant į lovą, pasaka ar lopšinė, paskui apklostymas ir pasakymas „labanakt".

3. Vaikams reikia patogaus miegamojo, kuriame tamsu, vėsu, niekas netrukdo miego. Miegamasis turėtų būti skirtas tik miegui. Neuždarykite vaiko „už bausmę apgalvoti savo netinkamo elgesio" miegamajame, tam skirkite kitą patalpą.

4. Tegu vaikai išmoksta patys susiruošti miegui ir užmigti, antraip jie taps priklausomi nuo tėvų, negalės be jų užmigti. Šis įgūdis pravers ir tuo atveju, jei vaikas naktį pabustų.

5. Pastebėta, kad vaikai, kurie bent dalį nakties miega tėvų lovoje, prasčiau miega, nes sutrikdomas miegas. Vaikai geriau miega savo lovose.

6. Likus bent valandai iki miego apsieikite be elektroninių prietaisų (mobiliųjų, televizoriaus, kompiuterio). Taip pat pasirūpinkite, kad per televizorių ar kompiuterį rodomas turinys likus kelioms valandoms iki miego per daug nestimuliuotų vaiko.

7. Rūpinkitės vaiko mityba – vaikai neturėtų eiti miegoti peralkę, jie turėtų valgyti sveiką, subalansuotą maistą. Tyrimai rodo, kad greitasis maistas trikdo miego kokybę. Kai vakarienė pavalgoma anksti, vaikui nekils noro per daug prisivalgyti prieš miegą. Vaikai neturėtų vartoti kofeino.

8. Tyrimais įrodyta, kad mankšta, fizinis aktyvumas gerina vaikų miego kokybę. Tad dieną gryname ore pakankamai pabuvę vaikai miegos geriau. Tik likus valandai iki miego, venkite pernelyg aktyvios veiklos.

9. Atmosfera šeimoj turi didelės įtakos vaiko miegui. Netvarkingas gyvenimo būdas, konfliktai trikdo vaiko miegą. Suprantama, gyvenime visko pasitaiko, visose šeimose būna barnių. Kai taip nutinka, svarbu koncentruotis į tai, kaip nesutarimas išsprendžiamas. Jei jaučiate, kad jums reikia pagalbos dėl santykių su sutuoktiniu ar šeimyninį gyvenimo, galbūt vertėtų pasikonsultuoti su psichologu.

10. Vaikai gerai miega, kai tėvų elgesys yra tvirtas, vadovaujamas, bet tuo pačiu šiltas, su meile, kai per dieną patenkinami vaikų poreikiai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Jei laikysitės šių patarimų, vaikas nejaus medikų ir ligoninės baimės

Auginantiems vaikus tėvams tenka susidurti su įvairiomis mažųjų baimėmis, viena jų – ligoninės ir medikų. Dr. Lina Jankauskaitė ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Kristina Ganzijeva dalijasi patarimais, kaip įveikti šią baimę.

Vaidotas Urbonas: vaikams baltymų reikia daugiau nei saugusiems

Tyrimai įrodė, iš kokių produktų gaunami baltymai naudingiausi sveikatai.

R. Bogušienė: kaip išsirinkti šviežiausias bei kokybiškiausias braškes

Prasidėjo braškių sezonas. Parduotuvių lentynos ir turgūs lūžta nuo braškių ir dažna mama ar močiutė neša namo raudonas gardžiai kvepiančias uogas.

Dvi dažniausios vasaros traumos: ko šiukštu nedaryti prasiskėlus galvą ar nusibrozdinus

Vasarą vaikai daug laiko leidžia lauke, tad natūralu, kad ir traumų tikimybė būna didesnė. Ką daryti ir ko nedaryti, jei vaikas prasiskėlė galvą ar nusibrozdino?

Ekspertai baigė vertinti mokyklų ir darželių maistą: rezultatai stebina

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) kartu su Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) bei Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) baigė vizitus ugdymo įstaigose - mokyklose ir darželiuose, kur mobili ekspertų komanda apsilankydavo netikėtai ir vertindavo vaikams tiekiamo maisto kokybę.

Siūloma uždrausti „vaikišką šampaną“ ir kitas alkoholį imituojančias prekes vaikams

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Kaip prižiūrėti vaikų smėlio dėžę, kad ji netaptų ligų šaltiniu

Šiltuoju metų laiku vaikų smėlio dėžės tampa tikromis statybų aikštelėmis – statomos pilys, kasamos duobės, rausiami tuneliai.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: valgyti avižas reikėtų bent dukart per savaitę

Kadaise laikytos antrarūšėmis ir bevertėmis, šiandien avižos pripažįstamos kaip viena naudingiausių grūdinių kultūrų.

3 dažniausios odos ligos, kai išberia: kaip jas atpažinti ir padėti vaikui (1)

Spuogeliai, nuolatinis niežulys ir raudonis. Šios odos problemos vargina daugelį iš mūsų.

Lietuvos vaikai suvartoja keturiskart daugiau cukraus už normą: kur ir kiek jo pridėta

Lietuvos gyventojai kasdieną gauna vidutiniškai 22 proc. daugiau cukraus, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO). Vaikai suvartoja dar daugiau - kai kurių tyrimų duomenimis, net keturis kartus daugiau nei norma.

Važiuojant supa ir pykina: kaip padėti vaikui

Šylant orams vis dažniau savo vaikus sodinsime į automobilius ir vyksime poilsiauti. Deja, kai kurie tėvai jau žino, kad kelionės ne visada būna malonios.

Gydytoja Evelina Nevardauskaitė-Rudzikienė – apie natūralias gydymo priemones susirgus vaikui

Šiais laikais pasaulyje populiarėjanti sveikos gyvensenos ir natūralumo tendencija tampa aktuali ir gydant vaikus.

Indrė Kavaliauskaitė Morkūnienė atskleidė, kaip savo vaikus gydo be vaistų

Šiais laikais apie vaikų priežiūrą tėvai gali rasti gausybę informacijos – kaip gydyti, kokius metodus taikyti ir kaip išvengti ligų.

Ledų sezonas: kokių ir kiek per dieną sveika valgyti vaikui

Kas pasaulyje skaniausia? Uždavus šį klausimą vaikui, visai tikėtina, kad dėl prizinės vietos rungsis ir ledai. Kokie ledai tinkamiausi vaikui ir kada geriau jų neduoti?

Vaiką atakuoja alergija: svarbu žinoti

Kaip sužinoti, ar mažylis tikrai alergiškas?